موج جدید شیوع کرونر و تسریع در انجام واکسیناسیون در جنوب شرقی اروپا



ایرنا روز شنبه از نسخه آلمانی bne IntelliNews گزارش داد ، علاوه بر حفاظت از سیستم های بهداشتی ، دولت های این کشورهای اروپایی در تلاشند تا برنامه واکسیناسیون را تسریع کنند. با توجه به اینکه اخیراً تعداد افراد واکسینه شده به ویژه در رومانی و صربستان کاهش یافته است.

گزارش ها از منطقه نشان می دهد که گونه دلتا تقریباً در همه کشورها تأیید شده است.

Matja Lugar ، رئیس تیم پاسخ Covid-19 اسلوونی ، اخیراً گفت که دلتا به سرعت در کشور رشد می کند و ممکن است طی یکی دو هفته آینده مسلط شود.

از 15 ژوئیه ، بیش از 200 مورد جدید ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

گونه دلتا نیز به سرعت در بلغارستان در حال گسترش است. 53 مورد دلتا از بین 90 نمونه گرفته شده از بیماران در این کشور شناسایی شد. این نمونه ها از 21 ژوئن تا 8 ژوئیه (31 ژوئن تا 17 ژوئیه) در 17 منطقه مختلف بلغارستان گرفته شده است.

آنجل کانچف ، مقام ارشد بهداشت بلغارستان هشدار داد که از ماه آگوست افزایش قابل توجهی در موارد دلتا در این کشور پیش بینی می شود.

براساس این گزارش از ابتدای ماه جاری ، گونه های دلتا 43٪ موارد تاج در کرواسی را تشکیل می دهد.

این امر باعث شد كه كرانوسلاو كاپاك ، مدیر انستیتوی بهداشت عمومی كرواسی ، لزوم اقدامات شدیدتر را در پاییز اعلام كند.

گونه دلتا در برخی از کشورهای اروپایی رایج است. علاوه بر انگلستان که روزانه 40 هزار مورد جدید گزارش می کند ، این کشورها شامل بلژیک ، ایتالیا و پرتغال هستند.

بیشتر بخوانید  مدت زمان ریپورت اینستاگرام - ویکی‌ پدیا ، دانشنامه آزاد

به گفته آندره آمون ، مدیر مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، دلتا می تواند 90 درصد از کل بیماری عروق کرونر قلب در اروپا را تا پایان ماه اوت تشکیل دهد.

در منطقه نوظهور اروپا ، وزارت بهداشت لهستان نسبت به موج چهارم همه گیری هشدار داده است ، اما گفته است که به دلیل واکسیناسیون ممکن است ضعیف تر باشد.

براساس این گزارش ، برخلاف موج های اپیدمی قبلی ، که خطرات زیادی را برای سالمندان ایجاد می کند و آنها را از بین می برد ، موج جدیدی از بیماری های جدی در بین نسل جوان در حال گسترش است. کورتکس که کمتر واکسینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید