مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

میزان افزایش حقوق معلمان با اجرای طرح رتبه بندی + زمان اجرا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمالاً آیین نامه رتبه بندی معلمان در جلسه این هفته دولت ابلاغ می شود، گفت: میزان افزایش حقوق معلمان امسال بین یک میلیون و 700 هزار تومان حدود 5 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

علیرضا منادی درباره زمان اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: لایحه قانون رتبه بندی معلمان در 25 اسفندماه سال جاری از سوی دولت تقدیم مجلس شد و کمیسیون آموزش مجلس حدود یک سال روی آن کار کرد. تغییرات عمده ای در لایحه قانون به نفع معلمان ایجاد شد و در نهایت در اواخر سال 1400 به تصویب شورای نگهبان رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون، وزارت آموزش و پرورش یک ماه فرصت داشت تا آیین نامه اجرایی تدوین کند که بر اساس آن آیین نامه رتبه بندی معلمان در 23 فروردین امسال به هیات دولت ارائه شد و به طور کلی به آنجا رفت. کمیسیون». کمیسیون کل دولت نیز آیین نامه ای برای دو معاون برنامه، بودجه و اشتغال ارسال کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در بررسی آیین نامه رتبه بندی معلمان حدود 26 تغییر ایجاد شد تا آیین نامه ای روان و خوب انجام شود، افزود: امروز دومین جلسه دولت است. کمیسیون برگزار می شود.» کابینه اعزام می شود. سپس دولت آئین نامه ای را منتشر کرد که می تواند در جلسه روز چهارشنبه دولت اعلام شود. سپس در اواخر خرداد ماه رتبه بندی توسط هیئت های نظارت بر اساس سوابق معلمان که شامل 830 هزار نفر می شود، منتشر می شود.

بیشتر بخوانید  تهران تا پایان هفته یخ بسته است

منادی با تاکید بر اینکه “زمان اجرای رتبه بندی از 31 شهریور 1400 شروع می شود”، گفت: وام پیش بینی شده برای اجرای رتبه بندی در بودجه امسال 38 هزار میلیارد تومان است و برای اجرای آن نیز بودجه در نظر گرفته شده است. رتبه بندی از سپتامبر سال گذشته به بعد.

وی همچنین درباره زمان اعمال افزایش حقوق توضیح داد: افزایش حقوق باید همزمان با رتبه بندی می شد اما در حال حاضر افزایش 10 درصدی بودجه مصوب برای کارکنان دولت شامل معلمان می شود و زمانی که رتبه بندی اعمال شود، موضوع افزایش می یابد. اعمال در قانون. .

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: به منظور اعمال رتبه بندی و تأثیر آن بر افزایش حقوق، سه شاخص حقوق کار، اضافه مشاغل و حق اشتغال از اقلام استخدامی تفکیک و محاسبه می شود، بنابراین میزان افزایش آن است. بر اساس رتبه بندی و افزایش 10 درصدی کارکنان دولت از یک میلیون و 700 هزار تومان به حدود 5 میلیون و 500 هزار تومان خواهد رسید.

منادی در پایان گفت: الزامات معلمان در آیین نامه رتبه بندی معلمان اعمال شده است و معوقات از 31 شهریور 93 محاسبه و پرداخت می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *