مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی


با دلگرم همراه باشید تا با پناهندگی در انگلیس آشنا شوید


پناهندگی انگلیس و مراحل آن


به فردی که به دلایل مختلف نظیر فعالیت های سیاسی، تبعیض نژادی، مسائل مذهبی، ناامنی و … مورد تهدید جانی قرار گرفته و به کشور دیگر پناه می برد تا در شرایط اقتصادی و اجتماعی بهتری زندگی کند پناهنده می گویند.


معمولا افرادی که تمایل به پناهندگی دارند در مراجعی چون مبادی ورودی انگلستان (فرودگاه، بنادر دریایی، بنادر خاکی و …)، ادارات مرزبانی این کشور و پست برای افرادی که امکان سفر به مرزبانی ندارند تقاضای خود را ارائه می نمایند.


اداره مرزبانی انگلستان در مصاحبه با پناهجویان در ارتباط با نحوه ورود، زمان و مکان ورود به انگلستان، علت درخواست پناهندگی و علت عدم بازگشت به کشور مبدا، سوالاتی را مطرح می نماید. پناهجویان موظف اند به تمامی سوالات به صورت دقیق پاسخ داده و تناقضی میان گفتارهایشان وجود نداشته باشد. تمامی خطرات، ریسک ها و موانع بازگشت متقاضی باید با اسناد و مدارک همراه باشد و اثبات گردد.


با توجه به اقدامات فراوانی که در زمینه پناهندگی انجام می شود ملاک های مورد نظر برای سنجش مصاحبه سختگیرانه و دقیق می باشد و افرادی که به صورت غیر واقعی برای این امر تقاضا می نمایند شانسی اندکی برای تایید خواهند داشت. موافقت این امر با افرادی است که به طور واقعی مستحق دریافت کمک از سوی این دولت باشند و مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی را نقطه امید خویش در نظر گرفته اند.

بیشتر بخوانید  هزینه های سفر به ویتنام و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن


تمامی اظهارات پناهجو به عنوان سند با نام interview record درج شده و یک نسخه از آن به خود پناهجو ارائه می گردد. پس از انجام مصاحبه، مسئول پرونده یا افسر اداره مهاجرت (case owner) متقاضی را پناهنده اعلام نموده و در طول مدت مصاحبه که عموما مراحلی بس طولانی دارد متقاضی می تواند با وکیل خود در ارتباط باشد. متقاضیان در حین مصاحبه ملزم به ارائه عکس و اثر انگشت می باشند که برای آن ها درخواست کارت (Application (َARC)Registration Card) یا نامه (Standard Acknowledgment Letter(SAL)) گواه بر پناهنده بودن متقاضیان صادر گردد.


به برخی از متقاضیان مجوزی جهت اقامت و زندگی با نام IS96 ارائه می گردد که نیاز است این افراد در فواصل زمانی مشخص به مراکز مربوطه مراجعه و اعلام حضور نماید.


رد درخواست پناهندگی انگلستان


پناهندگانی که در کشور انگلستان درخواست خود را اعلام می نمایند اکثرا مورد تایید قرار نمی گیرند. دولت انگلستان فرصت تجدید نظر پرونده را برای ارائه اطلاعات بیشتر و توضیحات دقیق تر به متقاضیان می دهد و با وجود رد شدن اکثر تقاضاها امکان خروج داوطلبانه متقاضیان از خاک کشور انگلستان به آن ها تعلق می گیرد. تصمیم نهایی در انتها بر اساس نظر مقام تجدید نظر صادر می شود و در صورتی که با درخواست شخص موافقت نگردد متقاضی موظف است خاک کشور انگلستان را ترک نماید. در صورتی که متقاضی با وجود رد شدن تقاضای خویش خاک کشور را ترک نکند و در کشور حضور داشته باشد هیچ گونه مساعدت مالی یا اجتماعی دریافت نکرده و در این کشور رها می شود. خانواده پناهنده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) همراه وی محسوب می شوند و به عنوان همراهان وی پذیرفته می گردند اما در موارد پناهندگی هر یک، یک شخص مستقل محسوب می شود.

بیشتر بخوانید  آیا بنای زیبای کاخ شاپوری را میشناسید؟


خطرات پناهندگی


پناهندگی برای متقاضیانی که واقعا در شرایط نابسامان به سر می برند یک حق محسوب می شود اما همواره با ریسک هایی همراه است. به طور معمول کشورهای مبدا تمایلی برای ارسال افراد به عنوان پناهنده نداشته و با این امر مخالفت می کنند هم چنین دشواری های این امر و مهاجرت از این طریق به شدت بالاست و ممکن است برای متقاضیان آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.


حقوق پناهنده


پناهنده با تکمیل و ارائه فرم پناهندگی از حقوق اولیه نظیر مسکن، خورد و خوراک، مقرری ماهیانه، خدمات پزشکی، بیمه و …. برخوردار است، همچنین به پناهندگان امکان تردد اعطا خواهد شد. در صورت قبولی درخواست پناهنده، متقاضی از حقوق ابتدایی نظیر حق تحصیل، کار، بیمه و درمان، کمک های دولتی و …. مانند شهروندان کشور انگلستان برخوردار می باشد و پس از سپری نمودن زمان مورد نیاز (پنج سال اقامت در خاک انگلستان) امکان اخذ اقامت و پس از آن تابعیت در این کشور برای متقاضی وجود خواهد دااشت.


با توجه به آسیب ها و خطراتی که در روش پناهندگی وجود دارد به هیچ عنوان این روش مورد توصیه قرار نمی گیرد. دشواری ها و خطراتی که در این پروسه وجود دارد در انتها ممکن است با آسیب های جبران ناپذیری همراه گردد که در انتها نه به اقامت و نه به تابعیت ختم نشود. راه های قانونی و کم خطری نظیر تحصیل، کار، ثبت شرکت و سرمایه گذاری و … روش های بهتری برای اخذ اقامت و تابعیت در کشور انگلستان محسوب می شود. ما به شما عزیزان توصیه می کنیم پیش از هر اقدامی در خصوص مهاجرت به انگلستان در خصوص راه های مطمئن و مناسب ترین روش برای گزینه خود تحقیق نموده و بهترین راه را انتخاب کنید. آگاهی و اخذ اطلاعات در خصوص مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی می تواند برای شما در این امر راهنما باشد.

بیشتر بخوانید  غار-یخ‌مراد-سرزمین بلورهای یخی


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم


مرضیه ملایری


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *