میزان واکسن تاج به ارمنستان کم است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتربرخی منابع از افزایش ترافیک مسافر در مرز مطلع هستند نروژی بین ایران و ارمنستان ، ایرانیان باید برای واکسیناسیون به این کشور سفر کنند ویروس کرونا گزارش.

گفتنی است برخی از مدیران مرزی نروژی، از ورود اتوبوس ها و مینی اتوبوس سلام از ورود در مرز ممانعت می شد و همه مسافران مجبور بودند با پای پیاده به مرز بروند و همین امر باعث ایجاد برخی تنش ها و درگیری ها به صورت اعتراض مسافران ایرانی در مرز شد. نروژی او بود؛ با وساطت برخی دیگر از روسای سازمان راهداری ، ورود اتوبوس ها و مینی اتوبوس سلام یک بار دیگر ، یک بسته یا تور در نزدیکی مرز با ارمنستان برنامه ریزی شده است.

سخنگوی گمرک سید روح الله لطیفی گفت و ج گزارشگر بیشتر وی در مورد افزایش ترافیک مسافر بین ایران و ارمنستان گفت: “یک ماه پیش ، از اواخر سال 1998 به دلیل ویروس کرونا متوقف شد ، دوباره باز شد از یک ماه پیش ، روزانه 20 تا 30 نفر به دلیل افزایش تقاضا برای واکسن سفر می کردند ویروس کرونا در ارمنستان از 390 نفر به 400 نفر در روز رسیده است.

وی ادامه داد: دیروز سه شنبه 15 تیرماه 390 نفر از مرز عبور کردند نروژی 360 نفر از ارمنستان وارد کشور شدند که در مجموع 750 مسافر را به ارمغان می آورد.

سخنگوی گمرک گفت مسافرانی که برای واکسیناسیون به ارمنستان سفر می کنند باید 4 تا 5 ساعت پس از عبور از مرز باشند. نروژی آنها به ایروان سفر کردند و پس از واکسیناسیون باید دو تا سه روز در پایتخت ارمنستان بمانند. به دلیل مشکلات پزشکی امکان بازگشت سریع آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  رقص امین حیایی با آهنگ تتلو در مهمانی مختلط + فیلم

وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از مالیات خروج به حساب گمرک واریز نمی شود و به نام پلیس گذرنامه به کل خزانه داری پرداخت می شود. بنابراین ، گمرک هیچ درآمدی از عوارض خروج از کشور ندارد. عوارض هنگام ترک مرز زمینی برای اولین بار (اولین دوز واکسن) ویروس کرونا400 و بار دوم (برای تزریق دوز دوم واکسن) ویروس کرونا) 600 هزار تومان و در مجموع یک میلیون تومان برآورد شده است.

به گفته لطیفی ، درآمد گمرک از محل اخذ عوارض کالاهای تجاری از سقف کالاهای همراه مسافر فراتر رفته و هیچ درآمدی از عوارض خروج از کشور ندارد. اما مسافران عادی هیچ عوارضی پرداخت نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارمنستان یک واکسن انگلیسی است آسترازنکا وارد شده اما مورد استقبال مردم ارمنستان نیست و که در دست دولت ایروان باقی مانده است. اما با این کار ، دولت ارمنستان گردشگران را مجبور به ورود به کشور و حتی دو ماه بعد برای دریافت دوز دوم به ایروان کرد. به عبارت دیگر ، ارمنستان گردشگران را مجبور به پرداخت 2000 دلار برای واکسن 20 دلاری می کند.

لطیفی گفت: به نظر می رسد در ماه گذشته به دلیل کمبود ویزا و ویزا بین ایران و ارمنستان ، حدود 5 تا 6 هزار ایرانی به ارمنستان رفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید