مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

میزان یارانه سال 1401 چقدر است؟ / این افراد 550 هزار تومان می گیرند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، مدتی است که بحث حذف ارز 4200 تومانی مطرح شده و احتمالا در سال جدید خبری از ارز ترجیحی نخواهد بود; تکلیف یارانه ها در این مورد چه می شود اقتصاد آنلاین با احسانا ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت و گو کرد.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف یارانه های وعده داده شده توسط آقای رضایی چه شد، گفت: یارانه هایی که آقای رضایی اعلام کردند توسط وزیر اقتصاد رد شد. یارانه ای که قرار بود به یارانه فعلی اضافه شود، یارانه ای است که دولت باید با حذف ارز ترجیحی به شهروندان پرداخت کند.

ارکانی ادامه داد: پیش بینی دولت این بود که با حذف ارز ترجیحی به تدریج بین 90 تا 130 هزار تومان در دهک های مختلف به طور متوسط ​​برای هر نفر 110 هزار تومان یارانه پرداخت شود. اما نکته اینجاست که طبق برآوردهای ما با توجه به اینکه تا پایان امسال 20 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای اقلام اساسی داده می شود، حذف 20 میلیارد دلار در سال آینده حدود 400 هزار میلیارد دلار از منابع درآمدی برای دولت ایجاد می شود. .

اگر همه این مبلغ یارانه باشد به همه می توان 550 هزار تومان یارانه پرداخت. 110 هزار تومان یک پنجم درآمد حذف ارز ترجیحی است و اعلام نشده است که چهار پنجم در کدام مناطق باقی مانده است. البته احتمالا برای جبران کسری بودجه استفاده خواهد شد.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ما این روند را قبول نداریم و معتقدیم پس از حذف ارز ترجیحی نمی توان آن را با 110 هزار تومان پوشش داد و حداقل باید بین 250 تا 300 هزار تومان متعلق به مردم باشد. 50 درصد نیز می تواند توسط دولت استفاده شود.

بیشتر بخوانید  خطری که "دیابتی ها" را تهدید می کند!

ارکانی با تاکید بر اینکه اجرای پرداخت این یارانه منوط به تصویب قانون بودجه است، تصریح کرد: پرداخت یارانه از ابتدای سال آینده خواهد بود و امسال یارانه جدیدی نخواهیم داشت. 110 هزار تومان پیشنهاد دولت است که به دلیل حجم کم، قدرت خرید و موجودیت مردم به شدت آسیب دیده و مورد قبول نمایندگان مجلس نیست. پیشنهاد مجلس هم بین 250 تا 300 هزار تومان است.

وی در پایان توضیح داد: خط قرمز مجلس و نمایندگان مردم زندگی است. مردم نباید هزینه حذف ارز مورد علاقه خود را به دلیل مشکلات و فساد آن پرداخت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *