مهمترین گزینه های مقاومت فلسطین برای شکستن محاصره غزه


به گزارش گروه بین الملل فارس ، گروه های مقاومت فلسطین هفته گذشته و به مناسبت هفتمین سالگرد جنگ 2014 هشدار دادند که هرگونه تأخیر رژیم صهیونیستی در پایان دادن به محاصره غزه موجب برانگیختن دوباره عصبانیت و از سرگیری خصومت ها می شود.

این گروه ها تأکید کردند: “نبرد سیف القدس ادامه دارد و تا آزادی کامل سرزمین فلسطینیان و بازگشت آوارگان فلسطینی ، دست ما بر روی ماشه باقی خواهد ماند.”اطلاعات بیشتر)

به نظر می رسد به دلیل سرسختی رژیم صهیونیستی ، اصرار آن به بستن راهروهای تجاری و پیوند دادن بازسازی نوار غزه به آزادی سربازان صهیونیست اسیر شده توسط مقاومت در پی عملیات موفقیت آمیز سیف القدس علیه رژیم ، تلاش برای ثبات در آتش بس اخیر هنوز توافقی بین دو طرف وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی اخیراً در جریان جنگ 12 روزه علیه نوار غزه ، 255 فلسطینی را از جمله 66 کودک ، 39 زن و 17 سالخورده و بیش از هزار و 488 نفر را زخمی کرد. به دنبال توقف درگیری ها ، گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به رهبری مصر توافق نامه آتش بس اولیه را امضا کردند و توافق شد که دو طرف با آتش بس موافقت کنند. اما این رژیم به طرق مختلف ، از جمله شرایطی که مقاومت در آن سقوط نمی کند ؛ به این ترتیب تداخل می کند.

ایستگاه خبری “امروز فلسطینوی در یادداشتی نوشت: “با این لجاجت صهیونیست ها ، اصرار آنها بر بستن راهروهای تجاری به دلیل حماسه قهرمانانه” سنت سیف “، جلوگیری از ورود مواد برای بازسازی نوار غزه ، مصادره كالا از تجار” درباره احتمال مقاومت در برابر رویکرد فعلی صهیونیستی. برای چندین ماه در گذرگاه ها ، وارد کردن خسارات مالی به آنها ، دریافت مبالغی برای بازداشت کالاها در گذرگاه ها و اصرار اشغالگران برای پیوند دادن به بازگشایی گذرگاه ها و بازسازی غزه ، آزادی زندانیان در زندان ایز را رها کنید دین کتاب القسام است. “یافتن سازوکارهایی برای تحت فشار قرار دادن اشغالگران ضروری است.”

بیشتر بخوانید  قیمت انواع گوشت قرمز و مرغ ۱۳ شهریورماه

در ادامه این یادداشت آمده است: “به ویژه ، تلاش های میانجیگران برای وادار كردن اشغالگر صهیونیست به انجام تعهدات آتش بس و تحقق شرایط مقاومت به نتیجه نرسیده است.” وی افزود: “اما حتی در چنین شرایطی مقاومت چندین فرصت برای تحت فشار قرار دادن صهیونیست ها و مجبور كردن آنها برای رعایت شرایط خود را دارد كه در ادامه می آید.”

۱- بادکنک های شعله ور: از آنجا که مقاومت فلسطین موفق شده است با استفاده از این ابزار خسارات مادی سنگینی را به اشغالگر صهیونیست وارد کند ، رژیم می گوید بالون ها و موشک های آتش زا را از نوار غزه پرتاب خواهد کرد و از مواضع مقاومت در برابر بمب استفاده خواهد کرد. این به معنای تسریع در تشدید درگیری ها در زمین و حرکت به مرحله بعدی با تقویت امکان بالن های محترقه برای فشار آوردن به اشغالگر صهیونیست است تا از سیاست های جنایتکارانه خود علیه نوار غزه عقب نشینی کند.

۲- راهپیمایی بزرگ بازگشت: راهپیمایی های مسالمت آمیز در امتداد مرز شرقی نوار غزه ، که در طی آن ده ها هزار فلسطینی برای جنگ صلح آمیز با نیروهای اشغالگر صهیونیست به مرز می آیند. این اقدام مسالمت آمیز اما آزار دهنده رژیم اشغالگر است و چهره آن را در نزد جهانیان لکه دار کرده است. زیرا ارتش صهیونیستی این تظاهرات را به زور سرکوب کرد و بیش از 330 فلسطینی را کشت و هزاران نفر را زخمی کرد.

اما همزمان این کارزارها از توانایی ارتش صهیونیستی کاسته و شهرک نشینان را از نوار غزه بیرون راند و خسارات مادی و اقتصادی زیادی به اشغالگران وارد کرد.

بیشتر بخوانید  تصاویر و صحبت‌های محمدرضا گرایی بعد از کشتی بی نظیر در المپیک

۳- درگیری مسلحانه با اشغالگرانعلی رغم هزینه بالای درگیری نظامی با اشغالگر صهیونیست و جنایت وی در استفاده از همه ابزارهای جنایتکارانه و ممنوع بین المللی برای حمله به فلسطینی ها ، این نزدیکترین گزینه ای است که همه انتظار دارند از آن استفاده کنند. ما نمی توانیم این احتمال را رد کنیم و این احتمال وجود دارد که مقاومت فلسطین در صورت بسته بودن ایستگاه های بازرسی ، ورود کالاها به نوار غزه و بهبود شرایط زندگی فلسطینیان در نوار غزه ، به اجرای نقشه های اشغالگری در منطقه شیخ ادامه دهد ، جنایات اشغالگران جراح ال هووی و دوربین سلوان و تلاش اشغالگران برای اجرای برنامه تقسیم زمان و مکان در مسجدالاقصی برای استفاده از این گزینه ادامه دارد. همه موارد ذکر شده مین هایی هستند که احتمالاً منجر به از سرگیری درگیری نظامی مقاومت فلسطین و اشغالگر صهیونیست در هر زمان و بدون اخطار قبلی می شوند.

“در برابر این سه سناریو ، بهترین و م mostثرترین گزینه برای گروههای مقاومت فلسطین ادامه جنبش فلسطینیان در کرانه باختری و بیت المقدس علیه اشغال و انفجار ضدحمله های جمعی در برابر اشغالگر و مقابله با برنامه ها است. برای اشغال ساحل. “باختر و اورشلیم ؟ “

به گفته نویسنده ، این گزینه م mostثرترین راه برای کاهش محاصره نوار غزه ، توقف شهرک سازی در کرانه باختری و جلوگیری از برنامه های مهاجرت اجباری و اسکان مجدد در قدس اشغالی است. اگر این رویارویی با صهیونیستها در کرانه باختری ، بیت المقدس و در سرزمینهای اشغالی 1948 هماهنگ شود و غزه به عنوان یک سنگر برای مردم فلسطین باقی بماند ، که در دفاع از آن دریغ نخواهند کرد ، تمام نقشه های اشغالگران قابل شکست است و آنها می توانند به محاصره 15 ساله نوار غزه پایان دهند.

بیشتر بخوانید  ارشا اقدسی بدلکار سینما درگذشت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی تأكید كرد: “اگر وحدت انقلابی در زمین وجود داشته باشد ، اشغالگر هر لحظه نمی تواند محاصره خود را تحمیل كرده و محاصره را سخت تر كند.”

در پایان این یادداشت ، نویسنده خطاب به مردم فلسطین می گوید: «به اشغالگر اجازه ندهید. غزه ، کرانه باختری ، اورشلیم و سرزمین های اشغالی از سال 1948 تاکنون. در قالب ما باید در مقطعی به عنوان یک گروه و بلوک متحد عمل کنیم تا بتوانیم کارآمد باشیم و بتوانیم نقشه های اشغالگری صهیونیست ها را شکست دهیم. ما همیشه از مردم خود و فرهنگ انقلابی و قدرت بالای آن در برابر اشغالگر صهیونیست با تنها زبانی هوشیار و آگاه هستیم. که “او می فهمد ، ما به او اعتماد کردیم.”

وی گفت: “مردم ما فرایند روند مضحک سازش طی سالهای گذشته فریب نخورده و نخواهند خورد.” آنها قاطعانه بر این باورند که مقاومت تنها راه پس گرفتن حقوقشان از اشغالگر است. »

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید