مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

میوه های ضد دلیل سفید شدن مو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


میوه های ضد دلیل سفید شدن مو، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

میوه های ضد دلیل سفید شدن مو

میوه های ضد دلیل سفید شدن مو

در گذشته ظاهر شدن اولين موهاي سفيد به معني ورود آدمي به ميانسالي و پختگي تعبير مي‌شد، چنانچه موي سفيد احترام داشت و آن را نشانه بزرگي و باتجربگي معني مي‌كردند.

اما امروزه در جامعه ما تعداد جواناني كه موهايشان زودتر از زمان طبيعي‌اش رو به سفيدي گذاشته در حال افزايش است كه برخي آن را از عوارض زندگي پراسترس و صنعتي معاصر مي‌دانند كه آثار خود را در سفيدي زودرس موي سر نمايان مي‌كند.

در گذشته سفيد شدن مو يكي از ويژگي‌هاي ارثي محسوب مي‌شد. گروهي نيز اين رخداد را در نتيجه افزايش سلول‌هاي مفيد خون توجيه مي‌كردند، اما امروزه اين عقايد و ديدگاه‌هاي مشابه آن به كلي رد شده‌اند. با اين حال هنوز هم بسياري از متخصصان پوست و مو نقش وراثت را در اين رخداد مقدم مي‌دادند.

میوه های ضد دلیل سفید شدن مو

به گفته یک متخصص پوست، مو و زیبایی، خوردن مداوم برخی از میوه‌ها به دلیل وجود ویتامین‌های خانواده B و همچنین آنتی‌اکسیدان نسبتاً بالایی که در آنها هست، می‌تواند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کند.

محمد رضوانی گفت: سفیدی زودرس مو در سفیدپوستان قبل از سن 20 سال و در سیاه‌پوستان زیر 30سالگی است . این متخصص پوست و مو افزود: سلول‌های رنگ‌دانه‌ساز مو عمر کوتاه‌‌تری نسبت

به سلول‌های ساختمان‌ساز مو دارند، به همین دلیل افراد با افزایش سن علی‌رغم اینکه موی زنده‌ای دارند و موهایشان رشد می‌کند رنگ موهایشان به سمت سفیدی می‌رود یعنی عمر سلول رنگ‌دانه‌ساز موجود در جوانه‌های رشد مو تمام شده است و در نتیجه موهای فرد دیگر رنگ دانه ندارند و سفید هستند.

بیشتر بخوانید  ست های فشن لباس آقا پسرای خوش تیپ!

میوه های ضد دلیل سفید شدن مو

وی اضافه کرد: افسردگی و رشد سفیدی مو با هم در ارتباط است و می‌تواند روند سفیدی مو را تشدید کند و کسی که گرفتاری و مشغله‌ی کاری دارد بعد از مدتی موهایش تا حدودی رو به سفیدی می‌رود.

نکته دیگر در رابطه با تغذیه است همین‌طور وجود ویتامین‌‌های خانواده‌ی B و میوه‌های قرمز مانند انار، انگور و خرمالو و تمشک و گریپ‌فروت و … که از آنتی‌اکسیدان خوبی برخوردار هستند می‌توانند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کنند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *