موتورهای پمپ غیرمجاز زندگی کشکان را بلعید – آژانس مهر اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر – گروه استان: به دلیل خشکسالی و تغییرات آب و هوایی در استان لرستان و کاهش چشمگیر منابع آب زیرزمینی ، رودخانه ها برای تأمین آب خالی هستند.

208 پمپ آب زندگی کشکان را مکید

در چنین شرایطی ، اوضاع رودخانه کشکان به گونه ای است که حفر چاه های غیرقانونی و عملکرد پمپ های آب همه چیز را که از زندگی کشکان باقی مانده بلعیده است تا عمق بحران زیست محیطی را در منطقه این بزرگ افزایش دهد رودخانه در استان.

موتورهای پمپ غیرمجاز نیروی زندگی کشکان ها را جذب می کنند

داریوش حسن نژاد ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: 208 موتور پمپاژ غیر مجاز در رودخانه کشکان شناسایی شده و برای صدور حکم به مراجع قضایی ارائه شده است.

80٪ افت تخلیه رودخانه

وی با استناد به خشکسالی و کاهش بارندگی ها ، وضعیت رودخانه های استان را نامناسب و بحرانی اعلام کرد و گفت: کاهش بارندگی و رواناب رودخانه ها منجر به خشک شدن برخی رودخانه های استان شده است.

موتورهای پمپ غیرمجاز نیروی زندگی کشکان ها را جذب می کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: با توجه به کاهش بارندگی و افت 80 درصدی تخلیه رودخانه ها ، کلیه کشاورزانی که دارای موتور پمپ یا ایستگاه پمپاژ هستند مجبورند از الگوی کشاورزی اعلام شده توسط آنها در جهاد کشاورزی پیروی کنند.

کشاورزان باید از اجاره زمین به کشورهای خارجی خودداری کنند

حسن نژاد ادامه داد: موتور پمپ های غیرمجازی در تلاش برای استخراج غیرقانونی از رودخانه های استان توسط تیم های گشت و بازرسی مونتاژ شد. بیار و به دادگاهها ارائه شدند در این راستا 208 موتور پمپ غیرمجاز در حوضه رودخانه کشکان شناسایی و برای صدور حکم به مقامات قضایی ارائه شدند.

بیشتر بخوانید  ببینید | ترکی حرف بازیگر سریال پایتخت

موتورهای پمپ غیرمجاز نیروی زندگی کشکان ها را جذب می کنند

وی افزود: با توجه به خشک شدن بیشتر رودخانه های فصلی استان ، کشاورزان باید از اجاره زمین به خارجی ها خودداری کنند و این سرمایه ارزشمند را در ازای دریافت مقدار کمی آب هدر ندهند و از این میراث ارزشمند برای آینده محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید