مهندس صهیونیست: گنبد آهنین اسرائیل دروغ بزرگی است – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمالجزیره در جدیدترین مستند خود ، ادعاهای دروغین رژیم صهیونیستی در مورد توانایی های سیستم آهن آهنین را که قادر به رهگیری موشک های مقاومت نیست ، بررسی می کند و تأکید می کند که برد موشک های مقاومت ، به گفته سخنگوی سرایا القدس ، ارتش شاخه جنبش جهاد اسلامی. هدر؛ در حالی که مقاومت می داند چه موقع ، کجا و چگونه دشمن را مورد حمله قرار دهد. قابل ذکر است که موشکهای مقاومت که به سرزمینهای اشغالی اصابت کردند در محاصره ساخته شده اند.

الجزیره در ادامه به جزئیات کار گنبد آهنین پرداخت و گفت: اسرائیل آسیب پذیری خود را دست کم گرفت و گفت بیش از 90 درصد موشک ها را با سیستم گنبد آهنین رهگیری کرده است اما یکی از مهندسان گنبد آهنین صورت خود را حفظ کرده است. رژیم ، او در مستند الجزیره فاش کرد که گنبد آهنین اسرائیل یک دروغ بزرگ است.

مهندس اسرائیلی که از کارگروه گنبد آهنین اخراج شد ، توضیح داد که شکست گنبد آهنین به تجاوزات اسرائیل به غزه در سال 2012 برمی گردد ، در حالی که توانایی موشکی گروه های فلسطینی در آن زمان در مراحل ابتدایی بود.

تئودور پاستول ، یک متخصص آمریکایی ، همان نظر مهندس اسرائیلی را تأیید می کند. وی اولین کسی بود که تقریباً 10 سال پیش در اولین آزمایش درست گنبد آهنین ، اثربخشی سیستم را زیر سوال برد.

این کارشناس آمریکایی در مطالعه خود از اسناد منتشر شده توسط کنگره آمریکا نتیجه گرفت که عملکرد سیستم های پاتریوت آمریکا در جنگ خلیج فارس بسیار شبیه به سیستم آهن آهنین اسرائیل است. وقتی سامانه های پاتریوت توانستند فقط 25 درصد موشک ها را رهگیری کنند ، دولت وقت آمریکا ادعا کرد پاتریوت در گمراه کردن افکار عمومی بسیار م veryثر است.

بیشتر بخوانید  رسالت واحد تحقیق و توسعه آماده‌سازی فولاد مبارکه برای آینده است

پاستور گفت: “دقیقاً همان بیانیه آمریکایی ها در مورد سیستم پاتریوت توسط اسرائیلی ها در مورد گنبد آهنین تکرار می شود.”

ابوحمزه ، سخنگوی نظامی القدس ، در مصاحبه ویژه با الجزیره ، با اصرار بر خلاف واقع بودن کامل این بیانیه ، گنبد آهنین 90 درصد موشک ها را برای مقاومت رهگیری کرده است.

سخنگوی سپاه مقدس ایجاد امنیت در جبهه داخلی اسرائیل را صرفاً یک دروغ توصیف کرد. زیرا گنبد آهنین در مقابل موشکهای مقاومت ناکام ماند که توانست عمق سرزمینهای اشغالی را هدایت کرده و دقیقاً مواضع مورد نظر را اصابت کند.

قابل ذکر است که خسارات اقتصادی اسرائیل در مقایسه با هزینه موشکهای مقاومت بسیار زیاد بود. به ویژه ، مقاومت جدید عملیات موشکی خود را با تاکتیک جدید مبتنی بر پرتاب متوالی موشک ها انجام داد ، که گنبد آهنین را گیج کرد و موفق به رهگیری موشک های مقاومت نشد.

رژیم صهیونیستی ضمن ادعای توسعه توانایی های گنبد آهنین در سطح بالایی ؛ اما نبرد شمشیر قدس نشان داد آنچه توسعه یافته است ، توانایی های مقاومت و آنچه مقاومت در 51 روز جنگ غزه در سال 2014 به دست آورد ، این بار تنها در یازده روز است.

دیوید دروش ، محقق و استاد دانشگاه دفاع ملی آمریكا نیز معتقد است كه گنبد آهنین نمی تواند در برابر همه موشكهای شلیك شده به اسرائیل مقاومت كند. زیرا توانایی رهگیری برخی موشک ها را ندارد.

به گفته این استاد آمریکایی ، تأثیر گنبد آهنین در برابر موشک ها 65 درصد است.

فایس الدویری ، کارشناس راهبردی در مسائل منطقه ای ، نیز معتقد است که با توجه به هزینه های انجام شده توسط گنبد آهنین ، موفقیت مطلوبی در برابر موشک های مقاومت کسب نکرده است. اما اسرائیل در تلاش است تا وضعیت را نامشخص نگه دارد و از درز اطلاعات در مورد خرابی گنبد آهنین خودداری کند.

بیشتر بخوانید  همسر علیرضا بیرانوند با دامن پلنگی در اروپا + عکس

وی همچنین خاطرنشان کرد: گنبد آهنین دارای ضعف های بسیاری در سیستم عامل خود است ، از جمله تداخل در موشک های گرفته شده در فاصله 5 تا 70 کیلومتر.

صهیونیست ها مدتها بود که قصد داشتند این سیستم را به کشورهای عربی خلیج فارس بفروشند ، اما با روشن شدن نقاط ضعف گنبد آهنین ، سرنوشت معاهدات امضا همچنان نامشخص بود.

الجزیره اخیراً در مقاله ای در مورد ویژگی ها و عملکرد گنبد آهنین در جنگ های مختلف نوشت و نوشت که اعتقاد بر این است حماس و جهاد اسلامی دارای 15000 موشک با قدرت تخریبی بسیار بالاتر از آنچه اسرائیلی ها فکر می کنند ، است. موشک هایی با برد بیش از 160 کیلومتر که می توانند به آن سوی تل آویو برسند. بنابراین حتی اگر اسرائیل در آینده چهار یا پنج گنبد آهنین دیگر بسازد تا عملکرد بهتری داشته باشد ، قادر به پاسخگویی به سد ده ها هزار موشک مقاومت نخواهد بود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید