مهدی محمدی 30 امتیاز از گفتگوها و سخنان روحانی مهدی محمدی


مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت: 1- سخنان رئیس جمهور و مقامات دولتی در مورد دلیل عدم موفقیت در مذاکرات هسته ای فتح یک فصل مهم است و باید به وی فرصت داده شود تا در مورد موضوعی که منبر سخنرانی آنها هنوز یکی است صحبت کند. در دست دوستان است. جو بایدن در ایران بود – “: مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت: 1- سخنان رئیس جمهور و مقامات دولتی در مورد دلیل عدم موفقیت در مذاکرات هسته ای فصل مهمی است و باید فرصت صحبت در مورد ما فراهم شود. مشکلی وجود دارد. امروز منبر سخنرانی وی توسط دوستان جو بایدن در ایران مورد استقبال قرار گرفت.

حقیقت با داستان معنوی بسیار متفاوت است.

2- البته هدف پاسخگویی به روحانی نیست.

جای تعجب است که اگر او هنوز متوجه نشده است که به عنوان یکی از محبوب ترین سیاستمداران تاریخ ایران ، هیچ تلفنی برای شنیدن سخنان وی وجود ندارد و ملت به خوبی می فهمند که به دنبال بهانه ای برای توجیه فاجعه ای است که دارد ایجاد شده است. نه اینکه حقیقت را بگویم.

3- ایده قانون مجلس زمانی شکل گرفت که پس از شهادت سردار سلیمانی ، حملات اطلاعاتی و خرابکارانه پی در پی به ایران صورت گرفت و تقریباً همه آنها بی پاسخ ماندند.

همه می دانستند که تعادل از بین رفته و بازدارنده از بین رفته است.

شهادت شهید فهری زاده به اختلافات خاتمه داد.

4- یک واقعیت بسیار مهم این است که روحانی هرگز باور نکرد که باید به هر یک از این حملات پاسخ داد.

استدلال اصلی او و تیمش این بود که این حملات تله هایی برای کشاندن ایران به “جنگ” است.

در واقع ، آنها گفتند که باید از ترس مرگ خودکشی کرد! 5. قانون پارلمان بر اساس این ایده استراتژیک است که خطر جنگ یک توهم است ، هیچ ضربه ای نباید بی پاسخ بماند ، مذاکرات نیاز به تولید اهرم و مذاکره با دست خالی دارد ، این بار با همان “تقریبا هیچ” قبلی. او نخواهد رسید.

6- البته مجلس یک جانبه عمل نمی کند.

رایزنی ها و گفتگوهای بسیار دقیق در بالاترین سطوح صورت گرفت و سرانجام شورای عالی امنیت ملی در قطعنامه 733 پوندی خود ، که توسط روحانی اعلام شد ، به مجلس مجوز داد.

دبیرخانه شورا بعداً صراحتاً وجود این هماهنگی را تأیید کرد.

7. البته دولت وحشت زده بود.

اگر روحانی صادق است ، پیشنهاد می کنم اجازه دهد متن بحث ها در این جلسه کابینه که در آن وزیر صریحاً به او هشدار داده است ، منتشر شود.

اگر غنی سازی 20 درصدی آغاز شود ، ایالات متحده برای ایران اولتیماتوم صادر می کند و سپس حمله می کند! 8- با روی کار آمدن دولت بایدن ، دولت مذاکرات بسیار عجولانه و ناهماهنگ را آغاز کرد.

از ابتدا هیچ کس با این توافق مخالفت نکرد.

بین این دو گروه اختلاف وجود داشت ، یکی به دنبال توافق به هر قیمتی بود ، می دانست که هیچ منافع اقتصادی ندارد و دیگری به دنبال توافقی برای تضمین سود اقتصادی است.

بیشتر بخوانید  عکس غیر متعارف حمید فرخ نژاد و احسان کرمی با لیلا فروهر

9. گفتگوهای وین بد شروع شد و بسیار بدتر پیش رفت.

از همان ابتدا ، هدف از این مذاکرات چیزی بیشتر از تضمین منافع اقتصادی کشور نبود.

اگر روحانی به دنبال مقصر است ، بهتر است به یاد داشته باشید که در حالی که تیم وی در وین در حال مذاکره بود ، وی پایان مذاکرات در تهران را اعلام کرد ، یا در حالی که تیم وی فکر می کردند لغو تحریم ها کافی نیست ، وی گفت 70٪ تحریم ها حذف شده! به این ترتیب او اساساً تیم خود را در وین بی اعتبار کرد و فرصت چانه زنی را از آنها گرفت.

10- اشتباه دیگر این بود که تیم ایران در وین ، به دلیل فشار شدید روحانی ، هدف خود را برای بازگشت به برجام 2015 بدون تضمین منافع اقتصادی تعیین کرد.

روحانی هرگز اجازه نداده است که وین بخاطر تمایل ایران برای عادی سازی فروش نفت و روابط بانکی معامله کند و تأکید کرد که وعده ها و کاغذهای ایالات متحده بی فایده است.

11 – علاوه بر این ، قانون مجلس یک ابزار مذاکره بسیار قدرتمند ایجاد کرد که تقریباً با هزینه صفر مذاکراتی را برای تیم برتر ایران ایجاد کرد.

برخلاف انتظارات آقایان ، نه تنها به ایران حمله نشده است ، بلکه ایالات متحده و کشورهای اروپایی نیز در صدور قطعنامه به شورای حکومتی ناکام مانده اند.

در همان زمان ، این قانون نیاز ایالات متحده به توافق را بسیار تقویت کرد.

12- اگر روحانی صادق است ، پیشنهاد می کنم که اجازه دهد متن مذاکرات پس از شروع غنی سازی 60 درصدی یا متن نشست معاونان 1 + 5 به چاپ برسد ، تا همه ببینند تیم ایرانی که مذاکرات هیچ دارایی دیگری جز قانون مجلس نداشت.

13. غرب پس از مشاهده جدیت ایران در اجرای قانون ، رفتار مذاکره خود را تغییر داد و نشانه های واضحی وجود داشت که غرب ، فقط از پیشرفت بیشتر در برنامه هسته ای خود می ترسید و می دانست که نمی تواند پاسخی بدهد ، تلاش می کند فقط جلوی آن را بگیرد. مراحل قانون در ایران است.

با این حال روحانی از این احتمال قدردانی نکرد.

14. در حالی که بایدن شدیداً به بازگشت به 1 + 5 احتیاج داشت – و – و اجرای قانون نشان داد که این امر کاملاً خالی است ، اما این بهترین زمان برای برجام بود که تقریباً از هیچ چیز دور نماند و امتیازات اقتصادی واقعی را از ایالت های ایالات متحده بگیرد.

مردم ایران باید بدانند که حسن روحانی این فرصت تاریخی را هدر داده است.

15. انگیزه های مداوم ضعف و نیازی که روحانی علناً به غرب داده است تا به توافق برسد قبل از انتخابات ، همراه با رفتار تیم مذاکره کننده خود ، که به طور موثر توافق را در مذاکرات هدایت می کند و تاکتیک های هسته ای را نشان می دهد حریص از اینکه می توان بدون لغو واقعی تحریم ها به توافق رسید! 16. در وین ، روحانی قدم کوتاهی برداشت و از حداقل یک معامله خوب فاصله گرفت.

بیشتر بخوانید  ماجرای عذرخواهی مرضیه برومند چیست؟ | بیانیه مرضیه برومند در مورد سخنرانی پیشینش +جزئیات

محاسبات آمریکا این بود که وقتی رئیس جمهور ایران از “هیچ چیز” راضی نبود ، چرا باید به او تخفیف واقعی و م effectiveثر بدهد؟ 17- جالب اینکه روحانی فراموش کرد که بعد از کارشکنی در نطنز ، دستور غنی سازی 60 درصدی را صادر کرد ، اگرچه اوضاع دیگر به گونه ای نبود که ایالات متحده یک امتیاز استراتژیک به تیم او بدهد.

آنها قبلاً با ایجاد میانبرها و ابراز بی اعتمادی به پیشرفت فنی ، خود را بی اعتبار کرده بودند.

18- بگذارید این را هم بگویم که در مارس 1999 ، روحانی و تیمش ناگهان سخنگوی آمریکا در داخل کشور شدند.

وزیر امور خارجه یکی یکی برنامه هایی را ارائه داد که با آنچه ایالات متحده می خواست تفاوتی نداشته باشد.

س wasال این بود که چرا وزیر امور خارجه دائماً نقشه هایی می زند که هیچ ارتباطی با سیاست های رژیم ندارد؟ 19. حدود یک ماه پیش ، روحانی اعلام کرد که مذاکرات به مرحله نهایی و راه حل رسیده است.

اما در حقیقت مذاکرات پایان نیافته بود و هیچ موضوعی برای تصمیم گیری وجود نداشت.

او می خواست مذاکرات نیمه وقت را به توافق تبدیل کند ، این بدان معنا بود که ایران باید در همه موارد دیگر حرف بزند.

20. آیا هنوز در حال مذاکره هستید؟ س questionsالات زیادی باقی مانده است و بنابراین گفتگوها برای پایان دادن به مذاکرات بی معنی است.

در مورد موضوع تحریم ها ، ایالات متحده نه تنها نتوانسته حداقل سود اقتصادی را برای ایران تضمین کند ، بلکه حتی بار برداشتن همه تحریم های دوران ترامپ از جمله کاتزا ، مادر تحریم ها را هم بر نداشته است.

21. با توجه به ضمانت عدم خروج مجدد ، ایالات متحده آمادگی ارائه ضمانت نامه معتبر یا حتی نوشتن جمله ای ارزشمند در متن توافق نامه را ندارد.

22- با توجه به تحریم تسلیحاتی ، که اکنون مطابق با قطعنامه 2231 لغو شده است ، ایالات متحده اصرار دارد که این کار را ادامه دهد ، این بدان معناست که از سال هشتم به بعد قصد انجام تعهدات باقی مانده خود را ندارد.

23- ایالات متحده هیچ فرمولی برای تبدیل ارزهای غیر دلاری ایران به یورو ابداع نکرده است ، این بدان معناست که توافق نامه بدون دسترسی ایران به هیچ یک از دارایی های خود اعم از فروش نفت یا راه دیگری تمدید خواهد شد.

24. ایالات متحده هیچ فرمول واقعی برای تأیید انجام تعهدات خود اتخاذ نکرده و بر آب و هوای مضحکی که منجر به تعلیق کل برنامه هسته ای ایران شود بدون کوچکترین تضمینی در مورد تحریم واقعی و م theثر آمریکا از تحریم ها اصرار دارد.

بیشتر بخوانید  ذبح گاو در خیابان ها و قصابی های همدان ممنوع است

25. همه این موارد و بسیاری از موارد دیگر که در اینجا بحث نشده است توسط هیئتی متشکل از اعضای پارلمان ، دولت و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفته است.

اگر روحانی با مردم صادق باشد ، کافی است اجازه دهید نتیجه گیری “شورای اجرا” که با حضور نمایندگان دولت وی انجام شده است ، منتشر شود.

26. به استثنای موشکافی ، هیچ یک از موارد دیگر مذاکرات هیچ ارتباطی با قوانین مجلس ندارد.

جالب اینجاست که ایالات متحده هیچ تضمینی برای تحمیل سریع تحریم هایی که به نظر می رسد به بهانه های دیگر روی کاغذ به حالت تعلیق درآمده اند ، یا با بهانه هایی مانند FATF جلوی دستاوردهای واقعی اقتصادی ایران را نخواهد گرفت.

27- و جالبتر اینکه ، همه اینها تا زمانی اتفاق می افتد که ایالات متحده استراتژی خود را روشن کند و آماده نیست که مذاکرات را بدون تعهد ایران به مذاکرات هسته ای ، موشکی و منطقه ای خارج از برجام انجام دهد.

در واقع ، ایالات متحده روشن کرده است که تحریم ها را به عنوان گروگان می گیرد تا ایران را مجبور به مذاکره بیشتر کند.

28. من نمی دانم منظور وی وقتی روحانی درباره لغو تحریم صحبت می کند منظور او چیست.

دروغ ارزان شده است.

او به دنبال توافق برای حفظ تحریم ها ، قانونی کردن تحریم های آینده و نابودی برنامه هسته ای برای هیچ چیز بود.

آمریکایی ها با او همان کار را نکردند.

29. دلیل ناقص بودن مذاکرات نه روی کار آمدن دولت جدید و نه قانون مجلس نبود.

دلیل آن این است که ایالات متحده از دادن حداقل امتیازاتی که حداقل سود را برای ایران تضمین کند ، خودداری کرده است.

دلیل این رفتار ایالات متحده طمع “توافق آسان” با روحانی بود.

30. نه پارلمان و نه تا آنجا که من می دانم هیچ مقام دیگری مخالف توافق خوب نیست و توافق خوبی وجود دارد.

روحانی می خواست مشکل آمریکا برای بازگشت به 1 + 5 را حل کند.

بدون این که به ایران برسیم.

آمریکا باید بداند که واقعاً روحانی دیگری وجود ندارد.

* بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و فقط برای آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه ها منتشر می شود.

کلمه کلیدی: مهدی محمدیمذاکرات هسته ایکانال تلگراممذاکرات هسته ایمذاکرهرئيس جمهورروحانیصحبت کردندر ایرانسخن، گفتارمحمدیایرانجو بایدنیک طرفههسته ایمهدیدوستانتریبونکلمات معنویسیاستمدارانکانالبایدنجمهوریامروزهستهرئيس هیئت مدیرهفرصتماکامدولتیک طرفه

دیدگاهتان را بنویسید