موز و ماست رو ترکیب کن تا این خواب‌های جالب رو ببینی!


بسیاری از افراد به دلایل مختلف از بی خوابی یا کم خوابی در شب رنج می برند. اما با ترکیبی از موز و ماست شما می توانید این مشکل را حل کنید. درباره فواید ترکیب موز و ماست با ما بمان.

به افرادی که از بی خوابی شبانه رنج می برند و سراغ تنقلات بدون ارزش غذایی می روند، پزشکان توصیه می کنند از مواد غذایی سالم و مفید استفاده کنند.

پزشکان اکیدا به افراد توصیه می کنند که در زمان بی خوابی هرگز نوشیدنی های کافئین دار مصرف نکنند زیرا بی خوابی آنها را تشدید می کند.

لازم به ذکر است که پزشکان البته با رعایت اصول دندانپزشکی و اطمینان از تمیزکردن دندان های افراد، میان وعده های مناسبی را پیشنهاد می کنند که احساس خواب آلودگی و در عین حال سبکی را در فرد افزایش داده و هضم آن آسان است.

تحقیقات نشان می‌دهد که لبنیات کم‌چرب می‌تواند یکی از انتخاب‌ها باشد، مانند خوردن پنیر کم‌چرب با نان سبوس‌دار، یا خوردن سیب با پنیر، یا خوردن مخلوط موز با ماست کم‌چرب، که همه اینها علاوه بر این برای مغذی بودن، میزان سروتونین را در مغز، مغز، خون افزایش می دهد و به افراد اجازه می دهد راحت بخوابند.

ماست و موز بخورید و خوب بخوابید

مخلوط ماست و موز به ایجاد خواب راحت کمک می کند. این مخلوط با ترشح سروتونین در خون به آرامش و خواب راحت کمک می کند.

خواب آرام در زندگی پرمشغله امروز کمی دشوار است. مخلوطی از ماست و موز می تواند به خواب راحت کمک کند. دلیل آن را در این مقاله بخوانید.

بیشتر بخوانید  حمله تند و سیاسی کیش ایر به مجری معروف تلویزیون؛ سلبریتی باج بگیر ...

مخلوطی از ماست و موز

تحقیقات نشان می‌دهد که لبنیات کم‌چرب می‌تواند یکی از انتخاب‌ها باشد، مانند خوردن پنیر کم‌چرب با نان سبوس‌دار، یا خوردن سیب با پنیر، یا خوردن مخلوط موز با ماست کم‌چرب، که همه اینها علاوه بر این برای مغذی بودن، میزان سروتونین را در مغز، مغز، خون افزایش می دهد و به افراد اجازه می دهد راحت بخوابند.

از خواص بی نظیر موز چه می دانید؟

دلیل پتاسیم زیاد ضد سرطان است و غذای خوبی برای عضلات است.

موز به دلیل داشتن مقدار زیادی آهن باعث تحریک تولید هموگلوبین در خون می شود و به همین دلیل در موارد کم خونی بسیار موثر است.

موز حاوی مقدار زیادی است

این یک “فروکتوالیگوساکارید” است که حرکت پروبیوتیک های مفید برای سیستم گوارش را تقویت می کند. فروکتو الیگوساکارید همچنین جذب کلسیم در بدن را بهبود می بخشد.

موز دارای اثر ضد اسید طبیعی در بدن است. بنابراین، خوردن موز باعث آرامش معده می شود

موز رسیده که سرشار از پتاسیم است این قابلیت را دارد که به راحتی جویده شود و هضم شود. یک موز رسیده 11 درصد از نیاز روزانه یک بزرگسال به پتاسیم را تامین می کند

موز می تواند به کسانی که سعی در ترک سیگار دارند کمک کند. ویتامین B6 و B12، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن کمک می کند تا از عوارض ترک نیکوتین خلاص شود.

میوه نارس و گل موز رسیده برای درمان دیابت مفید است. از آب گل موز برای درمان اسهال خونی استفاده می شود و ساقه و ریشه آن برای بیماری های خونی مفید است.

بیشتر بخوانید  حیدری: کم آبی بدن باعث اختلال در روستاهای سرپل ذهاب و کسر شیرین شد

غنی بودن از پتاسیم در واقع یک فرصت عالی برای ورزشکاران است. و فیبر غنی آن برای روده کوچک بسیار مفید و موثر است.

موز خشک مطمئناً سرشار از کربوهیدرات است. کربوهیدرات های موجود در موز خشک به دو شکل موجود است: کربوهیدرات های ساده (به ویژه فروکتوز) و کربوهیدرات های پیچیده (نشاسته).

موز حاوی مقدار کمی ویتامین A برای بدن است که برای محافظت از چشم ها، حفظ بینایی و بهبود دید در شب حیاتی است.

موز خشک یک عصرانه بسیار مناسب برای کودکان است. این غذا انرژی مورد نیاز آنها را تامین می کند، نه چربی، برخلاف شکلات تخته ای که پر از چربی است و مواد معدنی ندارد.

موز تقویت کننده معده و قوای جنسی است

زمانی که با استرس مواجه می شویم، متابولیسم بدن افزایش می یابد و در نتیجه سطح پتاسیم بدن کاهش می یابد. یک موز با مقدار بالای پتاسیم می تواند این تعادل را بازگرداند.

موز درمان کننده زخم معده و روده است

جوشانده موز باعث بند آمدن خونریزی می شود

موز قطعا یک عامل شفابخش قوی دارد که برای التیام سلول های فرسوده زخم ها و جلوگیری از التهاب معده بسیار مفید است.

با توجه به مقدار کم سدیم و مقدار زیاد پتاسیم موجود در موز، این میوه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا ایده آل است. پتاسیم موجود در موز به روش های مختلفی به کاهش فشار خون کمک می کند

یکی از سریع ترین راه ها برای خلاص شدن از خماری خوردن یک لیوان مخلوط شیر، موز و عسل است. موز معده را آرام می کند و با کمک عسل سطح قند خون را بالا می برد و در عین حال شیر به تنظیم آب در بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید  عکس غم انگیز زرافه در حال نوشیدن آب با سوراخ در گلویش / ویدئو

در طب سنتی هند تصور می شود که موز نارس باعث یبوست می شود. در واقع موز اگر رسیده باشد ملین است و در عین حال برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید است و بهبود زخم روده را تسریع می کند.

دیدگاهتان را بنویسید