مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مک کانل: بایدن این واقعیت را که افغانستان در حال فروپاشی است نادیده می گیرد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه بین الملل فارس ، میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده برای رفتن عجله دارد. افغانستان باعث هرج و مرج می شود.

وی با اشاره به خروج یک شبه آمریکا از پایگاه هوایی بگرام گفت: “گزارش های خروج ما از پایگاه هوایی بگرام در نیمه شب هیچ برنامه ای برای حمایت شرکای افغان از القاعده نداشت.”

ارتش آمریکا چند روز پیش و در قالب در طول شب ، بدون هیچ گونه اطلاعاتی به دولت مرکزی افغانستان ، آنها پایگاه هوایی بگرام را تخلیه کردند.

پایگاه هوایی بگرام در 20 کیلومتری جنوب کابل واقع شده و بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان است.

این پایگاه همچنین طی دو دهه گذشته پایگاه بزرگی برای نیروهای خارجی ، فرماندهی و عملیات هوایی بوده است و روسای جمهور آمریکا در سفر به افغانستان از این پایگاه بازدید کرده اند.

رهبر اقلیت سنا افزود: “بایدن سرسخت باقی مانده و هشدارهای سقوط دولت مرکزی افغانستان توسط طالبان را نادیده می گیرد.”

مک کانل هشدار داد: “بایدن این واقعیت را که افغانستان در حال سقوط است نادیده می گیرد.”

وی گفت: “طالبان از 13 آوریل مناطق مختلف افغانستان را با میانگین نگران کننده کنترل کرده اند.”

وی گفت: “طالبان دیگر علاقه ای به راه حل سیاسی در افغانستان ندارند و در تلاش نیستند تا كنترل قلمرو افغانستان را به دست بگیرند.”

مک کانل گفت: “دولت بایدن وانمود می کند که تروریست ها برای ما خوب خواهند بود.”

وی افزود: “من از دوستان دموکرات خود می خواهم که برای پذیرش فاجعه در افغانستان کاملا آماده باشند.”

بیشتر بخوانید  قبله جهان در دهم ماه از مرداد می آید

ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در پاسخ به حملات 11 سپتامبر به ایالات متحده در سال 2001 به افغانستان حمله کردند و از آن زمان به حضور نظامی و اشغال افغانستان ادامه دادند.

پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، روند خروج نیروها از واشنگتن و متحدانش از افغانستان آغاز شده است.

اعلامیه خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه بگرام هنگامی اعلام شد که رویترز گزارش داد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان زودتر از موعد مقرر است و واشنگتن تنها چند روز با تکمیل این روند فاصله دارد.

مقامات آمریكایی كه نخواستند نامشان فاش شود ، به خبرگزاری فرانسه گفتند كه خروج نیروها و تجهیزات آمریكایی از افغانستان شامل تعداد پرسنل ارتش آمریكا برای محافظت از دیپلمات های آمریكایی و سفارت كابل و تأمین امنیت فرودگاه بین المللی در منطقه نیست.

براساس این گزارش ، منابع توضیح می دهند که تعداد نیروهای آمریکایی که در افغانستان باقی خواهند ماند حدود 650 نفر خواهد بود.

این رسمی است پنتاگون روز دوشنبه ، وی گفت ، 95 درصد از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به پایان رسید.

همچنین سفارت فرانسه وی در کابل از همه شهروندان خود خواست که به دلایل امنیتی افغانستان را ترک کنند.

وزیر دفاع استرالیا نیز روز یکشنبه پایان حضور نظامی ارتش استرالیا در جنگ 20 ساله در افغانستان را اعلام کرد. در هفته های اخیر ، استرالیا به تدریج نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند.

دولت چین وی همچنین روز شنبه اعلام کرد که 210 نفر از شهروندان خود را قبل از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تخلیه کرده است. در بیانیه سرکنسولگری چین آمده است: “دولت چین به شهروندان خود توصیه می کند که برای محافظت از سلامتی خود در اسرع وقت افغانستان را ترک کنند.”

بیشتر بخوانید  قیمت لپ تاپ های دل امروز + جدول

انتهای پیام


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *