مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

میزان افزایش قیمت حمل و نقل در تهران مشخص شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران از افزایش 25 درصدی متوسط ​​نرخ بلیت تاکسی، مترو و اتوبوس از روز پنجشنبه (اول اردیبهشت 1401) خبر داد.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تعیین نرخ بلیت و وسایل نقلیه عمومی در تهران در سال 1401 و همچنین ابلاغیه استانداری تهران مبنی بر افزایش 25 درصدی متوسط ​​قیمت وسایل نقلیه عمومی، مالیات. و بلیط ناوگان مترو و اتوبوس از فردا 1401.) رشد می کند.

قیمت بلیت اتوبوس در تهران در سال 1401 نسبت به سال 1400 به طور متوسط ​​25 درصد افزایش می یابد. البته به گونه ای که افزایش خط بیش از 35 درصد اعمال نمی شود. قیمت بلیط خطوط مینی بوس 1/2 قیمت خطوط اتوبوسرانی (بر اساس طول خطوط) است.

افزایش نرخ بلیت تاکسی به طور متوسط ​​25 درصد و تا 35 درصد نسبت به نرخ پایه مصوب سال 1400 افزایش می یابد. همچنین با تصمیم شورای شهر تهران، با راه اندازی سامانه هوشمند تاکسیرانی، رانندگان مجاز به دریافت 30 درصد بیشتر از مسافران در شلوغ ترین فصول بارندگی و ترافیک هستند. شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیت مترو تهران را تا سال 1401 با افزایش 25 درصدی تصویب کرد.

بر این مبنا؛ معاون حمل و نقل و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به افزایش قیمت حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) از روز پنجشنبه 10 اردیبهشت 1401، گفت: قیمت حمل و نقل عمومی هر ساله با تصویب شئون اسلامی تغییر می کند. شورای شهر تهران. با توجه به افزایش قیمت تمام شده وسایل حمل و نقل عمومی، نیاز مالی هر ناوگان به افزایش خدمات حمل و نقل بیشتر از ارقام مصوب در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید  گفت‌وگوی بن سلمان و ریشی سوناک در مورد ایران

سعید مجتبی شفیعی با بیان اینکه حداکثر افزایش قیمت حمل و نقل عمومی تا سال 1401 35 درصد و میانگین آن 25 درصد است، افزود: همزمان با افزایش تورم، هزینه نگهداری هر نوع حمل و نقل، حقوق رانندگان و هزینه های جاری افزایش می یابد. اما با توجه به سیاست حمایتی شهردار تهران، افزایش قیمت در حمل و نقل عمومی به طور متوسط ​​25 درصد تصویب شد.

وی تاکید کرد: مابه التفاوت قیمت مصوب با قیمت واقعی سرویس هر ناوگان توسط شهرداری تهران جبران می شود تا هزینه های اضافی به شهروندان تهرانی تحمیل نشود.

افزایش قیمت بلیت تاکسی از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران زمان افزایش نرخ بلیت تاکسی در سال جدید را اولین روز اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: همچنین آغاز اجرای طرح پرداخت الکترونیکی محسوب می شود. از روز اول اردیبهشت در معرض دید شهروندان تهرانی قرار می گیرد.

مهدی اسماعیل بیگی با استناد به این موضوع افزود: این افزایش براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، میانگین افزایش 25 درصدی طبق معمول و 35 درصدی بر اساس شرایط برخی خطوط و کاربری خواهد بود و مسافران می توانند اسکن کنند. برچسب را با اسکن نوار دو بعدی.» علاوه بر اطلاع از قیمت بلیت، به خدمات دیگری مانند امکان ثبت تشکر، انتقاد و پیشنهاد و سایر سؤالات در نظر گرفته شده برای این منظور دسترسی دارند. عملیات چسباندن برچسب روی تاکسی های تلفنی و توریستی هفته آینده انجام می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر خودروهای تاکسی سازمان تهران بار دیگر از ابتدای اردیبهشت به عنوان زمان در نظر گرفته شده برای افزایش بلیت تاکسی اشاره کرد و گفت: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند با سامانه 1888 تماس بگیرند. . امور سازمان تاکسیرانی شهر تهران.

بیشتر بخوانید  روایت قصه خانواده‌ افغانستانی با «خانه» در کره جنوبی

قیمت بلیت مترو تهران از ابتدای اردیبهشت تغییر کرده است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه همچنین از تغییر قیمت بلیت مترو در تهران و حومه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از ابتدای اردیبهشت ماه 1401 و ارائه تخفیف به استفاده کنندگان بلیت خبر داد.

مهدی شایسته اصل گفت: بر اساس مصوبه تغییر قیمت حمل و نقل در تهران مصوب شورای اسلامی شهر و استان تهران مانند سال های گذشته و پس از اخذ کلیه مجوزهای قانونی از روز پنجشنبه 10 دی ماه 1401 بلیت قیمت ها به طور متوسط ​​25 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: افرادی که از خطوط برون شهری استفاده می کنند باید بلیط یک طرفه حومه، هشتگرد و فرودگاه امام خمینی (ره) را در ایستگاه مبدا تهیه کنند. مسافران با خرید این نوع بلیط می توانند در خطوط مختلف مترو بدون محدودیت سفر به ایستگاه مورد نظر سفر کنند.

شجاع خاطرنشان کرد: مسافران شهر زیرزمینی می توانند با خرید بلیت یک طرفه مترو در صورت عدم وجود اپلیکیشن های مجاز و یا دستگاه های فروش اتوماتیک بلیت در ایستگاه های مترو به منظور ترغیب مسافران مترو به استفاده از بلیط، از تخفیف 5 درصدی برخوردار شوند. با تخفیف تا 20% قیمت بلیط در یک جهت بسته به مسافت طی شده.

همچنین مسافرانی که هنگام خرید یا شارژ کارت اعتباری که به کارت اعتباری شخصی سازی شده احراز هویت می کنند، علاوه بر تخفیف های دیگر، از تخفیف 5 درصدی برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه مسافران دارای کارت اعتباری هنگام تحویل گرفتن از کارت اعتبار کسر و حداقل قیمت بلیت از کارت اعتباری کسر می شود، تاکید کرد: مسافران می توانند با ثبت نام خروج مابه التفاوت مبلغ سفر را پرداخت کنند. همچنین در صورتی که دارندگان کارت بلیط پیش پرداخت هنگام خروج کارت را در دستگاه های کنترلی قرار ندهند، مابه التفاوت بالاترین قیمت کارت بلیت پیش پرداخت از کارت اعتباری آنها کسر می شود.

بیشتر بخوانید  تعطیلی ادارات جزیره کیش درپی وقوع زلزله

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه شرایط گروه های خاص از جمله سالمندان، دانش آموزان، دانشجویان تخفیف 50 تا 90 درصدی و همچنین کارت ویژه جانبازان 25 درصد به بالا و معلولان است. وی گفت: بلیت گروه های ویژه از طریق سایت eticket.tehran.ir به مسافرانی که شرایط لازم را دارند ارائه می شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش میانگین 251 درصدی قیمت حمل و نقل تاکسی در پایتخت در سال 1401 موافقت کردند و این مصوبه از فردا (پنجشنبه) اجرایی می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *