موج پنجم تاج در اصفهان به سرعت گسترش یافت



آرش نجیمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی یک هفته تعداد شهرهای دارای رنگ قرمز و وضعیت بسیار خطرناک در کرونا در استان افزایش یافته است و در حال حاضر هشت شهر در این وضعیت قرار دارند و پس از چند روز. “آینده ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد بستری ها و بیماری های کرونر قلب نیز به سرعت در حال افزایش است ، افزود: شیوع ویروس کرونا تاکنون به 40 درصد رسیده و احتمالاً طی روزهای آینده به 50 درصد نیز می رسد.

نایجی همچنین با اشاره به افزایش تعداد پذیرش های روزانه جدید در بیمارستان ها افزود: تعداد پذیرش های روزانه جدید در دو هفته گذشته کمتر از 200 نفر بود اما اکنون به بیش از 300 نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد کل بیماران با علائم کرونر بستری در بیمارستان های استان امروز نزدیک به 1500 نفر است ، خاطرنشان کرد: در اوج موج چهارم تاجگذاری در اواخر فروردین ماه امسال پذیرفته شد تا 2600 بود.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران کرونر در بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه گفت: این شاخص تا چند روز پیش کمتر از 200 بود اما امروز به 201 رسید که نشانه خوبی نیست افزایش تعداد بیماران جدی به احتمال زیاد باعث مرگ می شود. “و صلح را نشان می دهد.

نایجی با بیان اینکه 70 درصد بیماران با علائم کرونر در بیمارستان های استانی در کلانشهر اصفهان بستری هستند ، افزود: تخت های بیمارستان های مرجع تاج اصفهان کامل بوده و نیاز به ایجاد ظرفیت بیشتر در بیمارستان های دیگر است.

بیشتر بخوانید  خبری شوکه کننده؛ مدیر پروژه سیمپل خبر از مرگ بازی همستر می‌دهد

وی افزود: رعایت دستورات بهداشتی در اصفهان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و از مردم می خواهیم برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع از برگزاری تجمعات و نشریات خودداری کنند.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، از 3193 نمونه آزمایش عروق کرونر ، 1270 بیمار جدید مبتلا به بیماری عروق کرونر در طول شب شناسایی شدند.

همچنین 1449 بیمار با علائم کرونر در حال حاضر در بیمارستان های استان بستری هستند که 201 نفر از آنها در وضعیت وخیمی قرار دارند و در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

طبق آخرین طرح رنگ Covid 19 ، شهرهای اصفهان ، کاشان ، اردستان ، خمینی شار ، شهرضا ، لنجان ، نائین ، آران و بیدل قرمز رنگ هستند (بسیار خطرناک).

دیدگاهتان را بنویسید