منتظر کسوف بیشتر باشید!



طبق آخرین سخنان سخنگوی صنعت برق ، روند خسوف در هفته آینده ادامه خواهد داشت و تا زمانی که میزان مصرف زیاد باشد و حوادث در شبکه رخ دهد ، نمی توان زمان دقیق وقفه ها را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا ، چندین روز است که یک کسوف رخ داده و عدم اطلاع رسانی صحیح و صحیح منجر به اعتراض به حقوق بشر شده است و همانطور که مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در این زمینه گفت ، کلیه امکانات موجود در صنعت برق ، از جمله نیروگاه ها و شبکه های توزیع تحت فشار زیادی قرار دارند ، که باعث افزایش تعداد حوادث در شبکه می شود.

به گفته وی ، وقتی مصرف برق بیش از حد انتظار افزایش یابد ، طبق برنامه نمی توانیم وقفه ایجاد کنیم و علاوه بر این ، در این شرایط ، خرابی شبکه افزایش می یابد که منجر به قطع برنامه ریزی نشده می شود.

واردات برق را افزایش دهید

سخنگوی صنعت برق همچنین از افزایش واردات برق در کشور به 650 مگاوات خبر داد و گفت با اقدامات انجام شده طی روزهای آینده ، وضعیت تا حدودی بهبود می یابد.

هر درجه افزایش دمای هوا باعث افزایش مصرف برق 1500 مگاوات می شود

به گفته وی ، ما سه روز بسیار گرم داشته ایم و طبق پیش بینی هواشناسی حدود یک هفته شاهد ادامه گرما در کشور خواهیم بود. هر درجه افزایش دمای هوا منجر به افزایش مصرف برق 1500 مگاوات می شود که تحویل آن در شرایط فعلی بسیار دشوار است و این امر نیاز به مصرف را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  فیلم «تهران شهر عشق» ، مجوز نمایش گرفت

10000 مگاوات افزایش مصرف برق

وی با بیان اینکه نیروگاه های کشور در حال حاضر ظرفیت تولید 54000 مگاوات برق را دارند ، خاطرنشان کرد: در حالی که روز گذشته تقاضای مصرف رکورد بسیار سنگین و بزرگی را به ثبت رساند و به 66250 مگاوات رسید که این بالاتر از پیک بار سال گذشته یعنی 8000 مگاوات و 10 هزار است. مگاوات بیش از همان روز سال گذشته است.

سخنگوی صنعت برق اذعان داشت: “علی رغم کمک صنایع ، کشاورزان و همه مشترکان در برنامه های مدیریت بار ، تولید نیروگاه به دلیل کاهش منابع آب نیاز مصرفی را برآورده نمی کند و ما نیاز به قطع برنامه ریزی شده در بخش محلی داریم. “

بیمارستان ها هرگز از اولویت های روشن برق برخوردار نبوده اند

رجبی مشهدی تاکید کرد: قطعاً مدیریت مصرف مشترکان خانگی بسیار موثر است. به خصوص در دستگاه های خنک کننده که باعث افزایش شدید مصرف می شوند ، در صورت تنظیم کولرهای گازی در دمای 25 درجه و استفاده از کولرهای آبی از راه دور ، شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین تأکید کرد که بیمارستان ها از نظر تأمین برق هرگز در اولویت نبوده و نخواهند بود ، مگر اینکه حوادثی منجر به قطع برق شود. وی گفت: بیمارستان ها به گازوئیل اضطراری مجهز هستند. در صورت قطع برق بلافاصله وارد مدار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید