موتر یکی از رهبران طالبان منفجر شد



به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، رسانه های پاکستانی امروز از کشته شدن 3 سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که در ماه های اخیر با دولت اسلام آباد وارد مذاکرات صلح شده بودند، در افغانستان کشته شدند.

به گزارش ایرنا، از منابع خبری پاکستانی، خودرویی که عمر خالد خراسانی و 2 تن دیگر از همراهانش در آن بودند، در پی انفجار یک بمب کنار جاده ای در ولایت پکتیا افغانستان منهدم شد.

گفته می شود که در این انفجار هر سه سرکرده طالبان پاکستانی کشته شده اند. سپس اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان چندین دور مذاکرات صلح را با نمایندگان دولت پاکستان و با میانجیگری طالبان افغانستان برگزار کردند.

شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان اعلام کرد که منابع نزدیک به رهبران طالبان پاکستان کشته شدن اعضای ارشد این گروه در افغانستان را تایید کردند.

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت بسیاری از حملات تروریستی مرگبار در این کشور از جمله حمله به مدرسه ای در پیشاور در دسامبر 2014 که منجر به کشته شدن حداقل 120 نفر شد را بر عهده گرفته است.

دولت پاکستان هشت سال پیش در زمان نخست وزیری نواز شریف، مذاکرات صلح را با شبه نظامیان تحریک طالبان آغاز کرد. ارتش پاکستان به نتیجه ای نرسیده و دولت اسلام آباد تصمیم گرفته است که به مقابله با این گروه ادامه دهد.

بیشتر بخوانید  آیا فردا مدارس باز است ۲ مهر ۱۴۰۱ + شنبه مدرسه ها باز است – ایران چطور

دیدگاهتان را بنویسید