موسسات خیریه نقش مهمی در کاهش فقر و مشکلات اجتماعی دارند



به گزارش ایرنا ، ماریام بیدام روز جمعه با اعلام این خبر افزود خیریه ها و م institutionsسساتی که با نیت خیر شکل گرفته و به افراد نیازمند کمک می کنند نقش مهمی در توسعه بخش اقتصادی ، مدیریت فقر و آسیب های اجتماعی در جامعه دارند.
وس با اشاره به فعالیت 32 موسسه خیریه در استان که دارای مجوز فرمانداری ، فرمانداری و بهزیستی هستند ، گفت: این موسسات خیریه در زمینه های مختلف از جمله تأمین بیماران خاص ، جهیزیه ، حمایت از کودکان و زنان سرپرست خانوار و ساخت و ساز مدارس ، مساجد ، یتیم خانه ها و مراکز مذهبی ، که تأثیر مثبت انکارناپذیری در بهبود کیفیت زندگی شهروندان دارد.
دبیر شورای توسعه و پشتیبانی استان گفت: خیران در اجرای برنامه های مختلف از جمله مبارزه با فقر ، توانمندسازی و آموزش ، مبارزه با مشکلات اجتماعی ، کاهش فاصله بین طبقات و بهبود کیفیت زندگی فقرا شریک بسیار خوبی برای دولت ها هستند. و گروههای نیازمند.
وی با بیان اینکه “دولت ها باید بدون دخالت مستقیم در این زمینه همیشه در حمایت و نظارت نقش داشته باشند” ، اظهار داشت: برخی از خیران با عملکرد مثبت و شفاف خود توانسته اند اعتماد خوبی را در بین مردم ایجاد کنند و همین امر موجب اعتماد عمومی به موسسات خیریه شده است. “در برخی موارد ، افراد نیازمند ترجیح می دهند زیر نظر خیریه ها باشند تا مراکز دولتی.
بیدخام با بیان اینکه صدور مجوز برای فعالیت این م institutionsسسات مطابق قوانین و دستورالعمل های صادر شده از وزارت کشور و با حساسیت و احتیاط فراوان انجام می شود ، افزود: و خیرات در استان ها.
وی افزود: موسسات خیریه اگرچه به عنوان دستگاه اصلی اصلی با بنیاد در تعامل هستند اما باید صورتهای مالی خود را ارائه دهند.
بیدخام افزود: حمایت و نظارت بر خیریه ها نه تنها از هرگونه سو abuseاستفاده جلوگیری می کند ، بلکه می تواند موسسات خیریه آنها را موثرتر کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معافیت مالیاتی م chaسسات خیریه اشاره کرد و گفت: “طبق بند 139” ط “ماده 139 مقررات اصلاحی قانون مالیات مستقیم ، موسسات خیریه و اداره کل مالیات معاف هستند. پیش بینی می شود در این رابطه ضمن تعامل با موسسات خیریه ، مسایل بیشتری در ارتباط با آنها وجود داشته باشد.
استان قزوین 270 سازمان غیردولتی دارد.

بیشتر بخوانید  چهره ای متفاوت از نیکی کریمی | نیکی کریمی با این استایل جدید همه را شوکه کرد

دیدگاهتان را بنویسید