موانع برنامه های پالایشگاه نفت ماکران جاسک برداشته خواهد شد



فریدون همتی در حاشیه بازدید از این طرح و اقدامات بعدی برای رفع موانع اجرای آن افزود: برای حل مشکل انتقال زمین به مخالفان این شرکت ، ضمن تعامل با اشخاص حقوقی ، ظرفیت دادگستری مورد استفاده قرار گیرد. قدرت و فرمانداری یاسک.
وی همچنین بر لزوم استفاده از توانایی های نیروهای محلی در پروژه های در حال انجام شرکت مروارید مکران جاسک تأکید کرد.
مجموعه نفتی مکران با پالایشگاه هایی با ظرفیت 4000 بشکه نفت خام در روز نقش مهمی در ایجاد و توسعه شغل در شهر یاسک دارد.
مجتمع نفتی مکران ، با واحدهای پتروشیمی شامل طعم دهنده ها ، پلیمرها ، الفین ها و با ظرفیت تولید بیش از 4 میلیون تن و 4 نوع محصول در سال ، که در زمینی به مساحت یک هزار هکتار فعالیت می کند.
به گفته مدیر این مجموعه با حمایت استاندار هرمزگان مجوزهای مربوطه از وزارت نفت ، وزارت صمت ، وزارت میراث فرهنگی ، وزارت نیرو ، محیط زیست ، وزارت راه و شهرسازی.
اولین پالایشگاه این مجموعه با ظرفیت 5000 بشکه نفت خام در روز خریداری شد و انتقال تجهیزات آن به کشور نیز آغاز شده است.
همچنین طبق گزارش این مجموعه ، مطالعات (EIA) ، مطالعات ژئوتکنیکی ، طراحی مفهومی ، BASIC و جزئیات مخزن پالایشگاه ، طراحی یک مهمانسرای پیچیده ، طراحی یک کارگاه مرکزی و انبار قطعات یدکی و طراحی یک سرویس آتش نشانی و ساختمان کلینیک ساخته شده است.
“جاده اصلی دسترسی به سایت 6 کیلومتر است ، یک جاده امنیتی ، خط برق ، کارگاه مجهز ، مهمانسرا ، 4 انبار و یک کارگاه مرکزی به مساحت 3000 متر مربع و چهار تاسیسات پیچیده دوز نیز در دست ساخت است. . “
در آن روز استاندار هرمزگان به همراه حسین ریزی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با مردم روستای گازدان یاسك دیدار و خواسته های مردم را پیگیری كردند. وی همچنین در میان اعضای منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر یاسک و لیرداف حضور داشت.
همتی سپس از مجموعه ورزشی یاسک بازدید و با ورزشکاران حاضر صحبت و مشکلات این مجموعه را مورد بحث قرار داد.
در بازگشت به بندرعباس ، پس از توقف در ورودی شهرها ، وی از نیروی انتظامی و نیروهای کمک کننده برای آخرین وضعیت هنگام ورود و خروج از شهر و روستاهای هرمزگان تشکر کرد.
استاندار هرمزگان روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم افتتاحیه برنامه ملی و راهبردی خط لوله انتقال نفت گور-یاسک و پایانه صادراتی یاسک به این شهر سفر کرد.

بیشتر بخوانید  تعرفه های برق مرحله ای باعث ایجاد منابع صادراتی پایدار می شود - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید