من از جمعه هالخال دارم: خانواده ها باید مراسم عروسی را کاهش دهند



به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام کریم اسدی روز دوشنبه در مراسم عروسی افزود: “با گسترش آداب و رسوم نادرست امروز ، انجام عمل مقدس ازدواج در جامعه اسلامی ایران تبدیل به یک کار دست نیافتنی شده و دشوار برای جوانان باعث ازدواج نخواهد شد. اگر از جامعه حذف نشود حل می شود.

تشریفات و عروسی ها و عروسی های غیرضروری با هزینه های بسیار بالا ، جهیزیه های سنگین با سکه بهار آزادی ، انتظارات برای تهیه خانه کامل ، ماشین و جهیزیه برای تشکیل زندگی زودرس افزایش سن ازدواج ، ازدواج را برای جوانان دشوارتر می کند و در نهایت افزایش او گناه ، فساد و فحشا در جامعه را در نظر می گیرد.

امام جمعه هالخال گفت: با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه ، نباید انتظار داشت که همه وسایل و تجهیزات لازم برای زندگی در یک مکان تهیه شود ، بلکه این مبلمان باید به مرور زمان و با تلاش زوج ها. “

وی افزود: بسیاری از مسائل ، شرایط و الزامات غیرضروری و غیر منطقی به عنوان اصلی ترین موانع ازدواج ، نسل جوان جامعه را ناامید کرده و از این موضوع مهم پرهیز می کند.

حجالاسلام اسدی با تأکید بر توکل به خدا در همه امور از جمله ازدواج گفت: هرچه تشریفات ازدواج کمتر باشد و انتظارات خانواده ها برای تشکیل زندگی کمتر باشد ، ازدواج برای نسل جوان آسان تر خواهد بود.

وی ادامه داد: عوامل مهمی از جمله گرانی و تجمل ازدواج باعث دشواری جوانان و جوانان و خانواده ها می شود که برای شکل گیری یک سنت خوب ازدواج از تجملات و تشریفات اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید  «نارنجی» به نقشه کرونایی ایران بازگشت

به گفته وی ، پرداخت تجهیزات ازدواج نیز با توجه به اینکه باید نتیجه بدهد ، برای جوانان بعد از شکل گیری زندگی مشکل ساز است و دولت ، مردم و خیران باید از این طریق خوب و خداپسندانه به جوانان کمک کنند.

حجت الاسلام اسدی گفت: یکی از تلاش های موثر دشمن برای تغییر الگوهای رفتاری جامعه اسلامی در ایران ، فاصله گرفتن جوانان از ازدواج با گسترش رفتار غربی در بین جوانان کشور است ، اگر این رفتار دشمن را مشاهده نکنیم ، در بین نسل جوان دارای مشکلات رفتاری هستند. “

دیدگاهتان را بنویسید