مهمان: ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری خود فشار اقتصادی بر ایران را افزایش می دهد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، شبکه خبر نیوز در چارچوب برنامه ویژه القاسم که تا روز تحلیف ادامه دارد روز شنبه میزبان محمدمهدی رحیمی ، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی است. رئیس جمهور جدید ایران.

رحیمی ریاست گفتگوهای هسته ای در دولت جدید ایران را بر عهده دارد سید ابراهیم رئیسی وی گفت: این موضوع یکی از اولویت های دولت جدید ایران است که باید به آن توجه شود. اولین مسئله این است که سیاست خارجی ایران فقط در دست دولت نیست و تصمیمات آن در داخل نهادهای کلان گرفته می شود. نکته دوم بررسی موقعیت رئیس جمهور منتخب در مذاکرات با سایر کشورها از جمله غرب است. وی پس از پیروزی و در اولین کنفرانس مطبوعاتی گفت که سیاست خارجی وی با مسئله هسته ای و مذاکرات آن آغاز یا پایان نمی یابد. این بر خلاف سیاست خارجی دولت حسن روحانی تمام تخمهای خود را در سبد مذاکرات قرار داده است. رئیسی در کارزار انتخاباتی خود گفت که از مذاکرات و ظرفیت مذاکره نه تنها با کشورهای غربی ، بلکه با کشورهای همسایه نیز استفاده خواهد کرد … بنابراین پیش بینی می شود که با تعلیق مذاکرات از وین ، فرصت این را داشته باشیم که ماه پیش

رحیمی در پاسخ به این سال که آیا قالب مذاکرات تغییر می کند ، گفت ایران به توافق مورد نظر خود نرسیده است زیرا توافق نامتوازن است. طبیعی است که ایالات متحده به توافق نامه برگردد و به تعهدات خود عمل کند. اگر آمریکایی ها می خواهند به توافق برگردند ، باید تن بدهند. تجربه نشان داده است که هر کجا ایران مقاومت بیشتری کرده است ، آمریکایی ها امتیازات بیشتری داده اند.

بیشتر بخوانید  استعفای رئیس بانک مرکزی ترکیه

پشتیبانی از محور مقاومت در حال گسترش است

المیادین در ادامه در مورد محور مقاومت به ریاست سید ابراهیم رئیسی س askedال کرد و رحیمی گفت: جمهوری اسلامی ، به مدت چهار دهه در حمایت از فلسطین. “زندگی جمهوری اسلامی سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران است و در دولتهای مختلف تغییری نکرده است. اما قطعاً حمایت های بیشتری از محور مقاومت در دوران ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت. وی در مبارزات انتخاباتی خود بر این امر تأکید کرد بیست روز گذشته را با رهبران محور در منطقه گذراند بشار اسد رئيس جمهور سوریه وی با تأکید بر رویکرد خود تلفنی صحبت کرد و صریح گفت که ایران از فلسطین و محور مقاومت حمایت خواهد کرد. بنابراین ، این پشتیبانی بیشتر از قبل ادامه خواهد یافت. در سمت های قبلی خود ، چندین سفر انجام داد که آخرین سفر سفر خارج از کشور به عراق بود ، جایی که با رهبران گروه های مقاومت ، قبلاً در سوریه و قبلا در سوریه دیدار کرد. لبنان او رفته بود.

ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری خود فشار اقتصادی بر ایران را افزایش می دهد

رحیمی با اشاره به نگرانی های غربی ها درباره ریاست جمهوری و نحوه تعامل ملت های غربی و پاسخ به حمایت بیشتر ایران از مقاومت در دوران ریاست جمهوری ، گفت: “طبیعی است که ایالات متحده باید حمایت خود را از متحدان خود افزایش دهد.” آنها نگران این هستند که انقلابیون در ایران به قدرت رسیده اند و نگران هستند که مدل ایرانی به سایر کشورها سرایت کند. بنابراین ، آمریکایی ها اقداماتی را برای جلوگیری از اقدامات اساسی ، از جمله اقدامات توسعه اقتصادی و افزایش فشار اقتصادی انجام خواهند داد و من معتقدم که آنها تا حد ممکن مانعی در توسعه اقتصادی ایران قرار خواهند داد. شما می بینید فشار اقتصادی در لبنان ، یمن و حتی افغانستان شما هستید. آمریکایی ها از طریق متحدان خود قطعاً در تلاشند بحران را تشدید کنند. اما من افق را به وضوح می بینم و جای حمایت و پیشرفت بیشتر وجود دارد.

بیشتر بخوانید  عکس با حجاب فریبا نادری را ببینید

رحیمی همچنین در مورد موضع مردم ایران برای پشتیبانی از محور مقاومت صحبت کرد ، بخش قابل توجهی از ملت ایران از مقاومت و محور مقاومت حمایت می کنند. جمهوری اسلامی ایران از همه مستضعفین در اقصی نقاط جهان حمایت می کند. مردم ایران این حمایت را در مقاطع مختلف تجدید کرده اند ، اگرچه رسانه های غربی این موضوع را پوشش نمی دهند. دشمن نگران حل مشکلات اقتصادی و رونق در ایران است.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید