من از روز جمعه در شیراز دارم: راه قدرتمند شدن این نیست که به آمریکا اعتماد کنیم



به گزارش ایرنا ، آیت الله لطف اله دئیکام در خطبه های نماز جمعه خود در شیراز با اشاره به حضور 20 ساله نیروهای آمریكا و ناتو در افغانستان و عراق افزود: بسیاری از افراد در داخل و خارج از كشور ما را تحقیر كرده اند. البته ما خوشحال بودیم که وضعیت مردم افغانستان مانند خواهران و برادران مذهبی ما رو به بهبود است ، اما دیدیم که این امر در ایالات متحده امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: طی سالهای گذشته شاهد حضور گسترده نیروهای آمریكا و ناتو در افغانستان بوده ایم. چه اتفاقی افتاده است؟ پس از 20 سال آنها در حال فرار هستند و مردم افغانستان آنچه را كه بر سر دارند باقی مانده اند.
وی گفت: “در کشور همسایه دیگر ، عراق نیز وضعیت به همین منوال است. ما به یاد داریم که برخی از رهبران عراقی از آمریکایی ها دعوت کردند که بیایند و مشکلات ما را حل کنند. ایالات متحده تقریباً 20 سال است که به عراق می آید ، چه اتفاقی افتاده است؟” آیا مشکلی از نظر آنها وجود دارد؟ این راه نیست
امام جمعه شیراز روز جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که “ما هیچ راه حل دیگری نداریم ، بیایید با تکیه بر قدرت خود قوی شویم” ، امروز این قدرت در بعد نظامی حاصل می شود ، امروز اگر کشتی بادبان باشد از ایران به ونزوئلا نمی توانند به آن حمله کنند زیرا ما قدرت داریم و آنها از عواقب حمله خود می ترسند.
آیت الله دژکام افزود: امروز ما به نمایندگی از مردم استانهای فارس و شیراز و حرم سوم اهل بیت (ع) خدمت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور منتخب خدمت شما عرض می کنیم. این افراد در حال عزیمت و عزت و عظمت و شناخت ایران و اسلام هستند.

بیشتر بخوانید  کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده چقدر است؟

تاج نباید از مناسبت های مذهبی کم کند
سخنگوی مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه نماز شیراز با اشاره به تأثیر قلب تاج در محدود کردن حوادث مذهبی از جمله حج گفت:
آیت الله دژکام افزود: البته هر شخصی که به هر طریقی کمک کند و همکاری کند تا فضای جامعه را برای هر مناسبت مذهبی در آن ایام مناسب کند ، این کار در نزد خداوند ارزشمند است.

بیان مشکلات به حل آنها کمک نمی کند
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه برخی به طور مداوم مشکلات کشور را برای جلب توجه مطرح می کنند ، اظهار داشت: سوال این است که آیا با ذکر و گفتن مشکلات و مشکلات برطرف می شود ، آیا باید ببینیم راه حل چیست؟ یافتن راه حل مهم است ، در غیر این صورت به سادگی گفته می شود که مشکلی حل نخواهد شد.
آیت الله دایکام افزود: دشمنان ما که خودشان در ایجاد این مشکلات نقش دارند ، دوست دارند بشنوند که ما چگونه این مشکلات را بیان می کنیم تا آنها ما را سرزنش کنند و بگویند شما دیدید که نمی توانید مشکلات را حل کنید.
وی ادامه داد: بیان مشکلات به معنای یافتن راه حل نیست ، هرکسی که می خواهد مشکلات را حل کند باید به یافتن راه حل کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید