مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

موضوعات راهبردی ادبیات جدیدی در مکاتبات روسای جمهور ایران و چین ایجاد کرده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



حسین امیرعبدالهیان که به چین سفر کرده بود، درباره گسترش روابط ایران و چین در ماه‌های اخیر گفت: در چهار ماه گذشته بیش از هفت تماس و دیدار بین من و وزیر امور خارجه چین صورت گرفته است. در سطح رئیس جمهور، تماس ها و ارتباطات بسیار روان پیش می رود که نشان از اهمیت و رشد و توسعه روابط دو کشور دارد.

وی گفت: در دولت جدید با شتاب بیشتر روابط مواجه هستیم. ما در روابط دوجانبه از هماهنگی و تنوع خوبی در موضوعات مختلف برخورداریم و در موضوعات مختلف به نفع هر دو طرف پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

وی گفت: موضوعات راهبردی در دستور کار دو کشور قرار دارد و این موضوعات ادبیات جدیدی را در مکاتبات روسای جمهور دو کشور ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، امیر عبداللهیان در بدو ورود به فرودگاه ووشو هدف از سفر خود به چین را بررسی روابط دوجانبه با مقامات چینی و همچنین اجرای توافقنامه همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و چین عنوان کرد. .

وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت رسمی وانگ جیا وزیر امور خارجه چین در راس هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی به چین سفر کرده است، قرار است امروز جمعه با همتای چینی خود در خصوص مسائل مختلف دوجانبه و بین المللی دیدار و گفت و گو کند. از جمله آخرین وضعیت این برنامه به بررسی 25 سال همکاری بین دو کشور می پردازد.

بیشتر بخوانید  دریافت عوارض از جاده های اصلی و بزرگراه ها
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *