میزان آب مخازن سدهای استان تهران 18 درصد کاهش یافته است



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیر بهره برداری آب و برق و نیروگاه برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران از کاهش 18 درصدی حجم مخازن آب سدهای تهران نسبت به روز مشابه سال گذشته خبر داد. آب در مخازن پنج سد استان تهران به حدود 637 میلیون مترمکعب رسید.

محمد شهریاری بیان کرد: کل آب ذخیره شده در مخازن سدهای تامین آب شرب استان تهران به حدود 637 میلیون مترمکعب رسید که نسبت به ذخیره 776 میلیون مترمکعبی سدها در روز مشابه پارسال حکایت از کاهش دارد. 18 درصد در ذخایر پنج سد استانی و کاهش 41 درصدی نسبت به حجم مخازن عادی در پایان تیرماه.

شهریاری با اشاره به اینکه میزان ورودی آب پنج سد استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به حدود 959 میلیون متر مکعب رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از 1184 میلیون مترمکعب بوده است. متر گفت: این میزان ورودی آب به سدهای شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش چشمگیر نزولات جوی و افزایش شدید دمای هوا، موضوع کم آبی و مدیریت مصرف آب باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: از ابتدای سال آبی جاری (اوایل مهر 1400) 180 میلی‌متر بارندگی که نسبت به میانگین بلندمدت در مدت مشابه 268 میلی‌متر 32 درصد کاهش داشته است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری مدیریت آب و تاسیسات برق آبی این شرکت در خصوص وضعیت ذخیره آب سدهای طالقان و امیرکبیر گفت: حجم انباشت آب در سد امیرکبیر در حال حاضر 135 میلیون متر مکعب است که این میزان ذخیره شده است. 179 میلیون متر مکعب در روز است. پارسال همین روز همچنین حجم انباشت آب در سد طالقان از 290 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 266 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

بیشتر بخوانید  مرگ یک عرب‌ در مشهد هنگام عمل "لیپوساکشن"

بر اساس اعلام وزارت نیرو، وی با بیان اینکه ذخیره آب سد لار از 145 میلیون مترمکعب در روز مشابه سال گذشته به 117 میلیون مترمکعب افزایش یافت، گفت: میزان ذخیره آب در سد ماملو به 60 میلیون مترمکعب رسیده است. در مقایسه با 103 میلیون متر مکعب. میلیون متر مکعب. در همین روز در سال گذشته 42 درصد کاهش یافت.

شهریاری همچنین به وضعیت ذخیره آب سد لتیان گفت: این سد در حال حاضر 58 میلیون مترمکعب انباشت آب دارد و حجم آن نسبت به سال گذشته 2 درصد و نسبت به مخزن معمولی 24 درصد کاهش نشان می دهد. پایان. جولای. “

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری نیروگاه های آب و برق این شرکت با تاکید بر اینکه خط قرمز وزارت نیرو تامین آب آشامیدنی پایدار است، گفت: بر وضعیت کم آبی غلبه کنید و کمترین چالش را در تامین شرب پایدار داشته باشید. آب به خصوص در روزهای پر مصرف آب.

دیدگاهتان را بنویسید