مهربانی مردم استان فارس در آستانه عید سعید قربان / از توزیع گوشت قربانی تا اهدای خون – اخبار از فارس – استان تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب شیراز ، روز دهم ذو الحجه در تقویم عینی و ذهنی مسلمانان ، عید نامیده می شود و نوعی یادآوری برتری حضرت ابراهیم (ع) در آزمون الهی است؛ افتخار اینکه او را برای ذبح گرانترین فرد زندگی مادی ، کودک ، فراخوانده اند ، که این نشانه پیروزی فرمان الهی و اطاعت خدا بر چیزهای دیگر است.

عید قربان ، همراه با عید قربان ، یکی از اعیاد شریف مسلمانان است که در داستان ها “یوم النهر” و “یوم الاذهی” نامیده می شود. اهمیت این عید آنقدر زیاد است که اهل بیت (ع) نماز این روز را یکی از واجبات معرفی کردند و گفتند: “نماز عید و عید واجب است”. (استبصار ، ج 1 ، ص 443) ، اما فقها این نماز را در زمان غیبت بر اساس گزارش امام بکر (ع) اقامه کردند که فرمود: «در روز فطر هیچ دعایی نیست و صافی فقط با امام؛ “نماز عید باید همراه با یک امام باشد” ، آنها آن را اجباری نمی دانند.

در فرهنگ اسلامی ، هر چیزی که انسان را به خدا نزدیک کند ، “قربانی” خوانده می شود. بنابراین ، یکی از مهمترین اعمال این روز ، “ذبح حیوانات حلال” ، بهانه ای برای قرب خداوند متعال است. .

به همین مناسبت ، بنیاد دستهای خوب برای تأمین گوشت از محل قربانی برای م faithfulمنان و اهدای آن به خانواده های بی بضاعت در استان فارس ، كمپینی را برای نذر مهربانی آغاز كرد و مردم و خیران استان فارس برای کمک به نیازمندان عید قربان.

بیشتر بخوانید  پپ گواردیولا: امسال دو توپ طلا بسازید و یکی به مسی و یکی هم به هالند بدهید!

کمپین نذر مهربانی همزمان با کل کشور در استان فارس راه اندازی شد و برگزارکنندگان آن انتظار دارند حمایت خیرین در استان و همچنین سایر اقدامات خیرخواهانه را شاهد باشند. برگزارکنندگان این کمپین خیریه آماده دریافت گوشت خام یا کمک هستند. وی این پول را به م theمنین در استان فارس اعلام کرد.

در آستانه عید سعید قربان ، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز آماده جمع آوری کمک های مالی و غیرنقدی از مردم نوع دوست استان است.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه امسال و همچنین سال گذشته محراب به دلیل مشکلات ایمنی و بهداشتی برپا نمی شود ، تصریح کرد: طبق هماهنگی انجام شده 235 خیر (148 مرکز شهری و 87 دهیاری) و 58 دفتر واقع در استان کمکهای مالی را جمع آوری می کنند. “آنها عید قربان را جشن می گیرند. اهدا کنندگان همچنین می توانند برای کشتار گاوها به کشتارگاه های دامپزشکی استان مراجعه کنند.

بذرافشان گفت: پیش بینی می شود میزان کمک جمع آوری شده امسال رشد چشمگیری داشته باشد و به 29 میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به روش های پرداخت کمک های نقدی و غیرنقدی به مردم خوب استان گفت: واریز به شماره حساب 0101273073000 یا شماره کارت 6037991899709376 بانک ملی به نام کمیته امداد استان فارس یا کد USSD برای سهولت پرداخت # 10718877 * ، از جمله روشهای پرداخت نذورات آنها مردم هستند.

در پایان مدیرکل کمیته امداد فارسی فارس تأکید کرد: نذورات قربانیان مردم نیکوکار فارس از جمله گوشت ، گاو و پول توسط کمیته امداد جمع آوری و با نیازمندان استان توزیع می شود قصد خوب یافتن

بیشتر بخوانید  ببینید | بیماری وحشتناک فرزاد فرزین در غربت

مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به تعطیلات پیش رو از شهروندان خواست اهدای خون به بیماران را فراموش نکنند و برای اهدای خون به مراکز و مراکز انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس سالانه حدود 150 هزار واحد خون بین 73 بیمارستان توزیع می شود که با کاهش 9 درصدی روبرو است ، افزود: ما به همه گروه های خونی به ویژه گروه های خونی مثبت و O منفی نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون فارس همچنین اعلام کرد: بیش از 4000 بیمار مبتلا به تالاسمی و 3 مرکز درمانی سرطان در شیراز به خون و پلاکت نیاز دارند که بیشتر آنها کودک هستند.
همچنین در این تعطیلات بزرگ ، بسیج جامعه زنان پارسی تحت حمایت سپاه تعدادی از زندانیان زن را که به جرایم غیرعمد و کسانی که حکم زندان آنها برای جلوگیری از زندان آنها اجرا شده است ، از زندان آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام / 424 / ی

دیدگاهتان را بنویسید