موتورسواران جولان در پارکهای سقز


برای تهیه این گزارش ، طی چند هفته گذشته چندین بار به پارک مولوی کرد مراجعه کرده ام تا از نزدیک موتورسواران را ببینم و هر بار بیشتر و بیشتر موتورسواران را در پارک می دیدم که بدون ترس و با سر و صدا از ترافیک وارد پارک می شوند. آنها ساختند

یکی از آن روزها که به پارک می رفتم ، حدود 2 ساعت در پارک قدم می زدم و گاهی روی نیمکت های پارک می نشستم و با دقت به گوشه ها نگاه می کردم تا ببینم دوچرخه سواران چگونه وارد پارک می شوند ، سرانجام بعد از 10 دقیقه دو موتور سوار وارد شدند پارک با خیال راحت از ورودی اصلی و پارک جولان را پر از بنزین کرد ، گویی که این پارک نبود ، اما مردم آنجا نشسته بودند و قدم می زدند.

در حالی که من در پارک بودم ، بیش از 10 موتورسیکلت از ورودی های اصلی و گوشه و کنار پارک وارد می شدند و گاهی در کنار بوفه ها پارک می کردند و پس از مدت کوتاهی دوباره با ترافیک و ترافیک بین پیاده روهای پارک مزاحم آنها شدند.

سوار شدن به موتورسواران در این پارک واقعاً آزار دهنده است و موجبات ناراحتی بیشتر شهروندان را فراهم کرده است ، زیرا در هیچ مورد این پارک نباید مکانی برای قرار گرفتن در معرض و حرکت موتورسواران باشد.

موتورسواران مردم را ترسانده اند

شهر سقز دارای سه پارک بزرگ است ، دو پارک مولوی کرد و کوثر در کنار یکدیگر واقع شده اند که یکی از محبوب ترین و سرزنده ترین پارک های شهر ، پارک مولوی کرد (شار) است.

پارک ها معمولاً محلی برای استراحت مردم است و برای دور شدن از چند ساعت از سر و صدا ، سر و صدای شهر و ترافیک ، پارک می تواند بهترین مکان برای گذران اوقات فراغت شما باشد.

پارک مولوی کرد هر روز شلوغ ترین و محبوب ترین پارک در بین مردم ساکاز است و در آخر هفته ها همانطور که می گویند جایی برای سوزن انداختن در این پارک نیست و همه مردم برای گذراندن وقت خود به این پارک می آیند.

بیشتر بخوانید  تصاویری وحشتناک از لحظه واژگونی پژو پارس در بزرگراه به دلیل قفل شدن چرخ ها

وقتی به این پارک می آیید با این پدیده روبرو خواهید شد ، بلندی های جولان و موتورسواران می توانند با سر و صدا و حرکات خاص خود به راحتی وارد پارک شده و آرامش و امنیت مردم را از بین ببرند و این مشکل اضطراب و عصبانیت را در همه ایجاد می کند. پارک شده اند

وقتی به ماهیت پارک ها فکر می کنیم ، ورود وسیله نقلیه به آنها عجیب و گاه دور از انتظار است اما متأسفانه این پدیده روز به روز در سقز در حال افزایش است و موتورسواران بدون تردید وارد پارک می شوند و شروع به نمایش و سر و صدا می کنند و در واقع ، هیچ کس در مقابل آنها نیست.

کودکان زیادی در پارک ها هستند که می خواهند به دور از سر و صدای خیابان بازی کنند و هیجان خود را به باد دهند اما با ورود موتورسواران این آرامش و آسایش از آنها گرفته می شود و آنها دوباره صدای خیابان ها را در پارک ها احساس می کنند.

پارک ها معمولاً بهترین مکان برای افراد مسن هستند و پارک مولوی کرد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و میزبان بسیاری از افراد مسن است و آنها می خواهند وقت خود را در آرامش و زیر سایه درختان بگذرانند ، اما موتورسواران جولان نیز این راحتی را از آنها

شهروندان و گله های موتورسوار

موتورسواران جولان در پارکهای سقز

در همین حال ، از چند شهروند که در پارک قدم می زدند ، پرسیدم ، آیا از چرخاندن موتور متنفر نیستید؟ یکی از آنها پاسخ داد ، آیا هیچ کدام از این حرکات راضی است؟! بله ، این بسیار آزار دهنده است و موتورسواران باید بدانند که کار آنها باعث آزار و اذیت ما می شود. متاسفانه بسیاری از موتورسواران جوان هستند و به این کار علاقه مند هستند ، اما مکان این تنوع و حرکات نمایشی اینجا نیست ، بلکه در خارج از شهر است.

از زنی که دو فرزند داشت پرسیدم و گفتم چرا بچه ها را اینقدر سخت گرفتی و راحت راه نرفتی؟ وی در پاسخ گفت: من از ترس موتورسواران مجبور به این کار هستم و این کار را تا رسیدن به منطقه شهری بازی ادامه خواهم داد. متأسفانه موتورسواران در اینجا نیز این مشکلات را مشاهده نمی کنند.

