مهمترین علائم سکته قلبی قبل از وقوع



آنچه دیگران می خوانند:


حمله قلبی یکی از دردناک ترین بیماری هایی است که در برخی موارد می تواند جان فرد را تهدید کند. حمله قلبی این بیماری زمانی اتفاق می افتد که یکی از شریان های خونرسانی به قلب (شریان های کرونری) توسط پلاک های چربی و کلسترول مسدود شود.

یکی از باورهای غلط در مورد حمله قلبی این است که این بیماری هیچ علامتی ندارد. این در حالی است که علائم قبل از حمله قلبی ظاهر می شود و اگر فرد از این موضوع آگاه باشد می تواند خطر مرگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

یکی از علائم مهم قبل از حمله قلبی است

دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا می گویند یکی از علائم رایج حمله قلبی خمیازه کشیدن است. اگر فردی بدون هیچ دلیلی بدون علائم خواب آلودگی به طور مداوم خمیازه می کشد، می تواند یکی از علائم مهم قبل از شروع حمله قلبی باشد.

البته موارد زیادی می تواند باعث خمیازه کشیدن فرد شود که از مهم ترین آنها می توان به کم خوابی، بی خوابی شبانه، اختلالات خواب (آپنه خواب)، نارکولپسی و استفاده از داروهایی که بر خواب تأثیر می گذارد، اشاره کرد. .

سایر بیماری های جدی مانند خونریزی داخلی، تومور مغزی، ام اس و سکته مغزی می توانند باعث خمیازه بی دلیل فرد شوند.

با این حال، با وجود تحقیقات گسترده دانشمندان برای کشف علت اصلی خمیازه کشیدن در انسان، هنوز هیچ دلیل علمی پیدا نشده است. برخی بر این باورند که خمیازه کشیدن باعث افزایش اکسیژن خون و کاهش دمای مغز می شود.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی حاج ابوذر روحی مداح و خواننده سلام فرمانده – ایران چطور

متخصصان قلب تاکید می کنند کسانی که در حین ورزش به خصوص در روزهای گرم خمیازه می کشند در خطر حمله قلبی قرار دارند. خمیازه کشیدن در این افراد نشان دهنده وجود مشکل در قلب است.

تحقیقات انجام شده در آمریکا نشان می دهد که خمیازه کشیدن و مکانیسم تنظیم دمای بدن ارتباط مستقیمی با هم دارند. هنگامی که سایر مکانیسم های خنک کننده بدن از کار می افتند، مغز فرمان خمیازه کشیدن را می دهد.

انسداد رگ‌های کرونری پیشرو، خون رسانی را برای قلب سخت‌تر می‌کند و این فشار باعث تولید گرمای بیشتری می‌شود. به همین دلیل کسانی که دچار حمله قلبی شده اند عرق می کنند و دمای بدنشان بالا می رود.


دیدگاهتان را بنویسید