مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

موبایل ایرانی جایگزین سامسونگ و اپل می شود؟!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بازار تلفن همراه در چند ماه اخیر سال آرام بوده است. این بازار در سال جدید با اخباری که از برجه شنیده می شود به کدام سمت می رود؟

قیمت گوشی موبایل به عنوان کالای وارداتی تا حد زیادی به قیمت دلار بستگی دارد، بنابراین آینده این بازار در سال جاری و همچنین سایر بازارها به برجام بستگی دارد.

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در گفتگو با تجارت نیوز، گفت: یکی از گزینه هایی که تاثیر زیادی بر قیمت گوشی تلفن همراه دارد، دلار است زیرا کالاهای موبایل وارد می شود.

وی ادامه داد: در سال 1400 بازار گوشی موبایل کندی داشتیم، زیرا این محصول با نیمی از ارز وارد می شود و این ارز در سال گذشته نوسان چندانی نداشت.

وی گفت: همانطور که گفتم بازار تلفن همراه وابسته به دلار است و در صورت موفقیت برجام و بهبود نرخ دلار، قیمت تلفن همراه نیز افزایش می یابد.

واکنش مردم به تولید تلفن همراه در ایران

انتشار گزارش «گوشی های داخلی جایگزین سامسونگ و اپل شدند! این موضوع واکنش مخاطبان تجارت نیوز را برانگیخت و مشخص شد تلفن همراه ایرانی چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

در زیر واکنش برخی از مخاطبان به این خبر را می خوانیم.

«به امید خدا اگر به همین منوال پیش برویم تا مدتی دیگر تمام محصولات خوب خارجی وارد کشور می شود. «پس باید منتظر قرعه کشی مثل بازار خودرو باشیم تا ببینیم کی گوشی را می گیریم.

«در واقع اگر بخواهند واردات تلفن همراه را ممنوع کنند، شاهد افزایش قیمت تلفن همراه در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید  انتشار به‌روزرسانی اپل برای حل مشکل داغی آیفون ۱۵

– «فکر می کنم از این به بعد برای گوشی ثبت نام کنیم و بعد از یک سال آن را دریافت کنیم. قاب پشتی و شارژر نیز گزینه هایی در نظر گرفته شده و حذف خواهند شد.

«گوشی های ایرانی تا زمانی که خدمات پس از فروش مناسبی به مردم ارائه نکنند، نباید تولید شوند. و یک گوشی ایرانی با سرویس صفر، پشتیبانی صفر، قطعات صفر داشتم. «در نهایت ماسه ها را باید در سطل زباله انداخت.

– «خنده دارترین تلفن همراهی که تا به حال خریدم. «الکی پول دادم و سه ماه پیش من کار نکرد.

– «ما پایین ترین کیفیت را با بالاترین قیمت می خریم. کالاهای ایرانی از نظر جنسیت با پایین ترین کیفیت دنیا رقابت می کنند. “و گرانتر از بهترین در جهان است.

“اول، اگر می توانید یک نقشه ملی به ملت بدهید، سپس تماس بگیرید.

– «فقط سامسونگ و اپل. “تحرک کردن آنها مانند ماشین آنهاست.”

“فقط سامسونگ و اپل به تنهایی.”

این بخشی از افکار عمومی است که نشان می دهد اکثر آنها از برندهای سامسونگ و اپل راضی هستند. از طرفی کمتر کسی به تولید موفق گوشی های ایرانی امیدوار است. بر این اساس شاید نتوان بسیاری از خریداران تلفن همراه ایرانی را در نظر گرفت.

در این بازار حتی ال جی هم نتوانست با سامسونگ و اپل مقابله کند، حالا با ایجاد محدودیت در واردات، نه تنها موفق به ساخت موبایل ایرانی نمی شود، بلکه منجر به نابودی بازار موبایل می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *