“مکبث” با اصل “آگازاده” – ایرنا


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا پنجشنبه شب ، علاوه بر تبلیغات پر سر و صدا و جعلی این روزهای سریال کار با زخم اولین اثر غیر سینمایی را می توان در فضای واقعی و مجازی مشاهده کرد محمد مهدویان این کارگردان که از ابتدای ساخت فیلم کارهای قابل قبولی را به دوستداران فیلم ارائه کرده است ، سرگرمی جذابی دارد و کنجکاوی علاقه مندان به فیلم مهدوا را برمی انگیزد.

مهدویان کارگردان جوانی است که همیشه شهامت و امضای ویژه ای را برای خلق آثار خود در کارهای متفکرانه و گاه ماندگار داشته است. ریشه این موفقیت را می توان در اساس سینما مهدوا جستجو کرد؛ جایی که ساخت فیلم با مستند و در اولین کار او آغاز شد در غبار می ایستد (زندگینامه محمد متوسلیان ، یکی از فرماندهان سپاه) و با انتخاب روش داهیودراما (مستند و درام) ، کریستال سیمور بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر 2015 را نیز دریافت کرد.

در دهه اخیر ، مهدویان خودآزمایی خود را در فیلم هایی در زمینه های مختلف نشان داده است. از موضوعات کاملاً سیاسی و عقیدتی مانند آغاز اختلاف مجاهدین و تقسیم آنها و عملیات مرصاد در داستان نیم روز، مشکلات اجتماعی مانند قاچاق دختران به دبی در بخت آزمایی به جو کمدی مثل شیشلیگ.

نگاهی به آثار ساخته شده محمد حسین مهدویان در این سال ها دو مورد را در کارنامه کاری این کارگردان نشان می دهد. امضای ویژه مهدویان ، که می تواند در قالب فیلمبرداری ، قصه گویی ، بازیگری و قصه پردازی و مراقبت دیگری از این کارگردان مشخص شود که وی در تولید هر اثر همیشه به دنبال پرسیدن سوال یا پاسخ دادن به سال است.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی وضعیت هوا تا روز پنجشنبه / این استان ها منتظر بارش باران و برف باشند

بر اساس سریال گفته شده کار با زخم اولین تجربه مهدویان در این رسانه (سینمای خانگی) را می توان تجربه ای متفاوت از دیگر کارهای این کارگردان دانست. سریالی که جدا از بازیگران قدرتمند و فیلمنامه خوش نویس که اقتباسی است ، اساساً شباهت دیگری به آثار مهدویان ندارد و لزوماً نمی توان خط و ارتباط آن را در قالب خلق و نگرانی آن دید.

در حقیقت ، زخم کار بیشتر از سایر کارهای مهدوا شبیه سایر تولیدات نمایش خانگی و به ویژه سریال است. سکوت از بسیاری جهات مشابه است.

درخشش مکرر زندگی برخی از تازه کارها ، ویلاها و سکانس های شمال و مهمانی های مشروبات الکلی و مواد مخدر ، زندگی مبتنی بر میانجیگری و مافیای اقتصادی ، درگیر فساد اقتصادی در زمینه های مختلف ، ترانه ای هولناک که هر لحظه حضور دارد . او اصرار دارد که داستان به پایان نمی رسد ، مبارزه برای از بین بردن رقبا از طریق قتل و تهمت – صحنه ای که در مجموعه “آثار زخمی برای رسوا کردن وکیل هولدینگ برادرانه” (با بازی عباس جمشیدی فر) “Be” به مردم نشان داده می شود ، دقیقاً همان صحنه ای است که در مجموعه آگازاده به تصویر کشیده شده است ، مانلی (با بازی پردیس پورعابدینی) برای از بین بردن یکی از چهره هایی که در گوشه ای با نیما بحری (با بازی امیر آگای) قرار دارد.

در مجموعه آقازاده ، مخاطبان از ابتدا می دانستند که مرضیه ، نیما و همه افرادی که از راه درست بالا نرفتند ، دائماً بازی را در مقایسه با قوم خدا و باابرو از دست می دادند و موسیقی این مجموعه دائماً این مسئله را تأیید می کند ؛ مشکلی که ما در زخم کار با آن روبرو هستیم ادامه مداوم موسیقی عصبی است که دائماً تهدید می کند شخصیت هایی که برای رسیدن به خواسته های خود از هیچ رفتار غیراخلاقی و غیر انسانی پرهیز نمی کنند ، پایان خوشی ندارند.

بیشتر بخوانید  خاموش کردن تیک های آبی واتس اپ به سلامت روان شما کمک می کند

نیازی به گفتن نیست که داستان زخم کار با الهام از مکبث ساخته شده است ویلیام شکسپیر آیا اقتباسی سینمایی از کتاب است بیست زخم کار نوشته شده توسط انتشارات Cesme محمود حسینی نژاد این کتاب برداشتی آزاد از نمایشنامه مکبث است (زیرا با توجه به جو و تأکید کارگردان بر مخاطب ، رسیدن به پایان داستان و مردم اصلاً دشوار نیست).

سیاهی رنگ لباس بازیگران و همچنین سردی در فضای غالب سریال ، خیانت و آدم کشی و حرص و طمع بی پایان از دیگر م componentsلفه هایی است که برای تأکید بر تخریب نهایی بسیار تأکید می شود.

با وجود بازی خوب و قدرتمندی که بازیگران اصلی این مجموعه هستند صبح بخیر (مالک) ، رعنا آزادی ور (سمیرا) و سیاوش تهمورت (عموخان) نمایش داده می شود ، اما این داستان و شکل داستان آنچنان جذاب نیست که مخاطب مشتاق تماشای آن باشد و مشتاقانه منتظر قسمت بعدی باشد.

به تصویر کشیدن حالت تهوع مکرر مالک ، به خصوص در قسمت اول با وضوح بالا ، یا کشیدن پشت سر هم این شخصیت ، به جای نشان دادن شخصیت ترسناک و فرسوده در کار خود ، احساس ابهام برای مخاطب به دلیل اصرار کارگردان بر این تکرار .

تاکنون 6 قسمت از سریال Zakhm Kari در شبکه سینمای خانگی منتشر شده است و اگر تصمیم مهدویان مبنی بر عدم انتشار این مجموعه (به دلیل آنچه غیر منطقی ، غیرحرفه ای و به دور از سانسور واقع گرایی اجتماعی خوانده می شود) انجام نشود ، هفتمین قسمت از این مجموعه جمعه ، 16 ژوئیه منتشر می شود.

بیشتر بخوانید  به این افراد فروش خودرو به قیمت کارخانه تعلق می گیرد

جواد عزتی ، رعنا آزادی ور ، هانیه توسلی ، سعید چنگیزیان ، الهه حصاری ، عباس جمشیدی فر ، مهدی زمین پرداز ، امیر حسین هاشمی ، سیاوش طهموریس ، کاظم حاجیرازاد ، منوچهر علیپور ، مه لقا باقریه هاها، از جمله بازیگران سریال Wounded Works هستند.

دیدگاهتان را بنویسید