مهاجران در اردوگاه های لیبی در ازای آب آشامیدنی مجبور به بردگی جنسی شدند



عفو بین الملل امروز (پنجشنبه) گفت که مهاجران در اردوگاه های بازداشت لیبی توسط مأموران امنیتی تحت خشونت جنسی وحشتناک ، از جمله رابطه جنسی اجباری در ازای آب آشامیدنی ، غذا و دسترسی به بهداشت ، بازداشت شده اند.

به گزارش رویترز ، در این گزارش که به مهاجران بازداشت شده در مدیترانه و کسانی که در سال های 2020 و 2021 وارد لیبی شده اند ، اشاره شده است ، به شرایط وحشتناک اردوگاه ها اشاره شده است. این اردوگاه ها اخیراً تحت کنترل وزارت کشور لیبی قرار گرفته است.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان و دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش خواستار تعطیلی اردوگاه ها شده اند.

یکی از چندین زنی که گزارش کرد نگهبانان زن در ازای آزادی یا آب آشامیدن یا مجبور کردن آنها به رابطه جنسی به زنان تجاوز می کنند ، به عفو بین الملل گفت: “مأموران امنیتی فرودگاه می گویند شما ممکن است یک تخت و آب بنوشید ، بنابراین اجازه دهید من رابطه جنسی برقرار کنم تا بتوانم آزادت کن

این گزارش بر اساس مصاحبه با 53 آواره و مهاجر بین 14 تا 50 سال از کشورهایی مانند نیجریه ، سومالی و سوریه و اغلب در میان کسانی است که هنوز در لیبی هستند و موفق به فرار از اردوگاه ها یا دسترسی به تلفن شده اند.

برخی از زنان باردار در این اردوگاه ها به عفو بین الملل گفتند كه توسط مأموران امنیتی بارها مورد تجاوز قرار گرفته اند ، در حالی كه این مردان ادعا كردند كه نگهبانان آنها را مجبور به پوشیدن فقط لباس زیر می كنند و سپس آنها را تحقیر و تمسخر می كنند. دیگران ، از جمله پسران ، گفتند که آنها مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید  شعار هواداران استقلال علیه وزیر ورزش! + فیلم

این رفتار غیرانسانی پس از گزارش های متعدد در مورد ضرب و شتم ، شکنجه و عدم سرویس بهداشتی و غذا در سال 2017 است.

عفو بین الملل می گوید که گارد ساحلی لیبی با بودجه اتحادیه اروپا در شش ماه اول سال جاری در دریاها گشت زنی کرده و حدود 15000 نفر را به لیبی برگردانده است. این آمار از کل سال 2020 بیشتر است.

عفو بین الملل افزود: اگرچه این ارقام معتبر نیستند ، اما تا پایان ماه ژوئن حدود 6100 نفر به اردوگاه ها منتقل شده اند.

با وجود آتش بس میان دو کشور در لیبی در اکتبر گذشته ، نیروهای مسلح هنوز اردوگاه های پناهندگان را کنترل و کنترل می کنند.

در همین حال ، اجلاس سران لیبی امروز پنجشنبه با حضور ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه برگزار می شود.

در این جلسه هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان ، محمد زین شریفا وزیر امور خارجه چادی ، احمد ابوالغایت دبیرکل اتحادیه عرب ، عبدالحمید محمد الدبیبه دبیرکل سازمان ملل و جان كوبی نماینده سازمان ملل در لیبی حضور داشتند. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید