مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مکرون بار دیگر رئیس جمهور فرانسه شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، مکرون یکشنبه شب در دوازدهمین دوره انتخابات جمهوری پنجم فرانسه با کسب 58 درصد آرا پیروز شد و پیروزی در انتخابات 2017 را تکرار کرد.

شعبه های رای گیری امروز (24 آوریل) از ساعت 8 صبح به وقت پاریس (10.30 صبح به وقت تهران) برای فرانسوی ها باز شد تا یکی از دو نامزد فعلی ریاست جمهوری، امانوئل مکرون، نماینده حزب راست میانه و مارین لوپن، یک نامزد را معرفی کنند. منتخب حزب راست افراطی مجلس ملی.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مشارکت مردمی در پاریس تا امروز کم بوده و میزان اولیه حضور فرانسوی ها در صندوق های رای اعلام شده است.

وزارت کشور فرانسه ظهر امروز اولین مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را 26.41 درصد اعلام کرد که نسبت به میزان مشارکت در انتخابات 2017 دو درصد کمتر است.

از جمعیت 67.5 میلیون نفری فرانسه، 48.7 میلیون نفر حق رای دارند، اما میزان مشارکت به طور سنتی در دور دوم کاهش یافته است.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که دو هفته پیش (یکشنبه 10 آوریل / 21 آوریل) با 12 نامزد برگزار شد، مکرون با 27.8 درصد پیروز شد و لوپن با 23.1 درصد آرا به دور دوم راه یافتند.

در این دو هفته علاوه بر تبلیغات سنتی و حضور کاندیداها در شهرهای مختلف، این دو نامزد در یک مناظره تلویزیونی نیز شرکت کردند.

حاکمیت فرانسه و اروپا، تقویت استقلال کشاورزی از طریق حمایت از کشاورزان جوان و راهبرد کشاورزی با شعار “از مزرعه تا ویلا”، اجرای طرح نوسازی حرارتی 700000 خانه در سال، توسعه انرژی هسته ای، بادی و خورشیدی و استقرار سازوکاری برای اجاره خودروهای برقی برای افراد کم درآمد از جمله برنامه های مکرون برای دوره جدید ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانید  چانگان CS55 پلاس سایپا با قیمت عجیب و غریب در بازار!

وی همچنین وعده افزایش سن بازنشستگی به 65 سال، افزایش کمک های اجتماعی، کاهش مستقیم و غیرمستقیم مالیات بر ارث، ارائه طرح مالیاتی 50 میلیارد یورویی در سال و کاهش 15 میلیارد یورویی مالیات بر هزینه های عملیاتی دولت های محلی را داد.

وعده های مکرون در زمینه های دیگر عبارتند از: سیاست او برای آزادی بیشتر به مدارس و افزایش پاداش معلمان، تقویت استقلال دانشگاه، حمایت بیشتر از خانواده های تک والدی، حمایت بیشتر از سلامت زنان، افزایش ساعات کاری به 35 ساعت در هفته و افزایش کنترل والدین. فضای مجازی برای بهبود حفاظت در برابر محتوای نامناسب و آزار و اذیت از طریق اینترنت، مبارزه با قلدری در مدرسه و توسعه توصیه های پزشکی از راه دور.

ایجاد 200 تیپ ژاندارمری، مجازات های سه گانه ضد آزار و اذیت، ایجاد بستر لازم برای شکایات آنلاین، راه اندازی نیروهای اقدام جمهوری خواه در شهرک ها، استخدام 1500 گشت سایبری، استخدام 8500 قاضی و کارمند قضایی، و کاهش روندهای دست و پاگیر ثبت نام در میان شعارها و شعارهای کمپین امنیتی ماکرون. برای اجرای قانون 2022.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *