سال گذشته، هوندا تایید کرد که در مسابقات فرمول 1 در سال 2015 نه به عنوان یک تیم، بلکه به عنوان تامین کننده درایو برای تیم مک لارن حضور خواهد داشت و اکنون موتور خود را برای فصل جدید ارائه کرده است.
در مسابقات فرمول 1، پیشرانه شمالی اکنون یک موتور احتراق داخلی با سیستم بازیابی انرژی با دو موتور الکتریکی یا ژنراتور است.
توسعه این گیاه در مرکز توسعه و تحقیقات اصلی آن در توشیجی ژاپن ادامه یافت. هوندا علاوه بر انجام شبیه سازی، تست های خود را یک قدم فراتر گذاشته است. این جایی است که موتور احتراق داخلی 1.6 لیتری V-6 توربو به سیستم بازیابی انرژی متصل می شود.
در همین حال، پایگاه فرمول 1 هوندا در میلتون کینز، بریتانیا، به طور کامل عملیاتی است. کارخانه جدید به عنوان مرکز عملیاتی اصلی هوندا فرمول 1 عمل خواهد کرد و مسئولیت نگهداری موتورهای جدید تحویل شده به تیم ها را بر عهده خواهد داشت.
موتورهای فعلی فرمول یک توسط فراری، مرسدس AMG و رنو تا 750 اسب بخار نیرو می گیرند. موتور احتراق داخلی خود حدود 600 اسب بخار قدرت تولید می کند و دو موتور الکتریکی یا ژنراتور به دنبال آن تولید می کند. یکی با حدود 161 اسب بخار قدرت و دیگری برای کمک به توربوشارژر.
زمانی که این دو موتور الکتریکی برای تامین برق مورد نیاز نباشند، این موتورها انرژی را از طریق گرمای خروجی اگزوز و ترمز بازیابی می کنند و در باتری ذخیره می شوند.
موتور مسابقه فرمول یک جدید هوندا 2015
هوندا مدت زیادی است که در فرمول 1 حضور داشته است. این خودروساز ژاپنی برای اولین بار در سال 1964 به رقابت پرداخت. اما هنگامی که یکی از رانندگان آن، جو شلسر، در فصل 1968 فوت کرد، هوندا نیز مسابقه را ترک کرد.
هوندا بعداً در دهه 1980 و اوایل دهه 1990 به عنوان تامین کننده درایو به فرمول بازگشت. این موتورهای هوندا یکی از قدرتمندترین و قابل اعتمادترین موتورهای فرمول 1 بودند که به رانندگانی مانند ایرتون سنا و نلسون پیکت کمک کردند تا در بسیاری از مسابقات پیروز شوند.
هوندا سپس در سال 2006 به عنوان تیم دوباره وارد مسابقات شد. اما به دلیل شکست و بحران اقتصاد جهانی در آن سال ها، این خودروساز ژاپنی در فصل 2008 بار دیگر رقابت ها را ترک کرد.