مواد شوینده بعد از ماه رمضان چقدر گران می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، در روزهای اخیر اخباری مبنی بر احتمال افزایش قیمت مواد شوینده در پایان ماه مبارک رمضان منتشر شده است. اما همانطور که فعالان صنفی می گویند

با وجود اینکه کمتر از 40 روز از آغاز سال جدید می گذرد، اما قیمت ها در بازارهای مختلف با جهش همراه است. در جدیدترین سناریو، فعالان صنفی و صنعتی از احتمال افزایش قیمت مواد شوینده در پایان ماه مبارک رمضان خبر داده اند.

افزایش قیمت انرژی، افزایش هزینه حمل و نقل و افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه از جمله دلایل رایج افزایش قیمت مواد شوینده است.

از سوی دیگر افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد امسال بهانه جدیدی برای افزایش قیمت کالاهای مختلف شده است. با این حال، تأثیر هزینه های نیروی کار بر قیمت نهایی کالاها ممکن است به پنج درصد هم نرسد.

البته نمی توان آثار تورمی این نوع سیاست های دستمزدی را نادیده گرفت، اما حتی در سال هایی که حقوق اقشار مختلف جامعه از تورم عمومی خارج شده بود، تورم به سرعت در حال افزایش بود.

با این حال، به نظر می رسد چشم انداز افزایش قیمت مواد شوینده حداقل است و این محصولات در حال حاضر قیمت نجومی ندارند.

درخواست افزایش قیمت مواد شوینده

رئیس انجمن صنایع شوینده در خصوص نرخ رشد قیمت مواد شوینده گفت: تقاضای افزایش حداقلی نرخ را داریم. ما آگاه هستیم که این افزایش نباید یک روند مستمر باشد.

بختیار علمبیگی در گفت و گو با تجارت نیوز گفت: قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین، فروش محصولات با قیمت ثابت دیگر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید  جاماندگان سهام عدالت بخوانند | واگذاری سهام عدالت به جاماندگان

وی افزود: اگر شرایط برای تولیدکنندگان مساعد بود، همچنان محصولات را با قیمت قبلی در اختیار هموطنان قرار می دادیم. اما با شرایط فعلی دیگر نمی توان قیمت مواد شوینده را تثبیت کرد.

چرا مواد شوینده گران هستند؟

علم بیگی درباره علت افزایش قیمت مواد شوینده توضیح داد: به هر حال قیمت مواد اولیه و حقوق کارگری امسال افزایش یافته است. علاوه بر این، تولیدکنندگان با روند افزایشی قیمت انرژی از جمله آب، برق و گاز مواجه هستند.

وی البته یادآور شد: افزایش قیمت مواد شوینده هنوز قطعی نیست. چون الان قیمت ها در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید