مکانیزم شناسایی مؤدیان مالیاتی تعریف شود



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شامانفس و به نقل از سراج24; محمدرضا جعفریان کارشناس مالیاتی در گفت و گو با سراج24 درباره لایحه بودجه 1402 و امور مالیاتی مرتبط گفت: باید در بودجه سال آینده حدود 250 هزار میلیارد تومان افزایش وصول مالیات را داشته باشیم اما سوال اینجاست که آیا این امر شدنی است یا خیر. و سوال دوم این است که چقدر و چقدر مالیات باید اخذ شود که همیشه از آن صحبت می شد و تجار ناراضی بودند.

وی افزود: فعالان مشاغل شناسایی و دارای شناسنامه هستند و همیشه از آنها مالیات اخذ می شود اما فرار مالیاتی باید شناسایی و از آنها مالیات اخذ شود. فرارهای مالیاتی باید در سال 1402 شناسایی شوند زیرا تاکنون شناسایی نشده اند و نتوانسته ایم از آنها مالیات بگیریم.

یک کارشناس امور مالیاتی گفت: این سوال مهم است که برای شناسایی مودیان فرار مالیاتی کدام ابزار و سازوکار جدیدی تعریف می شود و پس از تعریف باید به طور شفاف به مردم ابلاغ شود تا بتوانند مالیات را به درستی و به دولت پرداخت کنند. می تواند از آنها مراقبت کند. کارآمدتر باشد.

جعفریان با اشاره به اینکه حسابرسی مالیاتی در کشور انجام نمی شود، تصریح کرد: همه سوالات ذکر شده نشان می دهد که باید در حوزه تورم سال آینده دغدغه هایی داشته باشیم که مداخله ای از سوی فعالان اقتصادی و مردم نبوده است. توسط دولت با عدم تعادل مالیاتی آن را ایجاد کرد و وقتی تورم ناشی از نابرابری مالیاتی است چرا باید از مردم مالیات بگیریم و بیش از 250 هزار میلیارد تومان افزایش در وصول داشته باشیم؟

بیشتر بخوانید  اژه ای: به دشمن و اشرار شی ندهیم / فیلم

وی خاطرنشان کرد: مالیات بر سرمایه که در مجلس مطرح شد در مواردی مانند مالیات مسکن، طلا و خودرو که سفته بازی بسیار رایج است می تواند نقش موثری داشته باشد و باید تا 45 درصد از این میزان مالیات اخذ شود. . شورای نگهبان باید مطرح شود و به درستی عمل شود و اگر درست عمل نشود سازمان امور مالیاتی باید طبق قانون مجازات شود.

یک کارشناس مالیاتی تصریح کرد: ترکیه فرهنگ مالیاتی مشابه فرهنگ مالیاتی کشورمان دارد اما به گونه ای عمل کرد که در مواردی که احتمال سفته بازی وجود دارد از آن جلوگیری می شود، در کشور ما باید قوانینی وضع شود که مانع شود. حدس و گمان تا حد امکان

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس باید بودجه ای را تصویب کنند که قابل اجرا و به نفع جامعه باشد اما فعالان اقتصادی تناسبی بین بودجه، تورم و میزان مالیات نمی بینند، همچنین باید مشخص شود که بودجه چیست. و چه مالیاتی اخذ و مصرف می شود و در صورت اخذ مالیات چه بخشی از مخارج دولت با آن تامین می شود.

جعفریان در پایان با بیان اینکه باید قوانین واقعی تصویب شود، گفت: نمایندگان باید قوانینی را در شورای اسلامی تصویب کنند که در جامعه قابل قبول و قابل اجرا باشد.


بیشتر بخوانید  دستورات مهم قاضی دادگاه در خصوص «اعمال ماده ۴۷۷» / فیلم

دیدگاهتان را بنویسید