موج پنجم تاج بلندتر در ایران



تاج چیزهای جدیدی را به زندگی ما تحمیل کرد. برخی چنان عادت کرده اند که از هیچ یک از دستورات بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، حفظ فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست خود فروگذار نمی کنند ، رنگ زندگی آنها تغییر کرده و تاج به بخشی از زندگی آنها تبدیل شده است.

دیگران ، که ممکن است به بیماری کرونر قلب خفیف یا بدون علامت مبتلا باشند ، به وجود بیماری یا خطر بیماری عروق کرونر اعتقادی ندارند ، بنابراین تقریباً هیچ پروتکل بهداشتی را دنبال نمی کنند و زندگی عادی پس از کرونر دارند.

غیراخلاقی ترین قسمت این شورش ؛ این لغو فاصله اجتماعی و ایجاد دوره هایی بود که باعث ارتقا سطح بالای تبلیغات مردمی در ایران شد.

تاج های دلتا چینی ، انگلیسی ، آفریقایی و اکنون هندی مشکلات مدرنیته را دو چندان کرده است. هرکدام خطرناک تر از دیگری هستند و تاکنون دلتای هند که به گفته کارشناسان 40 درصد مسری تر از انگلیسی است.

گونه دلتا ویروس کرونا که اولین بار در هند شناسایی شد ، در 80 کشور جهان یافت شده است. به گفته ویروس شناسان ، این گونه دلتا حدود 40 جهش جهش یافته است. سازمان بهداشت جهانی که گونه های جهش یافته اصلی ویروس تاج را بر اساس الفبای یونانی نامگذاری کرده است ، گونه های موجود در دلتا هند را نامگذاری کرده است.

علیرضا ریزی ، سخنگوی اقدامات ملی ضد تاج ، گفت: “شهرهای متأثر از تاج هند افزایش یافته اند ، به ویژه در استان های جنوبی ، شرقی و جنوب شرقی. متأسفانه مطابقت با پروتکل های بهداشتی نیز به کمتر از 70 کاهش یافته است. درصد ، یا 68 تا 69 درصد “.

وی گفت: “ویروس کرونا ، یا Delta در سراسر کشور شیوع یافته است.” “ویروس بسیار مسری است و شیوع بستری شدن در بیمارستان و عفونت را افزایش می دهد.” به گفته وی ، اکنون بیشتر استان ها به ویروس آلوده شده اند.

علیرضا زالی ، فرمانده ستاد عملیاتی تاج در استان تهران نیز از ورود 14000 بیمار سرپایی در یک روز در تهران خبر داد. به گفته وی ، شهر تهران در حال حاضر در وضعیت تاج قرمز قرار دارد و بیشتر شهرهای استان تهران در چنین وضعیتی قرار دارند. و میزان انطباق با پروتکل های بهداشت عمومی در تهران در حال حاضر 76.8٪ است.

طبق آخرین آمار مربوط به رنگ های این شهر ، 120 شهر قرمز ، 182 شهر نارنجی و 146 شهر زرد در کشور وجود دارد و وضعیت در هر شهر آبی نیست. تهران نیز به جمع سرخ ها پیوسته است.

اکنون ، طبق گفته وزارت بهداشت ، گسترش سویه های جدید ویروس و کاهش سطح مراقبت های بهداشتی باعث پنجمین افزایش در تاج در کشور شده است.

علائم ویروس دلتا شبیه سرماخوردگی است

نادر توکلی ، معاون ستاد تیم مدیریت بیماری های تاج در تهران ، به ایرنا گفت: “اولین علائم ویروس دلتا-جهش یافته هند شبیه سرماخوردگی است و آبریزش بینی ، گلو درد و گرفتگی بینی شایع ترین آن است. علائم مهم مهم بیماری کرونر قلب. “

بیشتر بخوانید  زیبایی فاطمه گودرزی در اوج 60 سالگی

به گفته وی ، دلتا به پایتخت رسیده است. اگرچه آزمایش بیماران از نظر ویروس جهش یافته هند امکان پذیر نیست ، اما شواهدی وجود دارد که رفتار فعلی ویروس در بیماران با ویروس جهش یافته دلتا یا هند سازگار است. اگرچه دلتا از ویروس انگلیسی سنگین تر و مسری تر است ، خوشبختانه قربانیان جهش افزایش نیافته اند.

معاون ستاد تیم مدیریت تاج در تهران گفت: “دقت آزمایش PCR برای تشخیص دلتا بسیار زیاد نیست و باید به علائم بالینی توجه بیشتری شود.” در حال حاضر مهمترین راه مقابله با کرونا ، حتی دلتا ، واکسیناسیون افراد است و این کار باید سریعتر انجام شود.

مطابقت با پروتکل های بهداشتی را کاهش دهید

بابک دیناپارست ، دبیر پایگاه پیشخوان کرونا گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور بین 2 تا 9 ژوئیه نسبت به هفته قبل یک درصد کاهش یافته است.

به گفته وی ، استان های سیستان و بلوچستان با 2 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته و 47 درصد ، آذربایجان غربی با 4 درصد کاهش نسبت به هفته قبل به 56 درصد و گیلان با 59 درصد در انتهای جدول مطابقت با پروتکل های بهداشتی.

این متکلم همچنین با بیان اینکه استانهایی که بیشترین انطباق را با پروتکل های بهداشتی دارند گفت: استانهای سمنان با 82٪ (1٪ تخفیف) ، زنجان با 79٪ (2٪ تخفیف) و یزد با 77٪ (3٪ تخفیف) در رده های بالا قرار دارند. از این جدول

هفته گذشته ، دبیر پایگاه ضد عملیات کرونا گفت: “متوسط ​​بهداشت شخصی در کشور نسبت به هفته قبل 3٪ کاهش یافته است. 72٪ بود. متوسط ​​استفاده از ماسک در مقایسه با 3٪ کاهش یافته است. 69٪ و میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور با کاهش 2٪ نسبت به هفته قبل 72٪ تعیین شده است. .

دلتا 40٪ بیشتر از تاج انگلیس مسری است

عاطفه عابدینی ، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، گفت که میزان انتقال ویروس کرونا ویروس هندی ، معروف به “دلتا” ، به دلیل جهش بزرگ ، 40 درصد بیشتر از گونه انگلیسی است. به گفته وی ، میزان آلودگی ویروس کرونا ویروس هندی در طی این جهش در مقایسه با گونه های انگلیسی افزایش یافته است.

وی گفت: “اطلاعات اخیر نشان می دهد این نوع ویروس کرونا ویروس بیشتری نسبت به گونه انگلیسی دارد و میزان بستری شدن در بیمارستان را افزایش می دهد ، اما گزارشی مبنی بر تفاوت مرگ و میر از گونه دلتا در مقایسه با انواع قبلی وجود دارد.” نه

دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: گزارشات مرگ و میر ناشی از گونه های دلتا در سایر کشورها نشان می دهد افرادی که واکسینه نشده اند یا واکسیناسیون آنها به اتمام نرسیده است نیز در معرض خطر هستند.

بیشتر بخوانید  اطلاعات درباره کاشت ابرو طبیعی (عوارض، مراقبت ها و ماندگاری این روش)

عابدینی افزود: در برخی کشورها این گونه به عنوان الگوی ویروسی در حال شیوع است و حتی در ایالات متحده با وجود 50 درصد پوشش واکسیناسیون ، گسترش کرون هند گزارش شده و در حال افزایش است. در ویروس کرون ویروس ، آبریزش بینی یک علامت نیست و اغلب ما گلودرد و درگیری مجاری تنفسی فوقانی داریم ، اما در انواع دلتا ، آبریزش بینی شایع است.

وی با یادآوری اینکه برای به دست آوردن آمار دقیق از شیوع بیماری در ایران ، توالی ژنتیکی ویروس مورد نیاز است ، که هنوز آمار دقیقی از شیوع گونه های هندی نداریم ، خاطرنشان کرد: در هند ، داده ها نشان می دهد افزایش میکروترومبوز (لخته های کوچک خون) در طول نوع دلتا تاج ووهان وجود داشت ، اما به دلیل فقدان شواهد کافی در مورد میزان این عارضه در نوع چینی ، این مطالعات را نمی توان برجسته کرد.

به گفته این متخصص ریه ، شیوع کبد یا قارچ ساده ، که پس از شیوع دلتا در هند گزارش شده است ، در کشور ما در طی اپیدمی ویروس کرونا ویروس وجود داشته است ، بنابراین این یک عارضه جدید نیست و به نظر نمی رسد با شیوع بیماری کرونر قلب هند ، این مشکل نیز رایج شده است.

بیشتر موارد دلتا در گروه سنی 20 تا 30 سال در تهران است

علیرضا زالی ، فرمانده ستاد عملیات ویروس تاج در استان تهران گفت: “گونه دلتا یا ویروس جهش یافته هند به تدریج به مدل غالب در ایران تبدیل می شود ، بنابراین مردم باید با دقت توصیه های بهداشتی را دنبال کنند تا از آسیب این بیماری در امان باشند.

وی گفت: “این گونه نسبت به سویه کلاسیک و نسخه قبلی بسیار مسری است ، اما خوشبختانه میزان مرگ و میر ناشی از ویروس جهش یافته افزایش نیافته است.” علائمی که در گذشته در بیماران سرپایی داشته ایم شامل سرگیجه ، سردرد و علائم همراه است که در بیماران سرپایی فعلی با سرماخوردگی و مانند آن بیشتر دیده می شود. علائم چشمی هنوز در بیماران مراجعه کننده به مراکز پزشکی نسبتاً شایع است ، ضعف ، بی حالی و سرگیجه از بالاترین علائم در بیماران سرپایی است.

طبق گفته های هال ، طی روزهای گذشته بیش از 20 تا 30 ساله ها در تهران آلوده شده اند ، مرگ و میر کمتری در گروه پایین تر ، بروز علائم بالینی کوتاه تر تا زمان بستری شدن در بیمارستان و بستری شدن در بیمارستان در بخش مراقبت های ویژه کمتر است. بیمارستان ها نشان می دهد که ما با یک نوع جهش یافته در تهران روبرو هستیم که همان Delta است.

بیشتر بخوانید  50 حلقه چاه غیرمجاز در رودخانه های خراسان جنوبی مسدود می شود

وی افزود: تقریباً هرکسی ویروس دلتا داشته یا انواع جهش یافته ای داشته باشد ، حداقل در اثر قرار گرفتن در معرض اولیه می تواند بین 8 تا 12 نفر را آلوده کند ، بنابراین ویروس مسری تر است. همچنین ، افزایش درصد آزمایشات مثبت ، از جمله آزمایشات سریع و PCR در تهران ، نشان دهنده گردش مالی بیشتر ویروس کرونا است.

به گفته فرمانده ستاد عملیات ویروس تاج در استان تهران ، در گروه سنی 70 تا 80 سال ، شاهد کاهش بستری در سه هفته گذشته بوده ایم. بخشی از این امر به دلیل واکسن ها و بخشی دیگر به دلیل کمبود برخی از افراد با ریسک بالاتر در محافل اجتماعی است.

واکسیناسیون همراه با رعایت پروتکل ها موثر خواهد بود

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی ضد تاج نیز از افزایش میزان واکسیناسیون تاجگذاری خبر داد و گفت که در هفته های آینده و در آینده مقدار قابل توجهی واکسن خواهیم داشت.

به گفته وی ، اکنون فرصت تزریق 200 تا 300 دوز واکسن در روز را داریم که به 500000 دوز می رسد و تا پایان سال همه گروه های هدف بر علیه تاج واکسینه می شوند.

رئیسی گفت: “همه این تلاش ها ، به شدت پیروی از پروتکل ها ، منجر به شکست تاج خواهد شد.” اما وقتی از خیابان های شهر عبور می کنیم کاملاً واضح است که رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت کاهش یافته است. اگر مردم به طور جدی به ویروس تاج با این تعداد مرگ و میر و عفونت اعتقاد داشته باشند و میزان واکسیناسیون افزایش یابد ، مطمئناً شاهد افزایش تاج بعدی در کشور نخواهیم بود.

از روز ورود تاج به ایران ، متخصصان ، متخصصان و پزشکان فقط چند مورد مهم و حیاتی را برای کنترل و پیشگیری از این ویروس به همه یادآوری کرده اند: شستن منظم دست به مدت 20 ثانیه ، استفاده از ماسک ، جلوگیری از پریودنتیت ، مهمانی ها و جلسات ، پایبندی به پروتکل های بهداشتی ، رعایت فاصله اجتماعی ، عدم حضور در محیط های شلوغ و بسته و استفاده از تهویه مطبوع ؛ اگر این شرایط به خوبی رعایت شود ، هیچ ویروسی ، حتی یک تاج ، نمی تواند بر ما غلبه کند.

اما بعد از حدود یک سال و پنج ماه ، کدام یک از این س questionsالات که برای همه ما زیاد تکرار می شود به خوبی مشاهده می شود و اگر چنین است ، چرا باید تعداد کل مرگ و میر ناشی از این بیماری 85261 و کل بیماران باشد؟ با Covid 19 در کشور؟ 3،304،135 نفر و 3،344 بیمار مبتلا به Quid 19 نیاز به مراقبت در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستان دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید