میکداد: برخی از کشورها باید سیاسی کردن در مورد بازگشت پناهندگان سوری را متوقف کنند


بازگشت آوارگان سوری

MeetNews به نقل از فیصل مقداد ، وزیر امور خارجه سوریه ، در نشست پیگیری مشترک سوریه و روسیه در کنفرانس بین المللی بازگشت به نقل از “موضوع بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان هنوز مورد بررسی جدی است.” پناهندگان و پناهندگان سوری در دمشق. دولت ها و نهادهای بین المللی مربوطه به طور علنی بر جلوگیری از بازگشت بیشتر آوارگان به کشورشان متمرکز شده اند. آنها این موضوع را با دستیابی به اهداف سیاسی که مغایر با اهداف و اهداف منشور سازمان ملل و منافع ملی سوریه است ، دنبال می کنند.

مک داد خاطرنشان کرد: آخرین نشانه های این سیاست از سوی کشورهای غربی برگزاری پنجمین کنفرانس در ماه مارس در بروکسل در حمایت از آینده سوریه و منطقه در ماه مارس بدون مشارکت و مشورت دولت سوریه است. آنها برای تحت فشار قرار دادن کشور ، می خواهند از مسئله پناهندگان سوری به عنوان ابزاری سیاسی برای اهداف چندین کشور غربی استفاده کنند.

وزیر امور خارجه سوریه از جامعه جهانی و آژانس های سازمان ملل متحد خواست تا حمایت های لازم را از پناهندگان سوری ، سوریه و کشورهای میزبان انجام دهند تا از حق بازگشت مهاجران به کشورشان اطمینان حاصل کنند و تلاش نادرست برای لکه دار کردن تصویر وضعیت داخلی با ترویج تسویه حساب جایگزین. به ضرر حق بازگشت.

رئیس سرویس دیپلماتیک سوریه از حمایت کشورهای دوست برای تسهیل بازگشت مهاجران به رهبری روسیه تمجید کرد ، زیرا دو هیئت هماهنگی سوریه و روسیه برای ارائه انواع پشتیبانی از بازگشت داوطلبانه و ایمن مهاجران و تأمین مناسب تلاش می کنند. شرایط زندگی

بیشتر بخوانید  مسکو گام‌های مثبتی برای کمک به لغو تحریم‌ها برداشته است

دولت سوریه بار دیگر تأکید کرد که سازمان های بین المللی مربوطه باید در تلاش های بشردوستانه مورد توافق همه کشورهای عضو این سازمان شرکت کنند تا موضوع پناهجویان و تلاش های بشردوستانه را از برنامه های سیاسی و شرط بندی کنار بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید