مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

موگرمون، مرواریدی در پای مونته نگرو

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



شهرستان لنده یکی از قدیمی ترین شهرهای کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه های گردشگری متنوع و بکری است که چشم هر بیننده ای را به وجد می آورد. شهرستان لنده به دلیل تنوع آب و هوایی و وجود جاذبه های گردشگری سردسیری و گرمسیری، رشته کوه های سیاه و سفید، دلی مهرجان و دلی خیار کار و همچنین رودخانه های موگرمون و چسمه ساران از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است. موگرمون معروف به بهشت ​​گمشده مانند نگینی در شهرستان لنده و در نتیجه در استان کهگیلویه و بویراحمد می درخشد.

طبیعت زیبا و دست نخورده منطقه گردشگری «موگرمون» گوشه ای از لطف الهی است که چشم هر بیننده ای را مسحور خود می کند. این منطقه شامل روستاهای بنه علیاری (ده قندی)، دشت ناصری (قنبری)، راوک (علی برات)، نهضت، تل کله (ده تل)، گرداب سفلی و علیا، وحدت (گلال)، ملا کشکمری، ملا آبگوان، مورجان ده هم دلکن است. موگرمون که با شهر شدن لنده به قسمت موگرمون ارتقا یافت، از ترکیب دو روستای وحدت آباد و شیتاب به مرکز روستای شیتاب تشکیل شده است. طوایف قندی تمولی و (تمحب علی) و قنبری در این منطقه زندگی می کنند که هر سه از طایفه بزرگ طیبی هستند. موگرمون که به بهشت ​​گمشده شهرت دارد مانند نگینی در شهر لنده می درخشد و جاذبه گردشگری و تفریحی زیبایی دارد که یکی از آنها رودخانه پر آب است. در کنار این رودخانه، مزارع برنج، درختان طبیعی «مورد» که به طور منظم اطراف رودخانه را احاطه کرده اند، باغ ها و درختان طبیعی و دست نخورده اطراف رودخانه جلوه خاصی به این منطقه بخشیده و جاری شدن چشمه های زلال در این منطقه زیبا و با طراوت است. افزودن و ایجاد منابع زیبا. همچنین به دلیل وجود طرح های متعدد پرورش ماهی قزل آلا در این منطقه که از کیفیت بالایی برخوردار است، یکی از صادرکنندگان مهم ماهی به سایر شهرستان های استان و استان همجوار می باشد. موگرمون در روزهای گرم تابستان پذیرای گردشگران است. آب خنکی که از این منطقه می گذرد، همه روزه گردشگران زیادی را به خصوص در ایام عید و تعطیلات تابستان به خود جذب می کند و جوانان در آب استحمام می کنند و برای استحمام به این منطقه سفر می کنند. رودخانه یین که از چند روستا می گذرد و به رودخانه مارون در استان خوزستان می ریزد از جاذبه های این منطقه است. تپه های زیبا و سرسبز اقماری و چشمه های سرد و با طراوت کپور حس خوب و خوشایندی را برای بازدیدکننده ایجاد می کند. منطقه گردشگری و تفریحی چشمه موگرمون زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. چشمه همیشه جوشان موگرمون در چهارده کیلومتری شهرلنده به سمت روستای وحدت قرار دارد که زیبایی و وجود استخرهای پرورش ماهی در کنار این چشمه همیشه جوشان و تنوع شرایط آب و هوایی این چشمه را به منطقه ای منحصر به فرد تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید  فاصله نجومی بین درآمد و هزینه خانوارهای ایرانی / فرصتی برای تشدید فقر مطلق با ظهور تورم بیش از 1400

کوه سیاه که ییلاق مردم این منطقه محسوب می شود دارای تنوع زیست محیطی فراوان و میوه های فراوانی چون تندروک، مهلو، موسیر، بلوط، گشنیز، انجیر، کاسنی، کارده، کرفس، دودوبره، چویل، یاشیر است. ، و غیره. به آنجا می روند. همچنین زیستگاه حیواناتی مانند خرس، پلنگ، خوک، خرگوش، سنجاب ایرانی، جوجه تیغی و تعداد کمی بز کوهی و انواع پرندگان آوازخوان مانند کبک و درنا و دارکوب و بلبل است که این منطقه را منحصر به فرد کرده است. از دیگر پتانسیل های این کوه که ارتفاع آن 3200 متر تخمین زده می شود، جاده مناسب و چاه های نفت فراوان است که سال هاست وزارت نفت به فکر آن بوده است. اگر از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان لنده گذر کردید حتما سری به موگرمون بزنید، مطمئن باشید پشیمان نمی شوید.

محل

موگرمون در 5 کیلومتری شرق شهر لنده قرار دارد.

جاذبه های گردشگری لنده

آرامگاه امام زادگان سید عمادالدین ولی در روستای مونک از توابع شهرستان موگرمون در نه کیلومتری شهر لنده است. همچنین وجود مناطق گردشگری و طبیعت زیبای دشت آبلش، دشت بن، بادامستان کیام، دوک، الطائب، چهارراه چلی و برمل در این شهرستان، سالانه گردشگران و مسافران زیادی را مشروط به بازدید از این شهر کرده است. منطقه زیبای دلی مهرگان در بین سه کوه سیاه و سفید و مهرها و در 20 کیلومتری منطقه موگرمون نیز از مناطق گردشگری لنده است، منطقه ای زیبا، سرسبز و خنک با مناظر طبیعی فراوان. که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *