مکان های دیدنی ارمنستان + زیباترین جاهای کشور ارمنستان به همراه تصاویر


دیدنی ها و مکان های گردشگری زیبای ارمنستان

ارمنستان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. به دلیل فاصله کم با ایران، سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند. در سفر به این کشور زیبا و دیدنی می توانید از جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی لذت ببرید. و از مراکز خرید دیدن کنید.اگر به دنبال یک سفر مهیج به خارج از کشور با قیمت و هزینه های مناسب هستید، ارمنستان بهترین گزینه است.جاذبه های زیادی در ارمنستان وجود دارد که باید چند روزی را برای دیدن آن ها وقت بگذارید.

در ادامه به برخی از دیدنی های این کشور اشاره می کنیم:

دیدنی های ارمنستان

دنیای آبی ایروان

این پارک که به پارک آبی دنیای آب نیز معروف است هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است.این مکان دارای امکاناتی است ورزش ها و سرگرمی، رستوران و .. این قسمت در مرکز شهر ایروان قرار دارد و دارای دو قسمت پارک آبی تابستانی و پارک آبی سرپوشیده می باشد. پارک آبی تابستانی تنها در فصول گرم سال فعال است و مجهز به استخر، سرسره آبی و رستوران است.در پارک سرپوشیده دو استخر بزرگ، باشگاه بدنسازی، مراکز توانبخشی، استخرهای معمولی، سرسره های آبی بزرگ و یک سنگ. امکانات کوهنوردی مکان خوبی برای گذراندن اوقات فراغت است.


دیدنی های ارمنستان

اپرا

این خانه اپرا که در ایروان واقع شده است در سال 1933 توسط طراح و معمار مشهور ارمنی الکساندر تامانیان ساخته شد و از تکنوازی های سمفونیک و پیانو و اجرای موسیقی لذت ببرید.


دیدنی های ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان

این موزه در سال 1921 در ایروان افتتاح شد و دارای مجموعه وسیع و کاملی از آثار تاریخی کمیاب است که در معرض دید عموم قرار گرفته است.این موزه دارای سه طبقه است که در آن آثار مختلفی از قبیل قوم نگاری، تاریخ معاصر، باستان شناسی، پنوماتیک به نمایش گذاشته شده است. برخی از آنها بیش از پنج هزار سال قدمت دارند.

بیشتر بخوانید  مصرف آب تهران در ۱۲ اسفند رکورد زد

دیدنی های ارمنستان

صومعه گوگرد

این صومعه واقع در دل کوه و حکاکی شده در سنگ، یکی از زیباترین دیدنی های ارمنستان است که در اطراف ایروان قرار دارد، آنقدر ارزشمند است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، در اولین ساخته شده است. دوره این کلیسا ثروتمند و پادشاهان ارمنستان بودند کلیسای بیرونی ساختند و در دوره ای دیگر خانواده ای به نام پروس این ملک را از زکریان خریدند و کلیسای اندرونی ساختند. گوگرد به معنای سر نیزه است و به زمانی اطلاق می شود که عیسی مسیح بدون صلیب به صلیب کشیده شد و نیزه او به پهلو کوبیده شد.


دیدنی های ارمنستان

باغ وحش ایروان

این باغ وحش به عنوان یک باغ وحش بزرگ در سال 1941 افتتاح شد. مساحت این باغ وحش 36000 هکتار است. این باغ وحش دارای خزندگان، پرندگان، پستانداران است و همچنین یک باغ وحش وجود دارد که کودکان می توانند با متخصصین به حیوانات غذا بدهند.


دیدنی های ارمنستان

موزه ساریان

مارتیروس ساریان یکی از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم و بنیانگذار مدرسه ملی نقاشی معاصر ارمنستان است که آثار او در گالری ملی ارمنستان و بهترین موزه های کشورهای مشترک المنافع ایالات متحده آمریکا نگهداری و به نمایش گذاشته می شود. ، فرانسه و چند کشور دیگر این موزه در سال 1967 در زمان حیات این هنرمند ساخته شد و تا زمان مرگش در آنجا زندگی کرد و در زمان افتتاح این موزه 50 اثر اهدا کرد که در مجموع این موزه 300 تابلوی نقاشی دارد.


دیدنی های ارمنستان

دریاچه سوان

این دریاچه یک دریاچه مصنوعی در میدان آزادی ایروان است که به خاطر سینماهای روباز و جشنواره تابستانی اش معروف است.این دریاچه به نام باله معروف چایکوفسکی به دریاچه قو معروف است.

بیشتر بخوانید  زمان پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

دیدنی های ارمنستان

موزه سرگئی پارایانوف

سرگئی پاراجانوف نویسنده و خالق با استعدادی است که چندین شاهکار ساخت که تحسین او را برانگیخت. این موزه در ابتدا شامل 600 اثر از پاراجان بود. مجموعه ها، کلاژهای تخت و سه بعدی، نقاشی ها، عروسک ها و طرح های فیلم، مبلمان، وسایل شخصی که در زمان حیاتش از تفلیس به ایروان منتقل کرده است.


موزه متناداران

به این موزه نسخ خطی باستانی نیز می گویند، در حیاط بیرونی موزه کتیبه ها و سنگ قبرهای جمع آوری شده از مناطق باستانی ایروان وجود دارد.این موزه یکی از مهم ترین گنجینه های ادبی و نسخ خطی تاریخی ایروان واقع در ارمنستان است.همچنین زمانی که وارد شوید، مجسمه ماشتوتس خالق الفبای ارمنی را خواهید دید.


دیدنی های ارمنستان

خیابان ابوویان

این خیابان در قلب ایروان قرار دارد و بهترین مکان برای رفتن است پیاده روی در نظر گرفته شده است. این خیابان از میدان مرکزی جمهوری به مجسمه خاچاطور ابوویان نویسنده برجسته ارمنی منتهی می شود. این خیابان به نام نویسنده بزرگ ابوف نامگذاری شده است.این خیابان عمدتاً مکانی برای ساختمان ها، موسسات فرهنگی و آموزشی، ساختمان های مسکونی مجلل، برندهای معروف و مطرح، دفاتر تجاری، سفره خانه ها، هتل ها، رستوران ها و … از اجزای اصلی این خیابان است. کافه ها، مارک های مغازه ها و کلوپ ها هستند.


دیدنی های ارمنستان

باغ گیاهشناسی

این باغ در شمال شرقی ایروان واقع شده است که بیش از 200 گونه کمیاب و بومی و گیاهان کمیاب مانند کاجان، سرو، رز و زیتون را در خود جای داده است. این باغ متعلق به آکادمی ملی علوم ارمنستان است. و می توانید ساعات شادی را در قسمت های مختلف این باغ ترتیب دهید.

بیشتر بخوانید  حمله موشکی به پایگاه نظامیان ترکیه در عراق

دیدنی های ارمنستان

معبد گارنی

این معبد که تنها یادگار ارمنستان پیش از مسیحیت است در دل کوه ها واقع شده و شکوه وصف ناپذیری دارد و پیروان او میترا خدای ایران را ستایش می کردند. با ورود مسیحیت به ارمنستان، کلیساها بر روی صومعه ها و عبادتگاه ها ساخته شدند.


دیدنی های ارمنستان

اتاق کوئست

این یک مکان سرگرم کننده برای انجام بازی های اتاق فرار در ایروان است، این بازی ها به گونه ای هستند که شما در اتاقی پر از معما هستید و در مجموع 60 دقیقه برای حل معما فرصت دارید. این بازی در گروه های دو و چهار نفره می باشد. انفرادی و به زبان های روسی و ارمنی برنامه ریزی شده است.


دیدنی های ارمنستان

پارک عاشقان

قدمت این پارک به قرن 18 برمی گردد. این پارک کوزرن نام دارد و در منطقه کوزرن در نزدیکی شمال غربی ایروان قدیم واقع شده است. پس از جنگ جهانی دوم به عنوان بخشی از یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد شاعر مشهور روسی الکساندر پوشکین بازسازی شد. به پارک پوشکین تغییر نام داد. و سپس در سال 1970 به عنوان ادای احترام به دوستی همه کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی، Barkamovit (دوستی) نام گرفت. در سال 1995 پس از استقلال ارمنستان و به دلیل محبوبیت این پارک در بین زوج ها، به پارک عشاق تغییر نام داد.


دیدنی های ارمنستان

موزه چاپ ایروان

این موزه در ساختمان کتابخانه ملی ارمنستان واقع شده است و به بررسی صنعت چاپ از گذشته تا امروز پرداخته است.این موزه دارای 6 تالار است که بزرگترین آن به تاریخ صنعت چاپ و انتشارات ارمنی اختصاص دارد. .

دیدگاهتان را بنویسید