منتبی نیا: اگر درخواست دولت جدی باشد ، قطعاً کمک می کنیم



دبیرکل جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر درخواست کمک و پیشنهاد دولت سیزدهم جدی باشد ، قطعاً این حزب به دولت ریاست جمهوری کمک فکری می کند.

رسول منتجب نیا در گفت وگو با ایسنا ، گفت: نظارت و انتقاد از صاحبان قدرت و ارائه پیشنهادات و برنامه های نوشته شده و متناسب با نیازهای جامعه ، یکی از مهمترین فلسفه های احزاب است. آنها سایه هستند و این بدان معنا نیست که احزاب فقط به دنبال انتقاد از دولت یا فقط ارائه برنامه هستند ، بلکه باید انتقاد و ارائه برنامه را از احزاب جستجو کرد. وقتی یک طرف این دو ماموریت را به پایان برساند ، این بهترین وسیله برای کنترل دولت از هر گونه لغزش یا انحراف می شود.

وی ادامه داد: همه دولت ها به حضور چنین احزابی نیاز دارند. هیچ نهاد دیگری حتی نمی تواند احزاب را تصاحب کند ، البته اگر احزاب تنها به یکی از دو مأموریت خود توجه کنند ، یا با دولت مرتبط می شوند یا با آن مخالفت می کنند.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه همه دولت های جمهوری اسلامی باید به احزاب توجه کنند ، تأکید کرد: احزاب در قانون اساسی جایی دارند و در چارچوب قانون عمل می کنند. دولتها نباید توسط احزاب غیر ضروری تلقی شوند یا محدود به یک حزب یا جناح خاص باشند ، زیرا دولت نماینده کل ملت است و به کل ملت سپرده شده است و باید از آن به بهترین شکل ممکن حمایت کند.

منتجب نیا خاطرنشان کرد: احزاب جوهر ایده های سیاسی جامعه هستند و دولت ها از جمله دولت سیزدهم باید به احزاب توجه کنند. احزاب می توانند بهترین منتقدان و دستیاران دولت باشند. حزب جمهوری اسلامی ایران دارای دانشجویان دکتری و دانشجویان دکترا در زمینه های مختلف است و می توانند به دولت کمک فکری کنند. اگر از حزب ما درخواست کمک شود ، می توانیم در بخشهای مختلف به دولت کمک فکری و اجرایی ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید  شعر «عبداللهی» در طلیعه ماه محرم/ نه کربلا و نه هیأت، نمى‌شود تعطیل

وی در پایان گفت: “چندی پیش پیامی از دفتر آقای رییسی دریافت کردم که از من می خواست در زمینه حکومتداری و انتخاب اعضای کابینه پیشنهادی ارائه کنم. البته ، من پاسخ ندادم زیرا فکر نمی کردم که این یک درخواست جدی ، اما اگر می دانستم که می خواهم کمک کنم و پیشنهاد جدی ارائه می کنم ، قطعاً حزب به دولت ریاست جمهوری کمک فکری می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید