مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

میزبان جام جهانی فوتبال 2014(برزیل) و جاذبه های گردشگری آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اختصاصی دلگرم: برزیل کشوری پهناور در آمریکای جنوبی است که عنوان پنجمین کشور بزرگ جهان را از آن خود کرده است. ساحل های شنی سفید، جزایر گرمسیری، کلان شهرها و شهرهای کوچکی که حدود 7500 کیلومتر در خط ساحلی این کشور گسترده شده اند. در داخل برزیل جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به آبشارها، حیات وحش زیبا، طبیعت دست نخورده و جنگل های آمازون با قبیله هایی که بدون هیچ تماسی با دنیای پیشرفته امروزی به زندگی منحصربفرد خود ادامه می دهند، اشاره کرد.

خوب است بدانید که برزیل مستعمرهٔ پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائیان و نیز آسیائیان است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی برزیل Brazil

میزبان جام جهانی فوتبال 2014(برزیل) و جاذبه های گردشگری آن

اورو پِرِتو (Ouro Preto )

اورو پِرِتو یکی ازشهرهای مستعمراتی برزیل است که در قرن 17 میلادی بوجود آمد. اوروپرتو به معنای طلای سیاه می باشد. این شهر به عنوان مرکز طلا به سرعت تبدیل به مکانی شد که همه برای یافتن طلا به انجا آمدند. در معماری این شهر ساختمانهای مستعمره ای با سبک معماری پرتغالی ها زیاد به چشم می خورد آنقدر که ساختمان های جدید و مدرن استانداردهای ساخت را از ساختهای قدیمی عبرت می گیرند. در قرن هجده و نوزده میلادی کلیساهایی که با طلا تزئین شدند و مجسمه های اَلژاجینو (Aleijadinho) اورو پِرِتو را تبدیل به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری برزیل کرده است.

بیشتر بخوانید  چند دانشگاه برتر آلمان برای تحصیل در رشته داروسازی

میزبان جام جهانی فوتبال 2014(برزیل) و جاذبه های گردشگری آن

تِترو آمازوناس (Teatro Amazonas)

تِترو آمازوناس یا تئاتر آمازون ساختمان اُپرا در مانائوس در قلب جنگل های آمازون می باشد. این ساختمان همزمان با اوج تجارت پلاستیک در برزیل ساخته شد که به سبب آن اجزای تشکیل دهنده این ساختمان از کشورهای مختلف فراهم شد. برای مثال آهن آلات آن از پاریس، سنگ های مرمر آن از ایتالیا و فولاد آن را انگلیس تامین کرده است. در بیرون ساختمان گنبد این سازه زیبا با 36000 کاشی سرامیکی طرح دار با رنگ پرچم ملی برزیل خودنمایی می کند.

اولین اجرای این تئاتر در 7 ژانویه 1897 با اجرای اُپرای ایتالیایی La Gioconda برگزار شد. پس از آن همزمان با افول تجارت پلاستیک، تتروآمازوناس درآمد اصلی خود را ازدست داد و به مدت 90 سال بسته شد و هیچ اجرایی در آن برگزار نشد و مجدد در سال 1990 به کار خود ادامه داد.

میزبان جام جهانی فوتبال 2014(برزیل) و جاذبه های گردشگری آن

فرناندو جی نورونیا( Fernando de Noronha)

فرناندو جی نورونیا مجمع الجزایری زیبا با سواحلی بکر و بی نظیر،مناظر طبیعی و حیات وحش چشم نواز در 354 کیلومتری شمال شرقی ساحل برزیل قرار گرفته است. این مجمع الجزایر زیبا توسط آمریکو وسپوچی در سال 1503 میلادی کشف شد و به طور موقت قبل از اینکه در سال 1737 به مستعمره پرتغال دربیاید توسط هلندی ها و فرانسوی ها اشغال شد. امروز اما از میان 21 جزیره این مجمع الجزایر، بزرگترین آن جمعیتی در حدود 3500 نفر سکنه دارد. می توان گفت این جزایر کعبه آمال غواصانی است که در تمام طول سال می خواهند در آب های گرم شنا کنند. در آب هایی که تا عمق 50 متری هم شفافیت خارق العاده ای دارد.

بیشتر بخوانید  معرفی کامل آنتالیا برای شما که قصد سفر به آنتالیا در نوروز 93 را دارید+تصاویر زیبا

میزبان جام جهانی فوتبال 2014(برزیل) و جاذبه های گردشگری آن

اُلیندا

یکی دیگر از شهرهای مستعمره ای در شمال بندر رسیف و درساحل شمال شرقی برزیل که خوب هم محافظت شده است اُلیندا می باشد. اُلیندا مرکز شماری از جاذبه های گردشگری از جمله بازارهای تاریخی، کلیساها و کارناوال معروف اُلیندا می باشد. رستورانها،استادیوم های صنایع دستی و هنری هم بر هر چه دیدنی تر شدن این شهر قدیمی کمک می کند.

میزبان جام جهانی فوتبال 2014(برزیل) و جاذبه های گردشگری آن

سواحل سالوادور

سالوادور پایتخت ایالت باهیا می باشد که شهرهای مستعمره ای زیبا و جذابی دارد. نوای زیبای موسیقی در سواحل دلربای این شهر بی نظیر است. سواحل سالوادور هم برای شناگران، غواصان و قایق سوارانی خوب است که به دنبال آبهای آرام و بدون موج می گردند و هم رضایت آنهایی را جلب می کند که به دنبال موج های سنگینی هستند که بتوانند هر چه بهتر در آن موج سواری کنند. سواحلی دورتادور پوشیده از صخره های دریاییف استخرهای طبیعی فوق العاده ای درست کرده اند که برای کودکان بسیار مناسب و لذت بخش است.

میزبان جام جهانی فوتبال 2014(برزیل) و جاذبه های گردشگری آن

مجسمه بزرگ عیسی مسیح

مجسمه عیسی مسیح یکی از معروف ترین دیدنی های شهر ریو دو ژانیرو می باشد که در ارتفاع 700 متری نوک کوه کورکووادو قرار گرفته است.طول این مجسمه زیبا 39.6 متر می باشد که 9.5 متر آن را ستون یا پایه زیرین آن تشکیل داده است. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملاً باز کرده‌ است نشان می‌دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش است.

ترجمه و گرداوری:
بخش گردشگری مجله دلگرم
(اعظم بهادرپور)


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *