میدکو به چرخه تولید شمش منیزیم پیوست



آنچه دیگران می خوانند:


در این مراسم که به مناسبت راه اندازی تولید شمش منیزیم فروسیلیس غرب پارس و ورود میدکو به جمع تولیدکنندگان این محصول ارزشمند و کاربردی برگزار شد، دکتر قاسمی مدیرکل بانک پاسارگاد و رئیس هیئت مدیره هیئت مدیره میدکو، دکتر پورمند، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (MIDCO) و همچنین دکتر میراب الفتحی، مدیرعامل فروسیلیس غرب فارس نسبت به اظهارات این شرکت اعتراض کردند.

دکتر پورمند: میدکو نیز به جمع صادرکنندگان شمش منیزیم در جهان پیوست.

دکتر پورمند با تبریک اعیاد شعبانیه در پیش رو با توضیح مختصری در خصوص این طرح اظهار داشت: این طرح حدود 33 ماه یعنی کمتر از سه سال به طول انجامید و همچنین یکصد و چهل نفر به صورت مستقیم در این طرح مشغول به کار هستند. . گروه تعاونی که این کار را انجام داد شرکت های مریت صنعت، مانا ساز و vmi بودند که خوشبختانه با مشاوره های راهنمائی ذوب در مدت زمان بسیار کوتاهی این پروژه را به طور موثر انجام دادند.

وی همچنین با تشکر از بانک پاسارگاد افزود: از دوستان بانک پاسارگاد، گروه مالی پاسارگاد و… تقدیر و تشکر می کنم. قاسمی به خاطر کمک هایشان به جامعه معدنی کشور. امیدواریم به فضل الهی کشور ایران اسلامی روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشد.

در ادامه مراسم دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس هیئت مدیره میدکو نیز از گروه میدکو و فروسیلیس غرب پارس تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس اصفهان تعطیل است سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ – ایران چطور

میدکو تنها صادرکننده شمش منیزیم در خاورمیانه است

میدکو قصد دارد تا پایان نیمه اول سال 2012 به ظرفیت تولید 6000 تن شمش منیزیم برسد. یکی از مهمترین مزیت های میدکو برای تولید شمش منیزیم این است که اولاً دارای دولومیت با عیار مناسب برای تولید این محصول و همچنین فروسیلیس است که مهمترین قسمت این تولید است. . ، در نزدیکی کارخانه موجود است.

لازم به ذکر است که این محصول ارزشمند در هیچ کشور دیگری در خاورمیانه تولید نمی شود. فقط ترکیه در مقطعی شروع به تولید این محصول کرد و در نهایت به دلیل کمبود فروسیلیس مجبور به توقف پروژه شد.

شمش منیزیم یکی از فلزات قلیایی خاکی است و هشتمین فراوانی در پوسته زمین است.

منیزیم شباهت زیادی به آلومینیوم دارد و رنگ نقره ای دارد. به طور کلی، شمش منیزیم در صنایعی مانند پزشکی، کشاورزی و خودروسازی استفاده می شود.

شمش منیزیم در صنایع ذوب و ریخته گری و شمش منیزیم در صنایعی که نیاز به ریخته گری یا مکمل دارند استفاده می شود. مانند: چرخ های آلومینیومی خودرو، پیستون، موتور و حمل و نقل قطعات مرتبط با ریخته گری.

یکی دیگر از کاربردهای شمش منیزیم تجهیزات ورزشی است.


بیشتر بخوانید  لحظه خوردن ۱۰ کیلو کله پاچه توسط جوان مشهور عراقی! | غذا خوردن با صدا و ملچ ملوچ زیاد+ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید