مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مهلت درخواست سفر اربعین 1401 اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پیش ثبت نام اربعین تا 26 مرداد ماه ادامه دارد.

سحاب الله رحمانی گفت: پیش ثبت نام برای سفر به اربعین از 10 تیرماه 1401 در سامانه «سماح» آغاز شده و تا دوشنبه 17 مرداد برابر با دهم محرم و روز عاشورا ادامه دارد.

وزارت کشور پیش از این اعلام کرده بود که ثبت نام در سامانه «سماح» شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین است. ضمناً داشتن گذرنامه معتبر و تزریق دو دوز واکسن یا واکسن تقویتی طبق اعلام سامانه «ایران من» از مدارک مورد نیاز زائران اربعین است. در اربعین نیز امکان سفر به عراق بدون ویزا وجود دارد.

بر اساس اعلام معاونت حج و زیارت، بیش از 950 هزار نفر برای اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و ثبت نام نهایی داوطلبان پس از تکمیل پیش ثبت نام انجام می شود.

به گفته وی، حدود 62 درصد ثبت نام کنندگان در اربعین مرد و 38 درصد زن هستند. بیشترین تعداد ثبت نام شده از تهران با 22 درصد است.

رحمانی افزود: حدود 62 درصد درخواست ها خروج از مرز زمینی مهران است. 23 درصد متقاضیان خواهان خروج از مرز شلمچه، 8 درصد از مرز چداب، 1 درصد از مرز خسروی و 6 درصد متقاضیان هستند.

معاون امور حج گفت: برنامه های لازم برای ثبت نام نهایی و سایر اقدامات به زودی اعلام می شود.

بیشتر بخوانید  فرار بزرگ از ذوب آهن 10 نفره از شکست در یک بازی شش امتیازی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *