مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مهرشاد سهیلی کیست و چگونه به شهرت رسید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، مهرشاد سهیلی در اردیبهشت 1383 در شهرستان موسیان از توابع استان ایلام به دنیا آمد. دوران کودکی خود را تا سن مدرسه در کنار پدر و مادرش تنها گذراند و در دوران تحصیل با مشکلات شهر و مردم آسیب دیده موسی آشنا شد، اشتیاق به کمک به مردم پیدا کرد، به فعالیت های فرهنگی و مذهبی علاقه مند شد. ، نشان می دهد.

مهرشاد با زندگی در نقطه صفر مرزی که هنوز آثار و زخم های جنگ تحمیلی و دوران هشت دفاع مقدس را در خود داشت، عملاً با زندگی و روحیه شهدای دفاع مقدس آشنا شد.

او نمی خواست نسبت به موقعیتی که می بیند بی تفاوت باشد، به همین دلیل به محض اینکه فرصت پیدا کرد واکنش نشان داد. پدر و مادر مهرشاد وقتی دیدند او مشتاق کمک به محرومان موسی است و او نیز تمایلی به شروع فعالیت های فرهنگی و مذهبی ندارد، به او آزادی عمل دادند و تصمیم گرفتند او را در این راه دنبال کنند و از تلاش خود برای راه اندازی موکب استفاده کنند. که در دهه کرامت به مردم خدمت می کند و در مسجد مجاور کلاس های قرآن برگزار می کند. پس از مدتی این فعالیت ها باعث ایجاد اعتماد مردم و مسئولان شهری به آن شد. او با وجود جوانی اراده بالایی داشت و می خواست زندگی شهر و مردم را متحول کند، از این رو به فعالیت های فرهنگی و خیریه خود ادامه داد.

پس از مدتی به توصیه مسئولین شهر موسی تصمیم گرفت فعالیت های خود را در قالب امور خیریه به صورت رسمی و قانونی برای کمک به مردم محروم انجام دهد. مهرشاد در آن مسیر با موانع مختلفی روبرو شد. عده ای به خاطر جوانی او را باور نمی کردند یا نمی دانستند ممکن است کاری انجام دهد یا فکر می کردند یک نفر از بیرون باید برای نجات محرومان و رفع مشکلات شهر تلاش کند. اما مهرشاد خلاف این را ثابت کرد و برای اینکه برای رشد مردم شهر و دیارش قدمی بردارد، ناملایمات را تحمل کرد و به همگان نشان داد که روحیه جهادی و فضای جوانان و نوجوانان جنگ تحمیلی همچنان وجود دارد. کشور در درون جوانان ایران زنده است و این نوجوانان و جوانان در صورت فراهم آوردن فضا و فرصت، آماده کار و همکاری هستند. با انتشار اخباری مبنی بر راه اندازی جشنواره آتش در سیمای مهرشاد به فکر شرکت در جشنواره افتاد و برای شرکت در جشنواره اقدام کرد.

بیشتر بخوانید  میزان سهم هر ایرانی از بودجه سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ / عکس

حضور فعال و پرانرژی مهرشاد در نمایشگاه جشنواره همه شرکت کنندگان و مسئولان را با وی و فعالیت هایش آشنا کرد و عنوان جوان ترین و فعال ترین شرکت کننده جشنواره را به خود اختصاص داد. مهرشاد بعد از این جشنواره دید که کارش تازه شروع شده و زمینه های زیادی برای فعالیت های فرهنگی و انسان دوستانه در شهر موسیان و دیگر شهرها وجود دارد.

بدین ترتیب با جدیت بیشتری نسبت به گذشته وارد منطقه شد، حرکت های فرهنگی و خیرخواهانه را آغاز کرد و در محرومیت شناسی و رفع معضل مناطق محروم کوشا بود. مهرشاد سهیلی این روزها علاوه بر تحصیل به کار و فعالیت های فرهنگی و خیریه خود ادامه می دهد. و اکنون همه او را به عنوان یک بسیجی تمام عیار، یک فعال فرهنگی و یک نیروی جهادی می شناسند و به بهبود زندگی هموطنان خود در استان های سیستان و بلوچستان و مناطق دورافتاده مرزی کمک می کند.

مهرشاد سهیلی، جهادگر نوجوانی که این روزها توسط برخی رسانه ها محاکمه می شود، درباره پرونده زورگیری روزنامه فرهیختگان صحبت کرد.

مهرشاد سهیلی نوجوان جهادگر در گفت و گو با خبرنگار باسی در زاهدان گفت: خبرنگار فرهیختگان قصد داشت از وی 200 میلیون اخاذی کند و به همین دلیل از روزنامه فرهیختگان شکایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این گونه پرونده های ساختگی جوانان نسل من را از فعالیت های اجتماعی ناامید می کند، افزود: هدف از فعالیت های ما فقرزدایی در مناطق فقیرنشین کشور است و از آنجایی که من جزو اعیان و شمال تهران نیستم، در این زمینه قرار دارم. حمله کن.”

بیشتر بخوانید  تهران دوباره جان می‌گیرد؛ واکسیناسیون به خیابان آمد -

سهیلی گفت: در مناطقی کار می کنم که بسیاری از خانواده ها ماه هاست رنگ گوشت و میوه را ندیده اند و دچار بحران تغذیه هستند و به همین دلیل می خواهم صدای نسل خود در حوزه محرومیت باشم. . “

وی ادامه داد: با علما و مراجع عظام دیدار داشتم تا موضوع فقرزدایی در مناطق فقیرنشین را برای آنها مطرح کنم. همان کاری که گرتا تونبرگ از سوئد در زمینه محیط زیست انجام می دهد. همچنین تمام فعالیت های گروه ما شفاف و پاک است، سندی علیه من داشتند، حتما به قوه قضاییه ارسال کرده اند.

سهیلی در پایان خاطرنشان کرد: برای تخریب من نامه بنده به مدیریت را جعل کردند و شماره همراه شخصی من را نیز امضا کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *