موضع ایالات متحده در برابر چین ، میانمار و اتیوپی در گزارش خود در مورد نسل کشی



دولت بایدن بار دیگر ادعاهای نسل کشی علیه چین را در مورد سرکوب مسلمانان اویغور و سایر اقلیت ها در شمال غربی سین کیانگ و همچنین اریتره ، اتیوپی ، میانمار و سودان جنوبی برای تحریم های احتمالی برای پاک سازی قومی تکرار کرد. وی درباره جنگهایی که این کشور درگیر است هشدار داد.

آسوشیتدپرس گزارش داد كه دولت آمریكا این بیانیه را در متن گزارش سالانه وزارت امور خارجه به كنگره در مورد پیشگیری از نسل كشی و خشونت منتشر كرد ، كه دولت فدرال را ملزم به توصیف اقدامات انجام شده توسط دولت برای جلوگیری و جلوگیری از چنین اقداماتی در خارج از كشور می كند.

در این گزارش آمده است: “این دولت از حقوق بشر در سراسر جهان دفاع و دفاع خواهد كرد و تشخیص می دهد كه جلوگیری از خشونت یکی از علاقه های اساسی امنیت ملی و یک مسئولیت اساسی اخلاقی است.”

در این گزارش آمده است: ایالات متحده همچنان بر این باور است كه اقدامات چین علیه اویغورها “نسل كشی” است. این یافته اولین بار توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در نتیجه دخالت میانمار در “پاکسازی قومی” علیه مسلمانان روهینگیا در شمال راخین اعلام شد.

در این گزارش اشاره شده است که آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده بارها ادعا کرده است که “جمهوری خلق چین علیه اکثراً مسلمان اویغورها و سایر اعضای اقلیت های مذهبی و قومی در سین کیانگ در حال نسل کشی و جنایت علیه بشریت است.”

براساس این گزارش ، این جرایم شامل زندان ، شکنجه ، عقیم سازی اجباری و آزار و اذیت است. این گزارش می افزاید دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریكا تحریم ها را در دوران ترامپ به اتهام خشونت تحت تعقیب قرار داده و تمدید كرده است.

بیشتر بخوانید  توزیع 1000 بسته معیشتی و 6000 پرس غذای گرم در تمرین آموزشی بسیج به کارگران در اصفهان

در این گزارش آمده است كه میانمار ، معروف به برمه ، همچنان در معرض خطر ویژه نسل كشی است. در این گزارش آمده است كه ایالات متحده به همكاری با متحدان و شریكان برای تحت فشار قرار دادن دولت نظامی در آنجا برای پایان دادن به همه سرکوب ها از جمله سرکوب مخالفان پس از کودتای فوریه و خشونت علیه روهینگیا ادامه خواهد داد.

این گزارش همچنین از اریتره و اتیوپی به دلیل پاکسازی قومی در جریان سرکوب مخالفان در منطقه ببر در اتیوپی به شدت انتقاد می کند. در ماه مارس ، بلینکن به کنگره گفت آنچه در آنجا انجام می شود “پاکسازی قومی” است. از آن زمان ، دولت خواستار عقب نشینی کامل نیروهای اریتره از ببر و ممنوعیت سفر برای برخی مقامات شده است.

در جای دیگر آفریقا ، این گزارش به وخامت اوضاع در سودان جنوبی اشاره دارد ، جایی که دولت می گوید “قتل های غیرقانونی ، از جمله قتل های قومی غیرنظامیان ، خشونت گسترده جنسی و استفاده از مواد غذایی به عنوان سلاح” را انجام داده است.

در این گزارش آمده است که مسئولین نقض حقوق بشر در سودان جنوبی باید پاسخگو باشند.

در این گزارش آمده است که دولت بایدن به تلاش خود برای محاکمه جنگجویان داعش به دلیل خشونت علیه اقلیت های مذهبی در عراق و سوریه ادامه خواهد داد. این گزارش همچنین ادعا می کند که ایالات متحده متعهد است رئیس جمهور سوریه ، بشار اسد و دولت وی را در مورد سوuses استفاده های خود مسئول بداند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  ایده های ست کاپشن و نیم بوت مردانه برای امسال

دیدگاهتان را بنویسید