مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

میوه های تابستانی باعث کاهش وزن می شوند نه چاقی!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


میوه های تابستانی

میوه های تابستانی

هندوانه، خربزه، خربزه: برخلاف تصور عموم، این میوه های سرد، آبدار و شیرین تابستانی جزو میوه های کم کالری محسوب می شوند. بنابراین می توانید با خیال راحت تابستان را با خوردن این گیاهان سپری کنید و از افزایش وزن نترسید.

تابستان و میوه های رنگارنگ آبدار و شیرین آن. میوه ها سرشار از قند هستند که شاید در هیچ فصل دیگری در شیرینی جات پیدا نکنید. اما این به معنای چاقی و اضافه وزن در تابستان نیست. در لیست میوه های تابستانی گزینه هایی وجود دارد که می توانید با خیال راحت در رژیم لاغری خود بگنجانید و بدون عذاب وجدان مصرف کنید.

هر 100 گرم هندوانه 25 کیلو کالری انرژی دارد و این رقم در خربزه و خربزه برای همین وزن به 23 کیلو کالری می رسد. قند موجود در این میوه ها فروکتوز است که به راحتی هضم می شود و برای بیماران دیابتی نیز خطرناک نیست.

هندوانه بالغ همچنین حاوی ویتامین های B، B2، PP و C است و حاوی مقادیر کمی بتاکاروتن، پکتین، اسید فولیک، سدیم، فروم، فسفر و کلسیم است. خربزه همچنین منبع خوبی از ویتامین A است و سرشار از پتاسیم، اسید فولیک، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین B6 است. خربزه علاوه بر تاثیر بر کاهش وزن، غنی است ویتامین A من C هستم و سرشار از کلسیم و آهن هستم.

………………………………………… …………………………………………

خیارکسانی که رژیم کاهش وزن دارند می دانند که هیچ چیز به اندازه خیار مغذی و کم کالری نیست. خیار، گیاهی که در مرداد ماه به دنیا می‌آید، با 5 کالری در 100 گرم، یک میوه تابستانی کم کالری است که می‌توان آن را آزادانه در رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن مصرف کرد. به خصوص اگر با آب باشد لیمو ترش وقتی خورده می شود، می تواند چربی سوز خوبی در صبحانه باشد.

بیشتر بخوانید  جراحی پیوند لثه | پیوند لثه چند نوع دارد و چگونه انجام میشود ؟

………………………………………… …………………………………………

انبه: در هر 100 گرم انبه 55 تا 70 کیلو کالری وجود دارد، اما میوه ای با کالری منفی محسوب می شود. این بدان معناست که فرآیند هضم و جذب انرژی بیشتری نسبت به کالری دریافتی شما نیاز دارد. به همین دلیل، اگر شما نگران هستید چاق کننده چربی لازم نیست انبه ها را در لیست سیاه قرار دهید.

………………………………………… …………………………………………

گیلاس: گیلاس میوه ای کم کالری و سرشار از ویتامین C است. گیلاس در هر 100 گرم حدود 20 کیلو کالری دارد و برخلاف گیلاس که 76 کیلو کالری در 100 گرم دارد، میوه ها برای کاهش وزن هستند. به خصوص اگر برای صبحانه مصرف شود.

………………………………………… …………………………………………

ویتامین C حاوی: برای کاهش وزن، هر میوه ای که ویتامین C داشته باشد را توصیه می کنیم. مرکبات بهترین منابع ویتامین C هستند، اما علاوه بر این، توت فرنگی، انبه، آناناس، کیوی و هندوانه نیز منابع خوبی از ویتامین C هستند. افرادی که هر روز ویتامین C بیشتری مصرف می کنند، کمر و کمر باریک تری دارند. آنها همچنین 25 درصد بیشتر از سایرین در طول تمرینات هوازی چربی می سوزانند.

………………………………………… …………………………………………

یک فنجان آناناس 25 میلی گرم ویتامین C تازه و 100 گرم آن 45 کیلو کالری دارد که نسبت به هندوانه، خربزه و خربزه کالری بیشتری دارد اما جزو کالری های منفی است. توت فرنگی که در هر 100 گرم آن 35 کیلوکالری دارد، میوه ای سرشار از ویتامین C است که با خوردن 8 عدد از آن می توانید 40 درصد نیاز روزانه خود به این ویتامین را تامین کنید.

………………………………………… …………………………………………

میوه تابستانی ممنوع

بیشتر بخوانید  اطلاعات کامل دارویی در رابطه با موارد مصرف داروی فنی توئین

اگر رژیم لاغری دارید، باید بدانید که هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی جزو میوه های ممنوعه برای افراد رژیمی هستند. هر شلیل حدود 50 کالری، هر شلیل زرد 75 کالری و هر هلو 60 کالری دارد. 100 گرم انگور 80 کالری و در همین مقدار گلابی 60 کالری دارد. پس سعی کنید در روزهای تابستان دور این میوه را خط نکشید تا چاق نشوید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *