میزان جریمه خودروی واکسینه شده در نورزو 1401 منتشر شد



به گزارش سلام نو، صداو سیما نوشت: دبیر هیات انتظامی تامین اجتماعی ستاد مدیریت بیماری های کشور گفت: روی پلاک.

حسین قاسمی درباره اهمیت واکسیناسیون مسافران نوروزی گفت: بر اساس برنامه مدیریت هوشمند محدودیت قبلی از جمله ممنوعیت تردد میزهای غیرخودکار در شهرهای قرمز و نارنجی نداریم. ما در این طرح از پلاک شخصی به عنوان ملاک و بر اساس کد ملی منضم به پلاک استفاده می کنیم. یعنی با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی، مالکان خودروهای پلاک را در سامانه کد ملی کنترل می کنیم.

وی افزود: دارندگان پلاکی که واکسینه نشده اند ممنوع ال تردد هستند و اجازه تردد بین شهری را نخواهند داشت و در صورت تخلف این افراد از ممنوعیت تردد یک میلیون تومان جریمه می شوند.

دبیر کمیسیون انضباطی بیمه های اجتماعی ستاد کشوری مدیریت بیماری های تاج و تخت ادامه داد: گردش مالی خود را بر اساس واکسیناسیون و بدون پلاک ثبتی انجام می دهیم. ممکنه یکی بپرسه ممکنه ماشینی به اسم من باشه ولی یکی دیگه داشته باشه برای همین از پلاک و کد ملی روی اون استفاده کردیم.

وی گفت: برای تردد بین شهری نیز این طرح از 20 اسفندماه اجرا می شود که بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری های تاج، شرط تردد درون شهری خودروهای شخصی دریافت سه دوز واکسن است. افرادی که دو دوز از واکسن را دریافت کرده اند، اگر سه ماه از نوبت دوم گذشته باشد، 20 روز شانس دریافت نوبت سوم دارند.

قاسمی افزود: بر اساس دوربین های سطحی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری، اطلاعاتی را در سامانه دریافت کرده و بر اساس اطلاعات موجود به پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه می کنیم. افرادی که واکسینه نشده اند شناسایی و مجازات خواهند شد.

بیشتر بخوانید  حساب صاحبان سهام عدالت پرپول شد/سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت کی واریز می شود؟

وی افزود: این طرح از 20 اسفند تا زمانی که در تاج هستیم حتی بعد از تعطیلات نوروز اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید