مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

موتور گران قیمت داور عصرجدید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز: امین حیایی او بازیگر سرشناس و پرحاشیه سینمای ایران است. امین حیایی پس از گذراندن خدمت سربازی، در تئاتر مشغول به کار شد. امین حیایی در سال 1370 ثریا قاسمی این استعداد را کشف کرد و آن را به سینما معرفی کرد. امین حیایی ۱۹ خرداد ۱۳۴۲ در تهران به دنیا آمد. امین حیایی دو بار ازدواج کرده و از ازدواج اولش یک پسر به نام دارا دارد.

امین حیایی

نام اصلی: امین حیایی

زمینه فعالیت: بازیگر، خواننده

تولد: 10 ژوئن 1970

محل زندگی: تهران

ملیت ایرانی

سالهای فعالیت: 1370 تاکنون

همسر (ها): مونا بانکی پور (همسر سابق) – نیلوفر خوشخلک (همسر فعلی)

فرزندان: دارا حیایی

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

بیوگرافی آمنه حیایی

امین حیایی متولد 19 خرداد 1349 در قیطریه تهران بود و در دوران تحصیل به کار تئاتر مشغول شد و پس از فارغ التحصیلی در مرکز هوانوردی هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی مشغول به خدمت شد.

امین حیایی

بخشی از بیوگرافی امین حاجایی

امین حیایی پسر بزرگ خانواده است، برادر کوچکترش امید نام دارد که نوازنده است، همسرش نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون است و دارای یک پسر به نام دارا حیایی است که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است.

امین حیایی در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از فارغ التحصیلی به خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی هوانوردی پرداخت. در سال ۱۳۷۰ بازیگر تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

بیشتر بخوانید  بررسی تفاوت کافئین چای و قهوه

امین حیایی یکی از بازیگران زن سینمای ایران با هدیه تهرانی و مهناز افشار است و محمدرضا گلزار نیز از دوستان صمیمی او در عرصه فیلم است.

اولین تجربه سینمایی او دو همراه به کارگردانی اصغر هاشمی بود که توسط ثریا قاسمی کشف و به این کارگردان معرفی شد. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست.

او در سال ۱۳۷۰ وارد عرصه هنر شد و کار طنز او با فیلم عروس آغاز شد و نقش اصلی را در «دختر ایرونی» بازی کرد که برنده جایزه حافظ بزرگداشت دنیای نقاشی شد.

وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم «آفتاب می لرزد» شد.

در سال 1381 6 فیلمی که او در آن بازی کرده بود در سینماهای تهران اکران شد که برای او یک رکورد محسوب می شود. او به عنوان یک بازیگر توانا به شهرت رسید تا جایی که برای بازی در این فیلم یکی از دو بازیگر برتر سال را به خود اختصاص داد. «دختر ایرونی» از جشن سالانه ماهنامه تندیس حافظ.

بازی بی نقص و خیره کننده امین حیایی در فیلم «زنان بسیاری» در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر همچنان نشان از اوج گیری او در عرصه بازیگری دارد. دیگر «ستارگان» با عنوان «ستاره است» بی شک او را برترین ستاره سینمای ایران در دهه هشتاد معرفی می کند.

فروش میلیاردی اخراجی ها، امین حیایی را به یکی از پردرآمدترین بازیگران مرد سینمای ایران تبدیل کرده است.

محمدرضا شریفینی در بیشتر فیلم ها از حضور امین حیایی استفاده می کند و جدیدترین همکاری آنها در حلقه حلقه به کارگردانی پاریس بخت آور است.

بیشتر بخوانید  با این خریدها پولتو ریختی جوی آب! | لیست خریدی که برایتان مقرون به صرفه نخواهد بود

خیلی ها گفته اند امین حیایی به درد بازیگری نمی خورد اما حالا حیایی یکی از گران قیمت ترین بازیگرانی است که با کارش عملا به پردرآمدترین بازیگر سینمای ایران تبدیل شده است.

امین حیایی و ازدواجش با نیلوفر خوش خلق

امین حیایی با نیلوفر خوش خلق که بازیگر است ازدواج کرد. نیلوفر خوش خلق متولد 1351 است.او به همراه همسرش امین حاجایی در فیلم هایی چون قلاده طلا، دایره زنگی، مانی و ندا و سریال خوب بد روگلی بازی کرد.

امین حیایی

او در کنار پسرش امین حیایی بازیگری می کند

امین حیایی و همسر سابقش (مونا بانکی پور) با پسری به نام دارا حیایی ازدواج کرده اند که به تازگی وارد عرصه بازیگری شده است.

امین حاجایی در سی و ششمین جشنواره فجر در جدیدترین نمایش حمید نعمت الله «شعله وار» بازی کرد و در کنار پسرش دارا حاجایی بازی کرد. بدون سابقه بازیگری مرا جذب کرد. حاجایی در «شعله» یکی از بهترین بازی هایش را ارائه می دهد و قطعا حضور دره حاجایی در نقش پسرش به قانع شدن شخصیت او کمک کرده است.

در کنار حواشی «شوله‌وارا»، سؤال دیگری درباره زندگی خصوصی امین حاجایی مطرح شد. ازدواج اولش در زمان افتتاحیه و فرش قرمز «شعله‌وارا» خیلی‌ها فکر می‌کردند نیلوفر مادر خوشبخت دره حاجایی است تا اینکه مونا بانکی‌پور در برخی مراسم‌ها به عنوان مادر دره ظاهر شد و دوباره بحث ازدواج اول حاجایی مطرح شد.


بیشتر بخوانید  آمریکایی‌ها از اوضاع بحرانی در آستانه جام جهانی وحشت کردند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *