مکان های دیدنی ارزروم ترکیه + جاهای دیدنی ارزروم برای گردشگران ایرانی


ارزروم یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است و در جاده های استانبول و آنکارا قرار گرفته است.جاذبه های ارزروم دارای جبیت های زیبایی هستند که مناظر طبیعی زیادی دارند.

یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه شهر دیدنی ارزروم است که آب و هوای معتدل این منطقه با مناظر زیبای آن مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. در سفر به ترکیه می توانید از مکان های زیبای ارزروم دیدن کنید که هر کدام دارای مناظر متنوعی هستند، موزه ها، مدارس تاریخی، مناظر طبیعی و فرهنگی این شهر جذابیت های خاص خود را دارند که می توانید از آنها دیدن کنید.

ارزروم ترکیه

دیدنی های شهر ارزروم

ترکیه با فرهنگ و آداب و رسوم خود کشوری زیباست که مکان های مختلفی برای جذب گردشگر دارد، در این قسمت روزانه یکی از مهم ترین مکان های دیدنی این کشور و آن شهر ارزروم است که چشم اندازهای متفاوتی دارد. در این قسمت جاذبه های مختلف این شهر را مشاهده می کنید و می توانید اطلاعات مهمی در مورد هر یک از این جاذبه ها به دست آورید.


سه قبر

این مقبره کوچک که یک اثر تاریخی است و دارای سه اثر تاریخی است در قرن چهاردهم ساخته شده است. طراحی و معماری این مقبره ها مخروطی و به دلیل معماری خاصی است که ارزش بالایی دارد و از دیدنی های ارزروم به شمار می رود.

ارزروم ترکیه


کاروانسرای رستم پاشا

این کاروانسرا یکی از بناهای تاریخی این شهر است که در سال 1561 بنا شده و یکی از با ارزش ترین و باشکوه ترین بناهای ساخته شده در دوره عثمانی است. کتیبه سردر این کاروانسرا بنای رباطی نام دارد.

بیشتر بخوانید  اولیانوف توئیتش علیه ظریف را حذف کرد

ارزروم ترکیه


موزه خانه آتاتورک

این بنا متعلق به قهرمانان این کشور است.ساختمان این موزه در قرن نوزدهم ساخته شده است.اهمیت و ارزش این بنا به حدی است که سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند. اشراف از این موزه به عنوان مهمان خانه استفاده می کردند.

ارزروم ترکیه


کوه های پالان دوکن

ارتفاع این کوه ها حدود 3271 متر است و در فاصله 10 کیلومتری شهر قرار دارند و یکی از مکان های جالب این شهر هستند. این کوه ها در زمستان جذابیت بیشتری دارند و می توانید تجربه متفاوتی از پیاده روی در این کوه ها داشته باشید و اسکی در زمستان نیز یکی از تفریحات این منطقه است.

ارزروم ترکیه


قلعه ارزروم

ارزروم در گذشته مورد هجوم اقوام مختلف قرار داشت و برای در امان ماندن از خطر دشمن این قلعه را که در دوره بیزانس ساخته شده بود، ساختند. در حال حاضر این قلعه یکی از جاذبه های دیدنی ارزروم است.

ارزروم ترکیه


آبشار تورتوم

این آبشار یکی از بزرگترین آبشارهای ترکیه است که در سال 1390 کانال هایی بر روی آن ساخته شد. این آبشار منظره ای زیبا و دیدنی دارد که می تواند شما را به خود جذب کند. در اطراف این آبشار چایخانه ای وجود دارد.

ارزروم ترکیه


مدرسه ایاکویتا

در قرن چهاردهم میلادی مدرسه ای در شهر ارزروم ساخته شد که امروزه قدیمی ترین مدرسه این شهر است و ساخت این مدرسه به دستور فرمانداران این شهر بوده و این بنا برای تعلیم و تربیت اسلامی ساخته شده است.

ارزروم ترکیه


مدرسه دوقلو مناره

این مدرسه در دوره سلجوقیان ساخته شده و به دلیل نوع معماری آن دو مناره نامیده می شود و در معماری این بنا از کاشی کاری و تزئینات بنا استفاده شده است.

بیشتر بخوانید  این عادت مغزتان را کوچک می کند | حتما بخوانید

ارزروم ترکیه


مجسمه لاله مصطفی پاشا

این مجسمه یکی از آثار تاریخی و اماکن زیبای ارزروم است که در مرکز شهر قرار دارد، در کنار این مجسمه مدرسه ایاقوتیه قرار دارد که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.

ارزروم ترکیه


ارزروم عزیزیه رو

اگر به جاذبه های تاریخی ترکیه علاقه مند هستید می توانید از این قلعه تاریخی که در دوره عثمانی برای دفاع از این کشور ساخته شده است دیدن کنید. این منطقه یک پاسگاه نظامی است که دارای قسمت های مختلفی از جمله اتاق غذاخوری و … می باشد.

ارزروم ترکیه


پارک تاریخی ننه خاتون

در محوطه سنگر عزیزی یک پارک تاریخی وجود دارد که به خاطر فداکاری یک دختر به پارک تاریخی مادربزرگم معروف است. پارک و مجسمه آن در سال 1955 ساخته شد و در آن زمان در برابر نیروهای دشمن مقاومت کرد.

ارزروم ترکیه


دریاچه تورتوم

علاقه مندان به جاذبه های طبیعی می توانند از دریاچه تورتوم دیدن کنند، عمق این دریاچه متفاوت است و 8 کیلومتر است. اطراف دریاچه توسط سنگ آهک احاطه شده و منظره زیبایی از دریاچه را به نمایش می گذارد.

ارزروم ترکیه

دیدنی های این آهنگ بسیار متنوع است و از دیگر جاذبه های این شهر منظره زیبای روستاهای اطراف است.

دیدگاهتان را بنویسید