مهم ترین ماده غذایی که باید هر روز بخورید


به گزارش سایت طلا، سلامت بدن به شکل تکان دهنده ای با سلامت روده ارتباط دارد. میکروبیوم روده یا همان باکتری ها و میکروب های مفید موجود در روده با بهبود سلامت شناختی، سیستم ایمنی و حتی سلامت روان مرتبط است.

تغذیه روده با غذاهای مناسب کلیدی برای شادابی و سلامت روده است و طبق نتایج پروژه آمریکن روده، مهم ترین غذا هایی که باید هر روز برای روده خود بخورید گیاهان هستند.

همچنین تحقیقات نشان داده است که خوردن طیف وسیعی از گیاهان تاثیر بسزایی در سلامت روده دارد.

باکتری روده

برای مثال در تحقیقی نشان داده شد که افرادی که در هفته بیش از سی مدل گیاه مصرف می کردند سلامت روده بالاتری نسبت به افرادی که تنها ده مدل و یا کمتر سبزیجات می خوردند داشتند.

با توجه به میکروارگانیسم ها، کاهش انواع باکتری ها در روده با افزایش خطر اختلالات روده و همچنین اختلالات متابولیک و عصبی ارتباط دارد.

این تحقیق نشان داد که نوع رژیم غذایی تاثیر چندانی بر روی سلامت روده نداشته و میزان و تنوع سبزیجات مصرفی است که سلامت روده را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

سبزیجات

گیاهان معنای بسیار گسترده ای دارند و تنها به سبزیجات معطوف نمی شوند. حبوبات، غلات کامل، سبزیجات و میوه ها همگی از انواع گیاهان هستند که مصرف آنها سلامت روده شما را ارتقا می دهد.

غذاهای پری بیوتیک همچنین برای تغذیه باکتری های موجود در روده و رشد میکروبیوم شناخته شده اند که شامل حبوبات، اسفناج، جو دوسر، بلوبری و غیره می شود.

پروبیوتیک ها به دلیل تنوع بخشیدن به باکتری ها در روده شما شناخته شده اند، بنابراین داشتن غذاهایی مانند ماست یونانی، کیمچی، کفیر و ترشی در رژیم غذایی شما نیز حیاتی است.

بیشتر بخوانید  اگر دل شیر ندارید به این جاده وارد نشوید!

پروبیوتیک

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید