موارد مصرف قرص (تادالافیل) برای درمان ناتوانی جنسی


همه چیز درباره قرص تادالافیل، استفاده و عوارض جانبی آن

با این قسمت از دلگرم کننده با استفاده به روز باشید تبلت تادالافیل آن ها ملاقات می کنند.

تادالافیل / قرص تادالافیل

قرص تادالافیل

امروزه با افزایش تعداد بیماری‌ها، استرس‌ها و تنش‌های مختلف، مشکلات جنسی رو به افزایش است. این امر منجر به مصرف مواد مخدر شد ناتوانی جنسی افزایش جامعه به ویژه مردان بیش از پیش.

شرم از یک طرف باعث می شود افراد مخفیانه از این داروها استفاده کنند و حتی چیزهایی را از پزشک خود پنهان کنند و از طرف دیگر جان آنها را به خطر بیندازد! اگر می خواهید با مزایا و معایب 3 راه حل رایج سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل و واردنافیل را بشناسید، این مطلب را حتما بخوانید.

ناتوانی جنسی یک علامت است

ناتوانی جنسی در واقع نشانه بیماری است. شایع ترین علل آن اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب شدید و … است، اما برخی بیماری های ارگانیک نیز باعث این ناتوانی می شوند که منجر به بیماری های غدد جنسی و غده هیپوفیز می شود.

در واقع غدد جنسی تحت کنترل غده هیپوفیز قدامی کار می کنند. حال چه مشکلی در غدد جنسی (بیضه ها در مردان و تخمدان ها در زنان) وجود داشته باشد و چه غدد جنسی خوب کار کنند و غده هیپوفیز که باید غدد جنسی را کنترل کند مشکل داشته باشد، فرد دچار اختلال عملکرد جنسی می شود.

مشکل شما اولیه است یا ثانویه؟

قرص تادالافیل

در واقع بیماری هایی که باعث ناتوانی جنسی می شوند یا اولیه هستند یا ثانویه به خود بیضه ها، اولیه، مانند فردی که سرطان بیضه دارد و بیضه هایش برداشته شده است یا فردی که برای بیماری شیمی درمانی شده است. شیمی درمانی سلول های بیضه را از بین برد یا برعکس، خانمی که سرطان رحم داشت تحت رادیوتراپی قرار گرفت و تخمدان هایش برق گرفت، بنابراین بیماری های اولیه بیماری های خود تخمدان ها یا بیضه ها هستند.

بیشتر بخوانید  فواید و موارد مصرف کرم واژینال کلیندامایسین چیست؟

بیماری های ثانویه نیز بیماری هایی هستند که غده هیپوفیز را درگیر می کنند و از بالا به غدد جنسی نمی رسند. مانند یک فرد مبتلا به “پرولاکتینوما”، سطح پرولاکتین در بدن او افزایش می یابد و او ناتوان می شود.

گروه بندی

عامل درمانی در ناتوانی جنسی و اختلالات تولید مثلبا نام تجاری سیالیس که با نام تادالافیل یا تاداگرا در ایران عرضه می شود.

مکانیسم اثر قرص تادالافیل

تادالافیل یک مهارکننده خاص PDE5 است. این آنزیم به طور طبیعی در متابولیسم cGMP نقش دارد. مهار این آنزیم باعث تجمع cGMP در ماهیچه صاف می شود افزایش آرامش عضلات صاف و بهبود نعوظ در نتیجه افزایش جریان خون.

فارماکوکینتیک قرص تادالافیل

جستجو برای تجویز خوراکی تادالافیل به سرعت جذب می شود و پس از 2 ساعت به حداکثر غلظت پلاسمایی خود می رسد. اتصال پروتئین آن حدود 94٪ است. در کبد توسط CIP3A4 متابولیزه می شود. نیمه عمر دارو حدود 17.5 ساعت است. شروع اثر معمولاً 30 دقیقه پس از مصرف دارو است. با توجه به تأثیر مثبت تادالافیل بر اختلال نعوظ تا 36 ساعت پس از مصرف دارو (در مقایسه با دارونما)، دریافت نتیجه مطلوب در زمان مصرف بسیار مهم است.

موارد مصرف قرص تادالافیل

درمان اختلال نعوظ در مردان.

مقدار و روش مصرف قرص تادالافیل

10 میلی گرم خوراکی یک ساعت قبل از رابطه جنسی. بسته به کارایی و تحمل بیمار، دوز دارو از 5 تا 20 میلی گرم متغیر است. حداکثر دوز یک بار در روز است.

موارد منع مصرف قرص تادالافیل

حساسیت به دارو یا هر یک از اجزای فرمولاسیون، همراه با نیترات ها و همچنین آنتاگونیست های گیرنده (به جز تامسولوسین با دوز 0.4 میلی گرم در روز).

بیشتر بخوانید  معرفی قرص ديلتيازم  (DILTIAZEM)

موارد احتیاط قرص تادالافیل

قرص تادالافیل u نارسایی شدید کبد توصیه نمیشود. همچنین حداکثر دوز توصیه شده در بیماران مبتلا به نارسایی شدید کلیوی و دیالیز 5 میلی گرم در روز است. مصرف تادالافیل در بیماران مبتلا به آنژین صدری ناپایدار، نارسایی قلبی کلاس II و بالاتر، سابقه MI در 90 روز گذشته، آریتمی های قلبی کنترل نشده، کاهش یافته است. فشار خونفشار خون کنترل نشده، سابقه سکته مغزی در 6 ماه گذشته و رتینیت پیگمانتوزا توصیه نمی شود.

بارداری و شیردهی

این دارو در دوران بارداری در گروه B قرار دارد و مصرف آن با تجویز پزشک مجاز است. مطالعات کافی در مورد مصرف دارو در شیردهی انجام نشده است و بهتر است از این دارو در شیردهی استفاده نشود.

عوارض جانبی قرص تادالافیل

سردرد، خستگی، خواب آلودگی، سرگیجه، درد قفسه سینه، افت فشار خون وضعیتی، تاکی کاردی، خارش، بثورات پوستی، اسهال، سوء هاضمه، دهان خشکاحتقان بینی، تاری دید، گرگرفتگی، ادم صورت.

تداخلات دارویی

مصرف همزمان نیترات و مهارکننده های گیرنده a (به جز تامسولوسین در دوز 0.4 میلی گرم در روز) منجر به افت شدید فشار خون می شود، بنابراین استفاده از این داروها با تادالافیل منع مصرف دارد.

القا کننده های ایزوآنزیم های سیتوکروم 3A4 مانند فنی توئین، کاربامازپین و ریفامپین غلظت تادالافیل را در خون کاهش می دهند. مصرف همزمان دارو با مهارکننده های ایزوآنزیم 3A4 مانند کتوکونازول، غلظت پلاسمایی دارو و در نتیجه خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد. در این مورد، دوز باید تنظیم شود. حداکثر دوز توصیه شده در این شرایط 10 میلی گرم به مدت 72 ساعت است.

بیشتر بخوانید  علت مثبت و منفی بودن C. Diff Toxin در آزمایش مدفوع

تادالافیل را با ویاگرا مصرف نکنید

قرص تادالافیل

یکی از موارد منع مصرف این داروها حساسیت دارویی است. همچنین افرادی که توسط پزشک از رابطه جنسی منع شده اند، نباید از این داروها استفاده کنند، به خصوص کسانی که اخیراً سکته کرده اند. افرادی که مشکلات قلبی دارند و از داروهای حاوی ترکیبات نیتراتی مانند ایزوسورباید یا نیتروگلیسیرین به صورت قرص، کپسول، پماد، چسب پوستی و … هرگز نباید از این داروها همزمان استفاده کنید.

علاوه بر این، به عنوان مثال، نباید دو دارو از یک گروه دارو را به طور همزمان مصرف کنید شما نباید تادالافیل و سیلدنافیل را همزمان مصرف کنید. همچنین اگر فردی در حال حاضر داروهای گیاهی یا غیر گیاهی دیگری را برای مشکلات جنسی با نسخه یا بدون نسخه مصرف می کند، نباید آنها را همزمان مصرف کند، مگر اینکه پزشک صلاح بداند. همچنین افرادی که به داروی دیگری مانند آسپرین یا برخی غذاها حساسیت دارند، حتما باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند.

نگهداری

در دمای 15 تا 30 درجه سانتیگراد و دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

تاثیر قرص ها و اسپری های تاخیری بر روی اسپرم

درمان مشکلات جنسی مردان با قرص تیاگریک

همه چیز در مورد قرص سیلیس


دیدگاهتان را بنویسید