بیشتر بخوانید  شرایط آموزش گویندگی+ نحوه تبدیل شدن به دوبلور حرفه ای

نظر یک شهروند دیگر را جویا شدم و وی همچنین گفت: موتورسواران تحت هیچ شرایطی نباید وارد پارک شوند ، زیرا در کنار مشکلات و مشکلات و همچنین کمبود سرگرمی های مختلف ، پارک به زنگ تفریح ​​مردم تبدیل شده است اما متأسفانه موتورسواران این موضوع را درک نمی کنند زیرا اکثر آنها جوان هستند و وقتی به آنها هشدار می دهیم گاهی عصبانی می شوند.

این جوان 23 ساله در این باره نیز گفت: من می پذیرم که صدای زیاد موتور سیکلت مردم را ناراحت می کند ، اما در این شهر مکانی برای سرعت و سرعت وجود ندارد و علاوه بر اینکه زیاد سرگرم نمی شوند ، گاهی اوقات جوانان برای آنها این کار را می کنند ، برای انرژی خود را تخلیه کنند.

پیرمردی که صنایع دستی می فروشد ، و من امروز او را دیدم ، اصرار داشت كه موتورسواران را ممنوع كند و همیشه دوست داشت كه این پارک محل آرامش و سر و صدای پرندگان باشد ، نه محلی برای درگیری موتورسواران. جوانان باید مسئولیت پذیری و حقوق بیشتری داشته باشند. از نظر اجتماعی از دیگران اطاعت کنید.

شاید نبود پیست اتومبیل و موتورسیکلت در سقز و نبود زیرساخت های این تفریح ​​و عشق به سرعت باعث شود جوانان در نبود این مکان ها به پارک ها بیایند و تفریح ​​و انرژی جوانی خود را در آنجا تخلیه کنند.

در هر صورت ، ورود موتورسواران به پارک ها باعث ایجاد ناراحتی و ایجاد سر و صدای وحشتناک برای مردم می شود و الحق و الانصاف ، شهروندان ساکز ، از این ناراحتی ها متنفرند و خواستار برخورد پلیس با این افراد آزار دهنده و توهین آمیز به عنوان در اسرع وقت

موتورسواران جولان در پارکهای سقز

ورود وسایل نقلیه به پارک ها ممنوع است

بیشتر بخوانید  بیا یادت بدم چطوری پاناکوتا رو بدون قالب درست کنی! | طرز تهیه دسر پاناکوتا کیوی بدون قالب و دردسر +ویدئو

در همین راستا فرمانده نیروی انتظامی ساكز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل آزار و اذیت موتورسواران و ورود غیرقانونی به پارك ها ، تصمیم گرفتیم هرگونه وسیله نقلیه ای كه به داخل پارک ها وارد می شود ممنوع و خودروی جنایی نیز توقیف شود. مصادره شده “

سرهنگ سید علی صفری با بیان اینکه ورود هرگونه وسیله نقلیه از جمله موتورسیکلت به پارک های شهر ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود ، افزود: ورود موتورسواران به پارک ها موجبات ناراحتی شهروندان سقزی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه با متخلفانی که می خواهند با وسیله نقلیه وارد پارک شوند به طور جدی برخورد می کند ، خاطرنشان کرد: این وسیله نقلیه به مدت یک ماه در پارکینگ متوقف می شود.

فرمانده نیروی انتظامی سقز گفت: هدف از اجرای این طرح بهبود امنیت و برقراری نظم ، امنیت ، رفاه و آسایش شهروندان و خانواده های آنها در پارک ها و تفرجگاه های سقز است.

موتورسواران جولان در پارکهای سقز

چند روز پس از خبر ممنوعیت ورود موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه به داخل پارک ها ، دوباره به پارک مولوی کرد رفتم تا از جدیت پلیس در این پرونده تحقیق کنم و عکس چند روز پیش دوباره مورد توجه من قرار گرفت و هیچ موردی وجود نداشت اخبار جلسات پلیس و ممنوعیت موتورسیکلت.

پلیس با همکاری شهرداری باید مراقبت بیشتری در مورد آرامش و امنیت پارک ها داشته باشد ، زیرا کودکان ، جوانان و افراد مسن در پارک ها قدم می زنند و بازی می کنند و لحظات آرام و دور از شلوغی شهر را دارند ، اما بدیهی است که حرکات و سر و صدای موتورسواران در پارک ها نیست. آنها از جلوی چشمان ما عبور می کنند.

البته ورودی پارک ها باید با موانع بتونی و فلزی پوشانده شود تا از ورود موتورسیکلت ها به محدوده پارک جلوگیری شود.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج ، مرکز این استان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید