منشأ اظهارات ذوالنوری چیست؟ | روز جدید


منشأ اظهارات ذوالنوری چیست؟

روز جدید : زینب اسماعیلی سیویری: او هنوز در همان جریان است. اعضای طیف افراط گرای بنیادگرا آنچه را که سیاست خارجی طی هشت سال گذشته برای آن پرداخته است ، تکرار می کنند و اکنون که زمان ترک دولت فرا رسیده است ، آتش حمله بیشتر شده است. در عین حال ، از سرگیری مذاکرات هسته ای برای لغو تحریم ها در وین بهانه خوبی را برای استفاده از این فرصت و بازگرداندن تخریب روند مذاکرات در دستور کار قرار داد. معیتبا ذوالنوری ، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی ، روز گذشته بسیاری از مطالب پیش نویس توافق هسته ای را در وین در قالب یک سخنرانی موقت در یک جلسه عمومی خواند. اقدامات وی مشابه اقدامات کریمی کودوسی در مجلس قبلی بود. اگرچه او مخالف پایان یافتن امنیت ملی در جریان مذاکرات در صحن علنی مجلس و سرانجام در رسانه ها است. حرکتی که حتی رسانه ها از آن اجتناب می کنند و در موارد اخیر که رسانه های طرفدار اصولگرایی به عنوان موضوع تلویزیونی عمل کرده اند ، منجر به واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه و حتی در یک مورد عباس آراچی ، رهبر تیم مذاکره کننده شده است. اما نکته مهم این است که آقای زولانوری توضیح ندهد که منبع اطلاعات وی درباره آنچه در وین در گذشته اتفاق افتاده چیست؟ اطلاعات تنها در صورتي قابل اعتماد هستند كه منبع آنها مشخص باشد. این یکی از بارزترین اصول رسانه است.

پاسخ به حمله کشیش

اگرچه مذاکرات هسته ای در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده و با تشکیل دولت جدید می تواند از سر گرفته شود ، اما تاکنون هیچ نکته ای در مورد محتوای توافق در رسانه ها بیان نشده است و آنچه شنیده می شود گمانه زنی های رسانه ای و اظهارات منبع است. اما بیانیه ماه گذشته حسن روحانی در اتهام پارلمان به عدم توافق با 1 + 4 و ایالات متحده آتش جدیدی را به بهارستان پاستور باز کرد که به نظر می رسد با بیانیه دیروز ذوالنوری همزاد است. وی در ابتدای سخنان خود گفت: “از روزها و ماه های مبارزات انتخاباتی ، او یک استراتژی فرافکنی را دنبال کرده است ، و امروز شکست های خود را مقصر قانون اقدام استراتژیک مجلس می داند.”
وی به قانون اقدام استراتژیک مجلس قانونگذاری که مجمع یازدهم در ابتدای دوره تصویب کرد ، خواستار لغو تحریم ها و تعیین “مهلت” برای همکاری با آژانس انرژی هسته ای و اجرای غیر داوطلبانه این قانون شد. پروتکل اضافی. او همچنین آژانس را تحت الشعاع قرار داد. همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی هسته ای پس از 12 سال آشفتگی بر سر ادعای مطالعات “نتایج” در طول توافق نامه فنی برجام ، مثبت و سازنده بوده و ادعاها علیه برنامه هسته ای ایران کنار گذاشته شده است. اما در چند ماه گذشته ، آژانس بین المللی انرژی هسته ای بارها در گزارش های خود اعلام کرده است که ایران اجازه دسترسی به بازرسان آژانس انرژی هسته ای را نمی دهد. نکته ای که می تواند تأثیر مخربی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید فیدلیتی اعلام شد + جدول

پیچیدگی توافق نامه جدید

موتیبا ذوالنوری ، عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که می خواهد در برابر حسن روحانی و ادعاهای وی در مجلس ایستادگی کند ، به رئیس جمهور گفت: “شما اعلام کرده اید که دولت های یازدهم و دوازدهم به تعهدات خود برای رفع تحریم ها عمل کرده اند. شما اعلام کردید که اگر مجلس تحریم ها را تصویب نمی کرد ، تحریم ها در ماه مارس برداشته می شد. شما اعلام کرده اید که دادن اجازه به عراقی ها فردا تحریم ها را لغو نمی کند ، اما امروز. شما اعلام کردید که آمریکا توبه کرده است ، به چه زبانی باید بگوید که توبه کرده است؟ “آنچه به مردم نگفته اید ، عنوان آن را می گذارم.”

ذوالنوری در ادامه سخنان خود به وضعیت فعلی و البته پیچیده ای که برجام گرفتار شد پرداخت. شرایط در حال تغییر با جولای 1994 ، قوانین تحریم مصوب کنگره ، از جمله ISA ، و این سوال که این آزمایش ناامیدکننده است.

آیا در زیر موافقت خواهید کرد؟

زولنوری ادعا می کند که “من از جزئیات مفاد توافق نامه وین مطلع هستم” و رئیس جمهور این را می داند. وی در مورد این نکات گفت: شما به مردم نگفتید که ایالات متحده فقط به بخشی از برجام 1394 باز می گردد ، 517 تحریم را بر نمی دارد و اجازه تأیید آزمایش را نمی دهد. در متن مذاکرات ، شما موافقت کرده اید که به دلیل اختلاف افق ، فقط 48 ساعت برای تأیید وقت داده می شود. کدام فرصت اقتصادی را می توان طی دو روز آزمایش کرد؟ تیم مذاکره کننده می گوید برای حذف سوئیفت دو تا سه ماه زمان لازم است. چگونه واقعاً تست می کنیم؟ شما به مردم نگفته اید که قطعنامه هایی که به پزشک انسان داده اید به دلیل عدم حضور ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند از ماشه برگردانده شود ، اما در صورت توافق ناقص ، ایالات متحده قادر خواهد بود از پشت پا استفاده کنید “این بدان معنی است که می تواند به سرعت قطعنامه ها را معکوس کرده و مردم را از چاله خارج کند.”

بیشتر بخوانید  خداحافظ کاپیتان تیم ملی

معنای اظهارات این نماینده این است که دونالد ترامپ و تیم سرسختش در سازمان ملل ماه ها در تلاش بودند ماشه را فعال کنند اما آنها شکست خورده اند و اکنون شکست او به عنوان گام بعدی دولت تبلیغ می شود. زولانوری از گزینه بازگشت سریع صحبت می کند ، به این معنی که اگر ایران به تعهدات خود عمل نکند ، می توان قطعنامه ها را بازگرداند. گویی که وی از قبل از طرف اصولگرایان می داند که آنها نمی خواهند توافق حاصل شده را ارج نهند. این اظهارات مبنای محکم مذاکرات و دفاع از توافق را به سنگی عجیب تبدیل می کند که در نظر همه ما سیگار می کشد.

ذوالنوری اواخر ماه ژوئیه اظهارات مختلفی در مورد برجام بیان کرد و گفت: “دولت خلق معتقد است که برجام هزینه ها و منافعی را داشت که جمهوری اسلامی برای برجام پرداخت و اکنون باید از آن بهره مند شود. دولت احتیاط مردم را مدیون است ؛ زیرا این” احزاب غربی همچنین باید بدهی های خود را به ایران بپردازند. “او تأكید كرد كه دولت ابراهیم رئیسی مذاكره با مدل وین را ادامه نخواهد داد ، زیرا مدل وین تکرار بدتر برجام و سقوط این نماینده تیزبین جبهه توسعه پایدار است. این واقعیت که دولت جدید تنها در صورت موافقت با مذاکره قادر خواهد بود از مزایای برجام بهره مند شود ، یعنی قبول کند که در ازای آنچه می دهد چیزی خریداری می کند. در دنیای امروز ، هیچ کس بدهکار محسوب نمی شود و حتی ایالات متحده با تمام خسارات اقتصادی که طی سالهای خروج از برجام به اقتصاد ایران وارد کرده بعید است. اما برای پرداخت هزینه علاوه بر این ، طرح چنین موضوعی در مذاکرات می تواند توافق احتمالی را به تأخیر بیندازد. البته این لحظه برای ساکنان جدید پاستور و بهارستان مهم است ، زمانی که آنها اساساً معتقدند برای نفس کشیدن اقتصاد کشور باید تحریم ها برداشته شود.

تست uth شاخ غول پیکر

زولانوری در این سخنرانی فقط ادعا می کند
48 ساعت بازرسی امکان پذیر است ، که این امر را غیرممکن می کند. اگرچه صحیح است و چنین آزمایشی پس از دو روز امکان پذیر نیست ، اما نکته اصلی این است که فرمول چنین آزمایشی چیست؟ آیا می تواند به عنوان عضوی از کمیسیون امنیت ملی جایگزین فرمول شود؟ این یکی از پیچیدگی های دور جدید مذاکرات است.

بیشتر بخوانید  اگه طرفدار کدو حلوایی نیستی اینطوری بپز که عاشقش میشی! | ترفند پخت کدو حلوایی خوشمزه +ویدئو

ادعاهای آقای ناماینده البته تمام نشده است و او ادعا می کند که “ایالات متحده تمایلی به پذیرفتن مفاد برجام 1394 ندارد. ایالات متحده از لغو تحریم تسلیحاتی تحت قطعنامه 2231 خودداری می کند. رئیس جمهور به مردم نگفت كه ایالات متحده حداقل تعهدات خود را برای برجام آورده است ، اما برای تعهدات ما ، برجام ، به علاوه برجام و موشك ها و منطقه ای در مذاكرات وین. آقای رئیس جمهور به مردم نگفته است که اظهارات نهایی وزرای 1 + 5 این است که ما باید در روابط امنیتی منطقه با ایالات متحده همکاری کنیم و این به معنای پذیرش توافقنامه منطقه ای است. شما به مردم نگفته اید که شرطی که برای شما تعیین کرده اند این است که اگر بیانیه را قبول نکنید ، همه چیز لغو می شود. “این بدان معناست که ما باید با نگرانی ها و منافع اروپا و ایالات متحده در مورد کشورهای منطقه کار کنیم.” بسیاری از کارشناسان مسیر عبور از روز اول مذاکرات را بسیار دشوار توصیف کردند که باید از سر گرفته شود. لغو تحریم های اعمال شده پس از برجام ، تحت فشار حداکثر دونالد ترامپ ، بسیار دشوار است ، در حالی که مقامات وزارت خارجه تأکید می کنند که این توافق چیز جدیدی نیست و همان متن قبلی مورد بررسی است.

چه اهمیتی دارد که آمریکا نپذیرد؟

نکته دیگر اظهارات ذوالنوری که باید در خاطر داشت این است که قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر سال 2020 لغو شد و این یکی از ثمرات برجام بود. اما اکنون او می گوید ایالات متحده نمی خواهد آن را لغو کند. منظور نماینده مشخص نیست. آیا شما اعتقاد دارید که چون ایالات متحده به ایران اسلحه نمی فروشد ، حاضر به لغو تحریم تسلیحاتی علیه ایران نیست؟ به طور کلی ، آنچه مهم است این است که آیا ایالات متحده آن را قبول یا رد می کند ، در حالی که در این حالت ایران بیشترین خرید را انجام می دهد و با روسیه و چین همکاری می کند.

ادعاهای آقای ذوالنور در مورد بیانیه پایانی وزرا و برجام پلاس و همکاری منطقه ای با ایالات متحده و اروپا نیز از جمله مشاغلی است که شنودهای بیشتری را از میز مذاکره نسبت به جلسه استماع عباس آراگچی برمی انگیزد. آیا بهتر نیست که آقای ذوالنور ، که ادعا می کند تمام این اطلاعات در مورد متن پیش نویس توافق نامه ممکن است ، منبع اطلاعات خود را نیز اعلام کند؟ استراق سمع درجا یا سوال از رئیس تیم مذاکره کننده ایران؟

دیدگاهتان را بنویسید